StoryEditor
Producenci
15.02.2021 00:00

Mintel: Zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec kosmetyków pielęgnacyjnych

Zwiększona podczas pandemii ekspozycja na ekrany monitorów i zarazem zmniejszony kontakt ze słońcem i zanieczyszczeniami na nowo zdefiniowały potrzeby konsumentów w zakresie ochrony skóry. Badanie firmy Mintel, wskazuje, jakie otwiera to możliwości przed markami.

Rzeczywistość pandemiczna stworzyła nowe warunki i zasady naszego stylu życia. W miarę upływu czasu coraz intensywniejsze wykorzystanie komputerów oraz urządzeń mobilnych do pracy, do robienia zakupów, a nawet do utrzymywania kontaktów towarzyskich stało się nieuniknione.

Niestety, przedłużona ekspozycja na niebieskie światło powoduje uszkodzenie skóry i oczu. Badanie przeprowadzone przez Unilevera ujawniło jego wpływ na naszą skórę. 30 godzin ekspozycji na niebieskie światło z ekranów smartfonów lub laptopów może zwiększyć poziom stanu zapalnego w komórkach skóry o 40 proc. Ryzyko to należy wziąć pod uwagę, ponieważ powszechnie korzystamy z ekranów i nasze nawyki z tym związane są coraz silniejsze. W USA aż 67 proc. konsumentów uważa, że ​​grupowe czaty wideo będą nadal popularnym sposobem nawiązywania kontaktów towarzyskich, nawet po zakończeniu dystansu społecznego.

Takie dane wspierają innowacje kosmetyczne, bo produkty muszą być coraz bardziej wielozadaniowe. I tak np. olejek do ciała powinien już nie tylko nawilżać, odtruwać i uspokajać skórę, ale jednocześnie działać jako naturalna osłona przed niebieskim światłem i wspomagać funkcje ochronne skóry. Podobnie, krem ​​przeciwstarzeniowy, nie tylko ujędrnia skórę, ale i pomaga przeciwdziałać zmarszczkom szyi spowodowanym przez wielogodzinne używanie telefonu lub laptopa.

Ochrona przed zanieczyszczeniami i drobnoustrojami

Konsumenci nadal borykają się z kryzysem zdrowotnym, oczekują zatem również dodatkowej ochrony przed wirusami, bakteriami i innymi drobnoustrojami. Wygląda na to, że to oczekiwanie przetrwa i stanie się powszechne również po złagodzeniu środków sanitarnych.

Pojęcie ochrony przed zanieczyszczeniem pozostaje również aktualne pomimo krótkiej ulgi, jaką dał nam lockdown i pozostawanie w domu. Jednak według firmy Mintel w Wielkiej Brytanii aż 42 proc. dorosłych martwi się poziomem zanieczyszczenia powietrza, na które są narażeni. W 2020 r. ponad połowę produktów chroniących przed zanieczyszczeniami stanowiły produkty do pielęgnacji twarzy, 11 proc. do pielęgnacji ciała, a 8 proc. filtry przeciwsłoneczne. W odniesieniu do tych segmentów konsumenci oczekują tych samych oświadczeń w ramach całościowej wizji.

Filtry przeciwsłoneczne z dodatkowymi korzyściami

Ochrona UV dodana do produktów do pielęgnacji skóry jest oczekiwana przez konsumentów w wielu regionach. Stanowi ona ważny element w dużej części produktów wprowadzonych na rynek kosmetyczny - 46 proc. między październikiem 2019 a wrześniem 2020. Mimo to, dla konsumentów, którzy długo pozostawali zamknięci w pomieszczeniach, Mintel zaleca innowacje skoncentrowane na produktach przeciwsłonecznych o zaletach pielęgnacyjnych.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 21:36