StoryEditor
Producenci
15.02.2021 00:00

Mintel: Zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec kosmetyków pielęgnacyjnych

Zwiększona podczas pandemii ekspozycja na ekrany monitorów i zarazem zmniejszony kontakt ze słońcem i zanieczyszczeniami na nowo zdefiniowały potrzeby konsumentów w zakresie ochrony skóry. Badanie firmy Mintel, wskazuje, jakie otwiera to możliwości przed markami.

Rzeczywistość pandemiczna stworzyła nowe warunki i zasady naszego stylu życia. W miarę upływu czasu coraz intensywniejsze wykorzystanie komputerów oraz urządzeń mobilnych do pracy, do robienia zakupów, a nawet do utrzymywania kontaktów towarzyskich stało się nieuniknione.

Niestety, przedłużona ekspozycja na niebieskie światło powoduje uszkodzenie skóry i oczu. Badanie przeprowadzone przez Unilevera ujawniło jego wpływ na naszą skórę. 30 godzin ekspozycji na niebieskie światło z ekranów smartfonów lub laptopów może zwiększyć poziom stanu zapalnego w komórkach skóry o 40 proc. Ryzyko to należy wziąć pod uwagę, ponieważ powszechnie korzystamy z ekranów i nasze nawyki z tym związane są coraz silniejsze. W USA aż 67 proc. konsumentów uważa, że ​​grupowe czaty wideo będą nadal popularnym sposobem nawiązywania kontaktów towarzyskich, nawet po zakończeniu dystansu społecznego.

Takie dane wspierają innowacje kosmetyczne, bo produkty muszą być coraz bardziej wielozadaniowe. I tak np. olejek do ciała powinien już nie tylko nawilżać, odtruwać i uspokajać skórę, ale jednocześnie działać jako naturalna osłona przed niebieskim światłem i wspomagać funkcje ochronne skóry. Podobnie, krem ​​przeciwstarzeniowy, nie tylko ujędrnia skórę, ale i pomaga przeciwdziałać zmarszczkom szyi spowodowanym przez wielogodzinne używanie telefonu lub laptopa.

Ochrona przed zanieczyszczeniami i drobnoustrojami

Konsumenci nadal borykają się z kryzysem zdrowotnym, oczekują zatem również dodatkowej ochrony przed wirusami, bakteriami i innymi drobnoustrojami. Wygląda na to, że to oczekiwanie przetrwa i stanie się powszechne również po złagodzeniu środków sanitarnych.

Pojęcie ochrony przed zanieczyszczeniem pozostaje również aktualne pomimo krótkiej ulgi, jaką dał nam lockdown i pozostawanie w domu. Jednak według firmy Mintel w Wielkiej Brytanii aż 42 proc. dorosłych martwi się poziomem zanieczyszczenia powietrza, na które są narażeni. W 2020 r. ponad połowę produktów chroniących przed zanieczyszczeniami stanowiły produkty do pielęgnacji twarzy, 11 proc. do pielęgnacji ciała, a 8 proc. filtry przeciwsłoneczne. W odniesieniu do tych segmentów konsumenci oczekują tych samych oświadczeń w ramach całościowej wizji.

Filtry przeciwsłoneczne z dodatkowymi korzyściami

Ochrona UV dodana do produktów do pielęgnacji skóry jest oczekiwana przez konsumentów w wielu regionach. Stanowi ona ważny element w dużej części produktów wprowadzonych na rynek kosmetyczny - 46 proc. między październikiem 2019 a wrześniem 2020. Mimo to, dla konsumentów, którzy długo pozostawali zamknięci w pomieszczeniach, Mintel zaleca innowacje skoncentrowane na produktach przeciwsłonecznych o zaletach pielęgnacyjnych.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 09:37