StoryEditor
Producenci
26.03.2020 00:00

Marion przestawił produkcję na żele i chusteczki anybakteryjne

Zdaliśmy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji klienci częściej będą szukać żeli antybakteryjnych niż maseczek kosmetycznych. Myślimy też o podjęciu wytwarzania maseczek i kombinezonów jednorazowych - mówi Waldemar Marek Ostrowski, właściciel firmy Marion Kosmetyki w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim”.

Marion nie odczuwa skutków kryzysu związanego z epidemią koronawirusa – zdradza Waldemar Marek Ostrowski, właściciel firmy Marion Kosmetyki w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim”..

Firma uruchomiła kilka linii produkcyjnych, które mogą wytwarzać płyny do dezynfekcji w opakowaniach o różnych rozmiarach. Oferuje je w butelkach, saszetkach i tubach, w pojemnościach od 50 ml do 300 ml. Obecnie wytwarza ponad 100 tysięcy opakowań dziennie.

Mariona nie ominęły problemy z surowcem czy opakowaniami. Jednak udało się je rozwiązać.

Obecnie zużywamy ponad 100 tysięcy opakowań dziennie, produkujemy masy w dziesiątkach ton, tiry wjeżdżają i w wyjeżdżają prawie bez przerwy z terenu zakładu. Jest to ogromne wyzwanie logistyczne, zwłaszcza, że wcześniej nasza produkcja, ze względu na masę, była o wiele mniejsza – zdradza właściciel.

Produkcja trwa od dwóch tygodni, a sprzedaż od kilku dni. Marion ma podpisane umowy z Biedronką i Lidlem, a także z innymi sieciami. Firma myśli też o poszerzeniu produkcji o inne – deficytowe w dobie epidemii koronawirusa – artykuły.

– Myślimy o podjęciu wytwarzania maseczek i kombinezonów jednorazowych. Wymaga to jednak podjęcia dodatkowych działań. Trudno mówić o terminach, sytuacja jest dynamiczna, wszystko może się zmienić w ciągu kilku godzin – dodaje Waldemar Marek Ostrowski.

Marion zatrudnia 250 osób. Część z nich – księgowość, plastycy, marketing – pracuje zdalnie. Pracownicy produkcji pracują na trzy zmiany. Między zmianami jest piętnastominutowa przerwa, po to, by ludzie się ze sobą nie kontaktowali. W razie czego, kwarantanna wykluczy tylko 1/3 załogi.

– Mamy jednak nadzieję, że przy podjętych środkach ostrożności do tego nie dojdzie – podsumowuje właściciel firmy Marion w rozmowie z "DB".

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 12:59