StoryEditor
Producenci
16.05.2023 00:00

Maybelline New York po raz pierwszy promuje się na outdoorze

Po raz pierwszy w historii obecności marki Maybelline New York na polskim rynku zaplanowano promocję jej produktu na ponad 700 nośnikach outdoor w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście / fot. materiały prasowe
Firma L’Oréal Polska podjęła decyzję o pierwszej w historii marki Maybelline New York kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej. Ma to związek premierą podkładu Super Stay 24h Skin Tint. Polska jest jednym z pierwszych rynków na którym produkt został wprowadzony do sprzedaży. Będzie promowany także w digitalu i telewizji.  

Polskiej premierze podkładu Super Stay 24h Skin Tint marki Maybelline New York (L’Oréal Polska) towarzyszy pierwsza w historii brandu kampania na nośnikach reklamy zewnętrznej. Launch produktu obejmuje także digital i telewizję.

W kampanii marka postawiła na advocacy i opinie konsumentek na temat produktu. Stąd głównymi komunikatami przekazu reklamowego są: Długotrwały glow i naturalne krycie. Do 24h; Podkład nadaje efekt zdrowej skóry; Wizażanki potwierdzają: Podkład nie wchodzi w załamania skóry.

Czytaj też: L’Oréal Polska stawia na opinie konsumentów w reklamie korektora Maybelline Instant Eraser

– Nie da się ukryć, że dla wielu kobiet znalezienie idealnego podkładu nie należy do najłatwiejszych zadań. Nie tylko trzeba wziąć pod uwagę rodzaj skóry, właściwości pielęgnacyjne, ale także poziom rozświetlenia i krycia. To może zniechęcać i przytłaczać. Wsłuchując się w głos konsumentek, chcemy im ułatwić znalezienie naszego produktu, który zaspokaja najczęściej wskazywane potrzeby – podkreśla Patrycja Jakubowska, senior brand manager Maybelline New York w L’Oréal Polska.

Do kampanii dobrano kanały, które pozwolą na precyzyjne dotarcie do kobiet z grupy docelowej 18-45 lat. Po raz pierwszy w historii obecności na polskim rynku, zaplanowano ją na ponad 700 nośnikach w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście. Z kolei digitalowa komunikacja ma się przełożyć na ponad 100 mln wyświetleń. Sześciosekundowe wideo Super Stay 24h Skin Tint zobaczymy na największych platformach: YouTube, Facebooku i Instagramie oraz TikToku.

Ponadto marka zaangażowałą influencerów - m.in. Fog in The Garden, Żaklinę, Inchidris, Klaudię Halejcio, HiHanię i Weronikę Jaguś. Przygotowano także kilkusekundową reklamę podkładu jako dokrętkę do spotu tuszu Sky High, emitowanego w największych stacjach. Działania reklamowe potrwają do końca maja.

Za kreatywną adaptację globalnej platformy komunikacyjnej na potrzeby tej kampanii odpowiadała Agencja MullenLowe. Z kolei influencerów zaangażowała agencja JU. Koordynacją social media marki zajmuje się agencja 121PR. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Wavemaker.

Czytaj też: Maybelline New York Music Stories odbyło się po raz drugi [GALERIA ZDJĘĆ]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 14:46