StoryEditor
Producenci
29.04.2021 00:00

Marketing: W firmach rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane

Konsumenci wymagają coraz bardziej spersonalizowanych doświadczeń od marek. Jednak jakość danych pozostaje dla marek istotną przeszkodą, co oznacza trudności z nawiązaniem odpowiednich relacji, których szukają konsumenci - czytamy w Raporcie Marketingowym firmy Nielsen.

Własne dane są siłą napędową działań marketingowych każdej marki.

86 proc. marketerów ankietowanych na potrzeby tegorocznego Raportu Marketingowego firmy Nielsen uznaje ich znaczenie. Jednak zaufanie do jakości danych jest ogólnie niskie. Na przykład 41 proc. marketerów w dużych firmach, zdefiniowanych w raporcie jako organizacje z budżetami marketingowymi przekraczającymi 10 milionów dolarów, postrzega dokładność danych jako wyzwanie. 

Dane są kluczem do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń, których poszukują konsumenci.

Dane własne zazwyczaj wskazują na interakcje związane z marką. W związku z tym nie dostarczają informacji o zachowaniu konsumentów poza daną marką. Dane innych firm i firm zewnętrznych dostarczają markom informacji o tym, co robią konsumenci, gdy nie wchodzą bezpośrednio w interakcję z marką. W przypadku prawdziwie wielokanałowych działań marketingowych, marketerzy potrzebują informacji wykraczających poza bezpośrednie zaangażowanie marki. Pozyskiwanie klientów jest w tym roku głównym priorytetem dla marketerów, ale marki nie przyjęły jeszcze partnerstwa w zakresie danych jako sposobu na wzbogacenie własnych danych.

Dane są dostępne z niezliczonych źródeł. Nowe źródła będą nadal pojawiać się online wraz ze wzrostem łączności i interakcji cyfrowych.

Zaskakujące jest to, że marki każdej wielkości koncentrują się przede wszystkim na źródłach danych, które podkreślają działanie na końcu doświadczenia klienta, takie jak faktyczny zakup, obciążenie karty kredytowej lub interakcja ze stroną internetową. Ponieważ marketerzy zaczną się teraz koncentrować na całym doświadczeniu konsumenta, a nie tylko na punkcie końcowym, rozwiązania atrybucji wielodotykowej staną się kluczowe w identyfikowaniu wszystkich punktów kontaktu, a nie tylko ostatniego.

Firmy powinny nadal gromadzić dane, aby wiedzieć, jak nawiązać kontakt z konsumentami w obliczu ciągłych zakłóceń i zmian.

Teraz, gdy świat od ponad roku zdobywa wiedzę o pandemii, partnerstwo w zakresie danych powinno być najwyższym priorytetem. Dane i zaangażowanie na poziomie osoby są kluczem do sukcesu marketingowego w przyszłości, a wiele narzędzi i rozwiązań zostało skalowanych, aby przynosić korzyści markom i budżetom każdej wielkości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 04:38