StoryEditor
Producenci
08.09.2022 00:00

Małgorzata Cieloch, UOKiK: Opinia konsumentów ma większą wagę niż urzędowe kary [20-lecie Kosme

Branża kosmetyczna jest wyjątkowo transparentna, o czym świadczyć może to, że wśród ukaranych przez UOKiK sieci handlowych i producentów nie ma ani jednego jej przedstawiciela. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa urzędu, podczas debaty zorganizowanej z okazji 20-lecia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zapewniła, że konsumenci bardzo się interesują segmentem kosmetycznym. Dlatego życzyła firmom by nadal działały w myśl zasady o niewprowadzaniu konsumentów w błąd.   

–  Słowo transparentność odmienia się przez przypadki we wszystkich decyzjach prezesa UOKiK. Tych decyzjach w których mówimy o naruszeniu praktyki, wprowadzeniu konsumentów w błąd czy w innych kwestiach dotyczących zbiorowych naruszeń interesów konsumentów. Za to grozi kara do 10 proc. obrotów. Sankcje są wiec bardzo wysokie – zwróciła uwagę Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa urzędu podczas debaty zorganizowanej z okazji 20-lecia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Przy okazji zwróciła uwagę, że karane były już zarówno sieci handlowe, jak i producenci. Jednak wśród nich nigdy nie było firm kosmetycznych.

– Działacie zgodnie z prawem i trzymacie się zasad, które zostały przez branżę przyjęte. Żaden konsument nie poczuł się przez was oszukany. Oznacza to, że już od dawna budujecie swoją przyszłość opartą na relacji, w której nie ma miejsca na fałsz. Tu wszystko jest prawdziwe – mówiła rzeczniczka UOKiK do przedstawicieli firm zgromadzonych na sali.

Wspomniała przy okazji o greenwashingu i planowanej zmianie prawa, która wykluczy i tę praktykę. A na razie zaleciła dalszą dbałość o dobre relacje z nabywcami.

– Konsument zwyczajnie nie lubi być oszukiwany. Jeśli coś takiego poczuje to odbudowanie relacji jest potem bardzo trudne. A żadna decyzja urzędowa, w tym kara ze strony UOKiK, nie jest tak silna jak bojkot konsumencki. W dobie mediów społecznościowych wystarczy do tego kilku-kilkunastu niezadowolonych nabywców, którzy głośno powiedzą dlaczego marka im się nie podoba – uważa Małgorzata Cieloch.

Zwróciła też uwagę, że post wrzucony przez UOKiK na Instagramie, a dotyczący aspektów kosmetycznych, cieszył się największym zainteresowaniem ze wszystkich opublikowanych przez urząd od początku jego obecności w tej przestrzeni.

– Nabywcy kosmetyków są więc bardzo aktywni i świadomi swoich praw. Dziś każdy z nich może wydać opinię, wystawić ocenę, a te mają znacznie większą moc niż jakiekolwiek kary urzędowe. Dlatego w transparentności najważniejszą zasadą jest niewprowadzanie konsumentów w błąd – podsumowała przedstawicielka UOKiK.

Czytaj także: Agnieszka Plencler, Forum Konsumentów: Branża kosmetyczna musi edukować konsumentów [20-lecie Kosmetycznych]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. grudzień 2025 14:51