StoryEditor
Producenci
18.04.2022 00:00

Mariaż branżowy. Peltz i Beckham to nowa power couple branży beauty

Córka Nelsona Peltza oraz syn Bechamów zostali małżeństwem. Obie rodziny są bardzo popularne, majętne i mają wiele wpływów w branży beauty. Peltz senior to amerykański inwestor i biznesmen powiązany z takimi koncernami, jak Unilever czy Procter & Gamble. Victoria Beckham jest właścicielką marki modowej i kosmetycznej. Nicola i Brooklyn – nowożeńcy – również są już wpływowymi celebrytami.

Nelson Peltz to amerykański inwestor i biznesmen, najlepiej znany jako jeden ze współzałożycieli „Trian Fund Management”, alternatywnej firmy inwestycyjnej. Zasiadał w radach nadzorczych gigantów kosmetycznych takich jak Unilever czy Procter & Gamble. Cały czas walczy o wpływy w branży.

Przeczytaj również: Nelson Peltz odchodzi z Procter & Gamble

Przeczytaj również: Nelson Peltz zdobył udziały w Unileverze

Państwa Beckhamów nie trzeba przedstawiać. Była wokalistka Spice Girls – bijącej w latach 90. rekordy popularności brytyjskiej grupy wokalnej – jest dziś bardzo wpływową osobowością w branży modowej i urodowej. Dawid Beckham po zakończeniu kariery piłkarskiej także odnalazł się w obszarze biznesu.

Beckham to firmy, a w zasadzie holdingi same w sobie: David Beckham Ventures Limited (DBVL) oraz Victoria Beckham Holdings Limited (VBHL). Victoria posiada markę odzieżową wraz z linia Victoria Beckham Beauty.

Przeczytaj również: Strata firmy Victorii Beckham powiększa się. Przyczyną koszty jej marki kosmetycznej

Przeczytaj również: Victoria Beckham wprowadza swoją linię kosmetyków

Nowa synowa Pani Beckham, Nicola Peltz jest natomiast aktorką, a Brooklyn działa w branży modowej.

Sam ślub młodych celebrytów wywołał już spore zamieszanie i odbił się w mediach szerokim echem. Z pewnością ten mariaż przyniesie również wiele biznesowych owoców. Można zakładać, że branża beauty jest najbliższa nowożeńcom. Czy któreś z nich lub razem staną się wkrótce twarzami, jednej z marek kosmetycznych, a może stworzą własną markę? Wszystko przed nimi i przed nami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 06:55