StoryEditor
Producenci
26.10.2022 00:00

Nagrodzona linia kosmetyków CosmIQ

Celem twórców marki CosmIQ było stworzenie kosmetyków o wysokiej zawartości innowacyjnych składników aktywnych. Produkty zostały zauważone i docenione przez świadomych konsumentów oraz nagrodzone w kilku konkursach. Najnowszym osiągnieciem marki jest złota Perła Rynku Kosmetycznego.

Kiedy CosmIQ zadebiutował na początku 2021 roku naszym celem było stworzenie kosmetyków o wysokiej zawartości innowacyjnych składników aktywnych, które albo w ogóle nie były dostępne albo kosztowały krocie. Dzisiaj jesteśmy zaskakiwani faktem, że nasz trzon receptur kopiują firmy zachodnie. W ciągu półtora roku zostaliśmy zauważeni i docenieni przez wielu świadomych konsumentów oraz nagrodzeni przez gremia, które ich reprezentują. Naszym najnowszym i szczególnym sukcesem jest przyznana nam Złota Perła Rynku Kosmetycznego. Bardzo dziękujemy Jury za to wyróżnienie!

Czytaj też: Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

Nagrodzona linia kosmetyków charakteryzuje się zastosowaniem aż trzech składników aktywnych pochodzenia konopnego, są to kannabinoidy: kannabidiol (CBD), kannabigerol (CBG) oraz kannabichromen (CBC). Wspomniane kannabinoidy są przykładem surowców kosmetycznych wykazujących wielokierunkowe działanie. Synergiczne połączenie ich w odpowiedniej proporcji zapewnia optymalne nawilżenie i uelastycznienie skóry, a stymulowanie syntezy włókien kolagenowych i elastyny zapewnia ujędrnienie i widoczne odmłodzenie skóry.

Kosmetyki naszej marki zawierają również całą gamę doskonałych wspomagających składników aktywnych, jak np.: olej z opuncji figowej, sok z aloesu, ekstrakt z zielonej herbaty, bakuchiol, ficyna, olej z nasion pigwy, hydrolat z konopi.

Misją CosmIQ jest oferowanie klientom kosmetyków pionierskich, innowacyjnych, pełnych najwyższej jakości substancji aktywnych w możliwie korzystnej relacji ceny do jakości. Dbamy również o transparentność w zakresie komunikacji składów – ilość wiodących substancji aktywnych w podajemy na opakowaniach. Nasze receptury są zgodne z założeniami Clean Beauty.

Pierwsze miejsce w plebiscycie Perły Rynku Kosmetycznego 2022 ma dla nas znaczenie nie tylko motywujące i utwierdzające nas w słuszności obranej strategii spółki. Liczymy, że będzie ono również kolejnym argumentem do nawiązania szerszej współpracy handlowej. Mamy nadzieję, że dzięki temu wróżeniu kosmetyki CosmIQ będą coraz bardziej dostępne dla klientów, również na półkach najlepszych drogerii!

Jako producent zarówno kosmetyków jak głównych substancji aktywnych, na których bazujemy, stawiamy sobie ambitne cele. Obecnie pracujemy nad nowymi recepturami oraz wpisem do CPNP takich składników, które do tej pory były zbyt drogie aby powszechnie używać ich w kosmetykach. Mamy nadzieję zmienić to naszą następną linią.

cosmiq.pl

***

Perły Rynku Kosmetycznego to projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 16 lat. Wyłaniane są w nim najlepsze nowości w kategoriach beauty. Zwycięzców wskazuje profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.

Poznaj jurorów Perły Rynku Kosmetycznego 2022: lista ekspertów

W tegorocznej edycji badania jurorzy wskazali zwycięzców w 18 kategoriach kosmetycznych, w tym Innowacja kosmetyczna oraz Debiut kosmetyczny.

Czytaj więcej: Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2025 13:32