StoryEditor
Producenci
16.02.2021 00:00

Nesperta sprzeda większość swoich udziałów funduszowi

W połowie lutego fundusz Resource Partners zainwestował w spółkę Nesperta, znaną z lakierów hybrydowych pod markami Semilac i HiHybrid. Odkupi 70 proc. udziałów od twórcy firmy, Tomasza Gołębiewskiego, który pozostanie zaangażowany w Nespertę i zasiądzie w radzie nadzorczej. Wartości transakcji nie ujawniono, zgodę na jej przeprowadzenie będzie jeszcze musiał wyrazić UOKiK – podał „Puls Biznesu”.

Resource Partners to fundusz, który ma już w swoim portfelu spółkę Torf Corporation, właściciela marki Tołpa.

– Celujemy w firmy, wyspecjalizowane w niszach rynkowych, i Nesperta idealnie spełnia te kryteria. Spółka w praktyce stworzyła w Polsce rynek lakierów hybrydowych, a jej model biznesowy i dystrybucyjny okazał się odporny na efekty pandemii – powiedział na łamach „Pulsu Biznesu” Aleksander Kacprzyk, partner zarządzający w Resource Partners.

Dodał, że w planach funduszu jest zwiększenie skali biznesu Nesperty dzięki ekspansji w Europie Zachodniej.

– W ciągu 3-5 lat oczekujemy przynajmniej podwojenia przychodów przy utrzymaniu solidnych marż – dodał Aleksander Kacprzyk w „PB”.

Jak pisze dziennik, Nesperta w 2019 r. (ostatnie dostępne dane) miała 138 mln zł przychodów, czyli niemal tyle samo, co rok wcześniej, przy 20,4 mln zł czystego zysku. W 2020 r. przychody wzrosły o około 10 proc. i przekroczyły 150 mln zł mimo tego, że salony kosmetyczne, które przez lata były głównymi klientami spółki, mocno ucierpiały za sprawą lockdownów.

Taki wynik udał się dzięki temu, że Nesperta przed pandemią zmodyfikowała model dystrybucyjny. Jak czytamy na łamach „PB” weszła z produktami do Rossmanna, a jednocześnie mocno rozwinęła sprzedaż przez internet.

– Dzięki temu mimo wyparowania sporej części przychodów z salonów, a także z własnych punktów w galeriach handlowych, biznes spółki się powiększył – zauważył w rozmowie z gazetą Aleksander Kacprzyk.

Według niego wydatki na produkty do pielęgnacji i dekoracji paznokci będą rosnąć. Wszystko wskazuje bowiem na to, że trend „beauty at home”, czyli samodzielne wykonywanie zabiegów kosmetycznych, na które wcześniej chodziło się do salonów będzie się umacniał. I choć kolorówka w czasie pandemii ucierpiała to produkty do paznokci, zwłaszcza hybrydy, radzą sobie dobrze.

– Spółka ma solidne fundamenty w Polsce i może znacząco rozwinąć się w krajach zachodnioeuropejskich – podsumował zarządzający w Resource Partners, na łamach „PB”.

Zdradził przy okazji, że w Nespercie konieczne są znaczące inwestycje w marketing i edukację produktową.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 11:16