StoryEditor
Producenci
13.09.2021 00:00

Maciej Zakościelny twarzą i akcjonariuszem marki True men skin care

Znany aktor filmowy, teatralny i telewizyjny Maciej Zakościelny, został ambasadorem polskiej pielęgnacyjnej marki dla mężczyzn True men skin care. Jednocześnie stał się akcjonariuszem spółki FerrumLabs, właściciela marki. 

Wejście w projekt Macieja Zakościelnego to kolejny krok w rozwoju marki, która w styczniu br. zadebiutowała na rynku. Pierwsza linia produktów marki uwzględnia krem nawilżający na dzień oraz regenerujący krem do twarzy na noc. Są one dostępne w sprzedaży online, jak i w salonach kosmetycznych i barberskich w całej Polsce. Mimo młodego stażu, marka od początku stawia na międzynarodową ekspansję oraz budowanie silnego zaplecza dystrybucyjnego. Dzięki współpracy z Amazon Prime oraz międzynarodowymi drogeriami kosmetycznymi Notino i MakeUp kosmetyki marki True men skin care docierają już do konsumentów z ponad 24 krajów europejskich. Marka ma też ambitne plany finansowe. W ciągu roku od zakończenia emisji celem spółki jest wypracowanie przychodu w skali roku na poziomie 1 mln zł. Kolejny krok to osiągnięcie w ciągu od 2 do 3 lat od zakończenia emisji crowdinvestingowej silnej marki o wartości sprzedaży na poziomie 4,5 mln zł rocznie.

Cieszę się, że stałem się częścią True men skin care i wraz z Maciejem Adamaszkiem będę współpracował przy tworzeniu polskiej marki kosmetyków dla mężczyzn, z której filozofią mogę się identyfikować. Jestem przekonany, że rozwój branży męskiej pielęgnacji, który w ostatnich latach mogliśmy obserwować na Zachodzie, będzie następował i u nas. Poza możliwością wejścia w perspektywiczną niszę branżową, nie bez znaczenia dla mojej decyzji o inwestycji był także proekologiczny aspekt produkcyjny kosmetyków oraz ich wysoka jakość – mówi Maciej Zakościelny.

Właściciel marki, Maciej Adamaszek wierzy, że ambasador i jednocześnie akcjonariusz True men skin care w osobie Macieja Zakościelnego wzniesie markę na zupełnie nowy poziom.

Podjęcie współpracy biznesowej z Maciejem Zakościelnym to doskonała wiadomość dla firmy oraz akcjonariuszy. Fakt, że gwiazda takiej rangi docenia wschodzącą markę, zawierza naszej idei i inwestuje własne środki w biznes, któremu poświeciliśmy ostatnie 2 lata swojego życia, jest ogromnym „kopem motywacyjnym” dla dalszego rozwoju. Już teraz, po kilku miesiącach działalności, osiągamy średnio ponad 100 proc. wzrostów sprzedaży w ujęciu miesięcznym. Wierzę, że wspólnie z Maćkiem zbudujemy jeszcze większą świadomość marki, która przełoży się na jeszcze lepsze wyniki finansowe naszej spółki – mówi Maciej Adamaszek, prezes FerrumLabs i właściciel marki True men skin care.

Według raportu Euromonitor International, światowy rynek męskiej pielęgnacji miał osiągnąć w 2020 roku wartość ponad 60 mld dol. oraz potroić swoje przychody od 2015 roku. Z kolei Research and Market podaje, że rynek kosmetyków dla mężczyzn był wart z końcem ubiegłego roku niemal 70 mld. dol. W Polsce, według raportu PMR, rynek kosmetyków rośnie nieprzerwanie od 2006 roku w średnim rocznym tempie 4 proc. Tendencji wzrostowej nie zaszkodziła pandemia, choć wzrost ten był w 2020 roku nieco mniejszy (1,6 proc.). Jak podają eksperci z PMR, już w bieżącym roku tempo wzrostu rynku kosmetyków ma ponownie wynieść ponad 4 proc., a wartość rynku szacowana jest na 26,1 mld złotych.

Czytaj też: True men skin care – marka dla nowoczesnego mężczyzny

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 07:52