StoryEditor
Producenci
22.10.2019 00:00

Marka Mary Kay pomaga młodym ludziom wejść w dorosłe życie

Moment wejścia w dorosłość jest jednym z najtrudniejszych w życiu człowieka. Dla większości młodych ludzi jest to kolosalna zmiana. Dzięki kampanii „Dłonie pełne dobra”, Mary Kay wesprze młodych podopiecznych Fundacji One Day przeznaczając środki na kursy zawodowe dla wychowanków domów dziecka.

Kiedy wielu nastolatków ma wsparcie w postaci troskliwych i zdolnych do poświęceń rodziców, dzieci z domu dziecka w swoich wyborach często są pozostawione same sobie. Czują się gorsze od rówieśników, dlatego wejście w dorosłość kojarzą z czymś bolesnym i trudnym. Tym bardziej, że muszą wtedy opuścić ośrodek pieczy zastępczej.

Potrzebują wsparcia: zarówno w obszarze umiejętności społecznych, jak i emocji. Z powodu braku wiary w siebie, oparcia w rodzinie i bliskich oraz lęku przed kolejnym niepowodzeniem często wycofują się z sytuacji wymagających wytrwałości i rezygnują z szans, mogących odmienić ich los. 

Są w Polsce instytucje (m.in. fundacje, stowarzyszenia), których celem jest pomoc młodym ludziom. Uczą, jak zyskać samodzielność ekonomiczną, społeczną i emocjonalną – jak przerwać zaklęty krąg bezradności, przełamywać bariery oraz samodzielnie walczyć o swoje miejsce w świecie i w społeczeństwie. Właśnie tym zajmuje się Fundacja One Day, która jest partnerem kampanii społecznej Mary Kay „Dłonie pełne dobra”. Środki zebrane dzięki tej inicjatywie zostaną przeznaczone na kursy zawodowe dla wychowanków domów dziecka.

Jednym z pierwszych kroków, aby postawić właściwą diagnozę umiejętności jest test Gallupa, czyli metoda identyfikacji wrodzonych talentów. W efekcie, poprzez test można określić 34 talenty, z których 10 jest najważniejszych i dominujących. Osoby, które je wykorzystują działają najefektywniej. Po diagnozie talentów i umiejętności prowadzone są szkolenia w formie ćwiczeń i warsztatów, by określić predyspozycje zawodowe oraz wybrać właściwy kurs zawodowy.

- Poprzez testy Gallupa oraz codzienny kontakt z podopiecznymi w domu dziecka można zdiagnozować, w jakim kierunku konkretna osoba może i powinna się rozwijać. Późniejsze szkolenia i warsztaty uwalniają potencjał młodzieży – twierdzi Monika Krzyżanowska, założycielka Fundacji One Day. - Dzięki tym działaniom, młodzi ludzie mogą się skupić na konkretnym kierunku rozwoju, zdobywając zawód, o jakim marzą. Znajdują pomysł na swoje życie oraz wiarę, że im się uda. Potrafią słuchać i realizować cele. Dokonują świadomych wyborów i ponoszą ich konsekwencje - dodaje.

Od 12 maja 2019 r. marka kosmetyczna Mary Kay prowadzi kampanię społeczną „Dłonie pełne dobra”. Równowartość jednego dolara z każdego sprzedanego odżywczego kremu do rąk Satin Hands z Masłem Shea zostanie przeznaczona na kursy zawodowe dla młodzieży opuszczającej domy dziecka, które stawiają swój pierwszy poważny krok w karierze zawodowej.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2025 09:55
Highlander Enterprise zapowiada strategię rozwoju i premierę w ramach marki 8belle
Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander EnterpriseHighlander Enterprise

Spółka Highlander Enterprise S.A., specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, w II kw. 2025 roku skupiła się na finalizacji strategii rozwoju, jak również na rozpoczęciu sprzedaży produktów marki 8belle. Spółka prowadziła również działania reorganizacyjne i optymalizacyjne, mające na celu redukcję kosztów działalności.

W II kwartale 2025 roku przychody spółki wyniosły 0,01 mln zł (wobec 0,05 mln zł w 2024 roku). Na poziomie wyniku ze sprzedaży, spółka zmniejszyła swoją stratę z 0,81 mln zł do 0,61 mln zł. Równocześnie ograniczyła również stratę netto z 0,77 mln zł do 0,29 mln zł.

Osiągnięte przez nas wyniki finansowe w II kwartale 2025 roku są odzwierciedleniem działań, jakie miały miejsce w tym bardzo intensywnym dla spółki okresie. W minionym kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na dwóch fundamentalnych kwestiach: opracowaniu strategii rozwoju na lata 2025-2028 oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów marki 8belle. Jednocześnie, w obszarze grafenu, kontynuowaliśmy poszukiwania nowych klientów oraz rozszerzaliśmy zastosowania naszych produktów i technologii – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Spółka 14 kwietnia przyjęła nową strategię rozwoju na lata 2025-2028, która zakłada koncentrację na trzech kluczowych obszarach:

  • segmencie kosmetycznym (wprowadzenie linii lakierów hybrydowych pod nową marką: 8belle oraz rozwój produktów kosmetycznych pod nabytą w marcu 2025 roku marką: Brown as Berries Care),
  • segmencie odzieży UV (rozwój linii produktów pod nabytą marką Brown as Berries, tj. strojów kąpielowych UV dla kobiet, chroniących skórę zintegrowanym filtrem SPF 35),
  • wykorzystaniu potencjału grafenu, komercjalizacji wybranych technologii i posiadanych patentów oraz identyfikacji i rozwijaniu synergii grafenu w obszarze kosmetyków (stworzenie nowej marki lakierów hybrydowych zawierających grafen oraz opatentowanie tej technologii).

Oficjalna premiera produktów marki 8belle miała miejsce 1 lipca, kiedy uruchomiono platformę e-commerce, skierowaną do profesjonalnych odbiorców z segmentu B2B. W pierwszym etapie oferty znalazły się hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz produkty do pielęgnacji dłoni i paznokci. Oferta marki jest regularnie rozszerzana o kolejne produkty, które uzupełniają portfolio w obszarze pielęgnacji paznokci.

Oprócz kanału e-commerce rozwijamy również inne kanały sprzedażowe. Rozpoczęliśmy współpracę z pierwszą hurtownią kosmetyczną oraz prowadzimy własną terenową sprzedaż bezpośrednią. Naszym celem na nadchodzące miesiące i kwartały jest jak najszersze dotarcie z produktami marki 8belle do klientów profesjonalnych w Polsce, a także rozpoczęcie ekspansji zagranicznej i pozyskanie dystrybutorów w Europie – dodaje Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise.

W obszarze grafenu Spółka kontynuowała działania w zakresie poszukiwania nowych klientów i nowych zastosowań naszych produktów oraz technologii, a także zacieśniała współpracę dotychczasowymi partnerami.

Highlander Enterprise S.A. wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Zobacz też: TPO w kosmetykach zakazane od 1 września — w jakich produktach występuje i co to oznacza dla branży?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.08.2025 08:22
Dr Miele Cosmed Group zadowolone z wyników sprzedaży i współpracy z Rossmannem
Naszym celem jest podwojenie obrotów w ciągu kilku najbliższych lat. Umowa z Rossmannem to ważny element tej strategii – mówi Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A.Dr Miele Cosmed Group

Zarząd radomskiej spółki Dr. Miele Cosmed Group S.A. poinformował, że kontrakt z siecią Rossmann, obejmujący sprzedaż marek własnych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej wytwarzanych w zakładach należących do Grupy Kapitałowej, uzyskał w roku obrotowym 2025 status umowy znaczącej. Co to oznacza?

Łączna wartość sprzedaży do sieci Rossmann przekroczyła 10 proc. kapitałów własnych grupy kapitałowej – próg istotności dla spółki. Jest to zarazem mocne wzmocnienie pozycji Dr. Miele na rynku. Warunki umowy (w tym szczegóły finansowe) nie zostały podane do wiadomości jako tajemnica handlowa, jednak zarząd podkreśla, że nie odbiegają one od standardów rynkowych. 

Skala kontraktu wskazuje, że Rossmann staje się jednym z kluczowych partnerów handlowych radomskiego producenta, co może istotnie wpłynąć na dynamikę sprzedaży w kolejnych latach, a sukces negocjacji z Rossmannem stanowi kolejny krok w imponującej serii osiągnięć spółki. 

Zobacz też: Dr. Miele Cosmed Group melduje stabilny wzrost mimo spowolnienia rynku

W ubiegłym roku firma zanotowała ponad 50-procentowy wzrost sprzedaży na rynkach eksportowych oraz podwojenie sprzedaży własnych marek na rynku niemieckim.

Był to kolejny wymagający rok na rynku ze względu na wzrost kosztów operacyjnych i zawirowania w dostępności surowców. Widzimy jednak pozytywny trend wzrostowy i chcemy go przyspieszyć. Naszym celem jest podwojenie obrotów w ciągu kilku najbliższych lat. Umowa z Rossmannem to ważny element tej strategii – podkreślała Magdalena Miele, prezeska Dr. Miele Cosmed Group S.A., podsumowując wyniki za 2024 rok. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. sierpień 2025 08:39