StoryEditor
Producenci
02.12.2020 00:00

Merck przedstawia nową strategię zrównoważonego rozwoju

Merck, wiodąca firma naukowo-technologiczna, przedstawiła dziś swoją nową strategię zrównoważonego rozwoju w związku z ogłoszeniem wyników trzeciego kwartału 2020 roku. 

W ten sposób firma mocniej integruje zrównoważony rozwój jako istotny element swojej strategii korporacyjnej.

- W firmie Merck postęp naukowy i odpowiedzialna przedsiębiorczość zawsze szły w parze. Chcemy odnosić sukcesy gospodarcze i tworzyć wartość dla społeczeństwa we wszystkich naszych przedsiębiorstwach bez generowania dalszych kosztów dla społeczeństwa - komentuje Stefan Oschmann, prezes zarządu i dyrektor generalny Merck. - Jako globalna firma naukowo-technologiczna, możemy pomóc rozwiązać niektóre z największych współczesnych wyzwań, takich jak poważne choroby i zmiany klimatyczne - dodaje.

Dzięki strategii zrównoważonego rozwoju firma zrealizuje trzy konkretne cele, które znajdują odzwierciedlenie w sumie w siedmiu obszarach tematycznych. Obecnie wprowadza wiele projektów i inicjatyw w tych obszarach zainteresowania i będzie to robić w przyszłości.

Cel 1: W 2030 r. Merck osiągnie postęp dla ponad miliarda ludzi dzięki zrównoważonej nauce i technologii
Obszary skupienia: Zrównoważone innowacje i technologie dla klientów, wpływ technologii i produktów Merck na zdrowie i dobre samopoczucie.

Cel 2: do 2030 r. Firma zintegruje zrównoważony rozwój we wszystkich swoich łańcuchach wartości
Obszary skupienia: Kultura i wartości zrównoważonego rozwoju, zrównoważony i przejrzysty łańcuch dostaw, zabezpieczenie społecznej licencji firmy na prowadzenie działalności we wszystkich regionach.

Cel 3: do 2040 r. Merck osiągnie neutralność klimatyczną i zmniejszy zużycie zasobów
Obszary skupienia: Zmiany klimatyczne i emisje, wodochłonność i intensywność zasobów.

Koncentrując się na tych tematach, Merck chce przyczynić się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju ONZ. Jednocześnie firma włącza temat zrównoważonego rozwoju do swoich strategii biznesowych i bierze pod uwagę cele strategii zrównoważonego rozwoju przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Ponadto planuje powiązać zmienne wynagrodzenie zarządu i wyższej kadry kierowniczej z postępami w osiąganiu trzech celów firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Merck będzie co roku informować o aktualnym stanie realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 15:19
Kontrowersyjne fast fashion w Polsce; Shein wchodzi z pop-upem do Galerii Młociny
Shein chce zawojować serca warszawianek i warszawiaków dzięki pop-upowi w Galerii Młociny.Shein
Shein, globalny sprzedawca internetowy oferujący produkty modowe, kosmetyczne oraz akcesoria domowe, otworzy swój pierwszy pop-up w Warszawie. Lokalizacja sklepu to Galeria Młociny przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 15. Tymczasowy punkt będzie funkcjonować przez 5 dni, od 17 do 22 maja. W ofercie znajdzie się najnowsza letnia kolekcja marki oraz szereg dodatkowych atrakcji.

Goście odwiedzający pop-up Shein w Warszawie będą mieli możliwość zakupu odzieży i akcesoriów zgodnych z najnowszymi trendami sezonu wiosna/lato 2024. Dodatkowo, dla entuzjastów makijażu, sklep zaproponuje szeroką gamę kosmetycznych bestsellerów. Shein przygotowało również inteligentną stację skanowania kolorów, która ułatwi klientom dobór idealnych barw. Profesjonalni wizażyści będą również dostępni na miejscu, oferując porady oraz wykonując letnie makijaże, które będą odzwierciedlać najświeższe trendy.

Niektóre produkty z asortymentu Shein dostępne w tymczasowym sklepie stacjonarnym będą również oferowane online za pośrednictwem opcji QuickShip. Opcja ta gwarantuje, że zakupione produkty zostaną dostarczone do klienta w ciągu 4 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.

Shein jest często przedmiotem kontrowersji z kilku powodów, głównie związanych z praktykami biznesowymi, wpływem na środowisko i warunkami pracy. Jako gigant fast fashion, firma jest krytykowana za promowanie konsumpcjonizmu poprzez wytwarzanie ogromnej ilości odzieży, co przyczynia się do znacznego obciążenia dla środowiska. Procesy produkcyjne związane z szybką modą często wiążą się z dużym zużyciem wody, emisją szkodliwych chemikaliów i ogólnym zanieczyszczeniem. Kolejnym aspektem krytyki są warunki pracy w fabrykach produkujących odzież dla Shein. Raporty wskazują na niskie wynagrodzenia, długie godziny pracy i niewystarczające standardy bezpieczeństwa, co budzi obawy dotyczące praw pracowniczych. Firma była również oskarżana o plagiaty i kopiowanie projektów niezależnych twórców bez ich zgody.

Czytaj także: Temu znów na celowniku — tym razem za manipulacje i uzależnianie od zakupów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2024 13:19
Marka Handy Lab. w drugie urodziny zapowiada kolejne nowości
Iwona Wójcik, założycielka, prezes Handy Lab. podczas urodzinowego spotkania z mediamiHandy Lab.
Marka Handy Lab. w kolejny rok działalności wchodzi z nowym produktem do pielęgnacji dłoni. Iwona Wójcik, założycielka marki chce jednak rozszerzyć nie tylko dystrybucję marki, ale też wprowadzić ją w nową kategorię.

Handy Lab. to polska marka, której udało się wejść do sieci drogeryjnych mając zaledwie jeden rodzaj produktów – maski do rąk zamknięte w jednorazowych rękawiczkach. Od nich wszystko się zaczęło. Kolejnym produktem był krem do dłoni z filtrami UV,  a nowością jest pielęgnacyjne mydło do rąk zawierające 98 proc. składników pochodzenia naturalnego, w tym prebiotyk z cykorii, kompleks olejków i mleczko migdałowo-ryżowe. W tym Handy Lab. chce się specjalizować – produktach do dłoni, które mają je głęboko pielęgnować i dawać przyjemność z ich używania.

W tym roku marka obchodzi dopiero drugą rocznicę działania. Założycielka i prezes marki, Iwona Wójcik, mówi o planach na kolejne miesiące: W najbliższych planach mamy wprowadzenie nie tylko nowych produktów, ale także zupełnie nowej kategorii, a także nieustanne poszerzanie dystrybucji o kolejne punkty w kraju i zagranicą.  

Marka zaprosiła gości na wspólną celebrację urodzin podczas śniadania w Bistro Green Table w Warszawie. Po części oficjalnej zorganizowano warsztat w duchu less waste przy współpracy z Ceramiką Paradyż. Podczas warsztatu każdy uczestnik przygotował własny spersonalizowany wazon z użyciem elementów płytek ceramicznych, które ze względu na uszkodzenia nie trafiły do sprzedaży.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2024 17:48