StoryEditor
Producenci
17.05.2022 00:00

Miraculum rozwija sprzedaż w kanale nowoczesnym. Wzrosty wyniosły niemal 70 proc.

Spółka Miraculum przeprowadziła w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku akcje sprzedażowe w największych sieciach dyskontowych. Do Rossmanna wprowadziła linię na wyłączność i weszła do od dawna wyczekiwanej na polskim rynku sieci DM. Natomiast na półkach innych drogeryjnych sieci znacząco poszerzyła swoją obecność. W efekcie sprzedaż spółki w kanale nowoczesnym wzrosła o niemal 70 proc

Spółka Miraculum odnotowała wzrost sprzedaży w kanale nowoczesnym (+68 proc. r/r.) – z 2,8 mln zł do 4,7 mln zł. Znaczenie tego kanału w przychodach spółki stale rośnie i wynosi obecnie 45 proc. wszystkich obrotów (w poprzednim roku było to 38 proc.)

W raporcie Miraculum za I kw. 2022 r. czytamy, że spółka przeprowadziło akcje sprzedażowe z największymi w Polsce sieciami dyskontowymi – Lidl, Dino, Stoktotka, Aldi, Biedronka i Intermarche. Poszerzyła też obecność produktową w drogeriach Rossmann, Hebe, Douglas, Kontigo, Naturze i Notino, a także w Baltonie. Rozpoczęła też współpracę z siecią DM.

W Rossmannie niektóre produkty Miraculum pojawiły się na wyłączność, tak jak nowa kolekcja Joko Pure, która łączy pielęgnację z makijażem.

Czytaj też: Miraculum stawia na dywersyfikację sprzedaży. Wrześniowe nowości trafią do największej sieci drogeryjnej

Z raporty spółki wynika, że wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie jej marki, ale największe – dzięki rozwojowi oferty produktowej oraz nowościom – wygenerowały brandy Być może…, Joko, Miraculum oraz Wars.

Czytaj też: Miraculum wprowadza Joko Vege i szuka ambasadorek marki

Na wyniki Miraculum wpłynęło też poszerzenie grupy docelowej marki Wars o młode pokolenie. W zwiększaniu jej świadomości i pozycji rynkowej aktywnie uczestniczył ambasador brandu, popularny aktor Mikołaj Roznerski.

Czytaj też: Wars ma nową twarz. Ambasadorem marki został Mikołaj Roznerski

– Nasza współpraca z kanałem nowoczesnym nie byłaby możliwa bez nowości rynkowych i rozwoju marek. Dlatego także w przyszłości będziemy kontynuować prace nad poszerzaniem portfolio produktowego – zapowiedział Marek Kamola, członek zarządu spółki, relacjonując wyniki Miraculum za I kwartał 2022 roku na spotkaniu z inwestorami.

W planach firmy na kolejne miesiące jest rozbudowa oferty perfum Chopin o kolejne zapachy dla mężczyzn, ale i dla kobiet. Firma poszerzy też kolekcję zapachów Miraculum. Na rynku pojawi się też nowa linia produktów do pielęgnacji cery pod marką Miraculum z unikalną przeciwzmarszczkową formułą wykorzystującą kolagen.

Kanał nowoczesny ma według zarządu Miraculum wciąż duży potencja wzrostu. Obecnie stanowi 45 proc. całkowitych przychodów spółki. Natomiast udział przychodów z kanału tradycyjnego to 26 proc. Mimo malejącej liczby tradycyjnych drogerii i sklepów, spółce udaje się utrzymać stabilność wpływów z tej części sprzedaży. Firma wypracowała natomiast znaczący wzrost w sprzedaży eksportowej, o czym wiadomościkosmetyczne.pl pisały w tekście Miraculum podwoiło eksport.

W rezultacie przychody Miraculum w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wyniosły 10 587 mln zł w porównaniu z 7 412 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku., co oznacza wzrost o 43 proc. Dzięki temu strata netto zmniejszyła się o 9 proc. – z 731 do 665 tys. zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 08:43