StoryEditor
Producenci
31.07.2019 00:00

Nick Vaus, Free the Birds: Nie potrzebujesz pięknej twarzy, aby stworzyć pożądany produkt

Dzisiejsi konsumenci domagają się więcej niż jednego rodzaju twarzy, na której mogą zobaczyć produkty kosmetyczne. Nick Vaus, partner i dyrektor kreatywny w agencji projektowej Free the Birds, zastanawia się czy marki kosmetyczne naprawdę muszą pokazywać twarze w reklamie i promocji kosmetyków.

Nick Vaus, partner i dyrektor kreatywny w agencji projektowej Free the Birds uważa, że twarz każdej osoby jest wyjątkowa - jej DNA i środowisko oddziałują w całkowicie unikalny sposób. I to właśnie na twarzy tradycyjnie koncentruje się przemysł kosmetyczny - nawet w przypadku produktów, które w ogóle jej nie dotyczą, jak włosy i paznokcie.

W większości te twarze były zawsze młode, szczupłe, symetryczne i białe. Wszelkie drobne odchylenia uznano za wystarczające, aby uznać piękno człowieka za „dziwaczne” lub "inne" - na przykład zęby Isabelli Rossellini, pieprzyk Cindy Crawford czy brwi Cary Delevingne.

Zdaniem eksperta dzisiejsi konsumenci wymagają znacznie więcej niż jednego rodzaju twarzy, na której mogą zobaczyć produkty kosmetyczne. Inkluzywne piękno wreszcie zaczyna zdobywać popularność. Bardzo satysfakcjonujące jest dla niego oglądanie modeli i influencerów z wszystkimi odcieniami skóry jako twarze produktów. Niektórzy z nich to osoby starsze i mężczyźni.

"To zaczyna być codzienność świata beauty i świetnie. Ale te twarze są z definicji zawsze wykluczające, nawet jeśli pokażesz trzy, cztery lub więcej twarzy dla każdego sprzedawanego produktu kolorówki. Po prostu niemożliwe jest odzwierciedlenie wyjątkowości miliardów twarzy na świecie" - uważa Nick Vaus.

W jego opinii pytanie, które coraz częściej pojawia się w świecie coraz większej integracji i personalizacji produktów brzmi: czy marki kosmetyczne naprawdę muszą w ogóle pokazywać twarze, z wyjątkiem sytuacji, gdy są one rzeczywiście konieczne?

Nick Vaus pracował nad projektem marki kosmetycznej neutralnej pod względem płci. - Dla odnoszących sukcesy w tej przestrzeni - Kiehla, Ezopa - twarze są prawie nieobecne w wizerunkach marki. W rzeczywistości chodzi o opakowanie, sklep i ofertę. Nikt nie jest z tego wykluczony, niezależnie od rasy, wieku, płci, wagi, zdolności lub czegokolwiek innego. Każdy ma skórę i ma produkty, które mu pomogą - uważa Vaus.

Badania przeprowadzone w ramach programu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Południowej Kalifornii wskazują, że 31 proc. reklam przynosi emocjonalny sukces w porównaniu z 16 proc. reklam skoncentrowanych na treściach racjonalnych. Jednak badania wykazały, że emocjonalne przyciąganie można osiągnąć na dwa różne sposoby. Jedna to empatyczna odpowiedź uzyskana dzięki pokazywaniu obrazów ludzi (lub uroczych zwierzątek), ale druga i równie skuteczna, była twórczą odpowiedzią, osiągniętą dzięki ustawieniom, podkładowi muzycznemu, abstrakcyjnym obrazom, opowiadaniu historii. - Krótko mówiąc, możesz stworzyć to uczucie bez twarzy - podkreśla Nick Vaus.

A jeśli nie można uniknąć twarzy, zastanawia się ekspert, to dzięki cudom nowoczesnej technologii, dlaczego by nie uczynić ich tak różnorodnymi, jak to możliwe, wykorzystując pliki cookie, aby zobaczyć kto korzysta z urządzenia i wyświetlać obrazy odpowiednio do nich dopasowane? W świecie miliardów wyjątkowych i coraz bardziej wymagających konsumentów nie można ryzykować sugerowania ludziom, że dana marka nie jest dla nich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.01.2025 16:08
Włosomaniacka marka Dabur prognozuje niewielki wzrost przychodów w IV kwartale
Dabur

Dabur, jeden z największych producentów produktów ajurwedyjskich w Indiach, zapowiedział umiarkowany wzrost przychodów w czwartym kwartale 2024 roku. Firma spodziewa się stabilizacji zysków operacyjnych, mimo wyzwań związanych z rosnącymi kosztami surowców i spadkiem popytu na rynku FMCG.

Dabur, czołowy producent produktów ajurwedyjskich, poinformował, że w okresie od października do grudnia 2024 roku spodziewa się wzrostu przychodów na poziomie niskich jednocyfrowych wartości procentowych. Jednocześnie firma przewiduje, że jej zysk operacyjny pozostanie na stabilnym poziomie. Według raportu opublikowanego przez agencję Reuters, segment zdrowia Dabur nie odnotuje wzrostu, natomiast działy pielęgnacji osobistej i środków do domu mogą liczyć na wzrost sprzedaży w średnich i wysokich jednocyfrowych wartościach procentowych.

Sytuacja Dabur odzwierciedla szersze wyzwania stojące przed branżą FMCG w Indiach. Najwięksi producenci dóbr szybkozbywalnych w kraju zmagają się ze spadkiem popytu wynikającym z silnej deflacji oraz rosnących kosztów surowców. Rosnące ceny surowców wpływają negatywnie na rentowność, co zmusza przedsiębiorstwa do poszukiwania oszczędności i dostosowywania strategii cenowych. Dabur podkreślił, że mimo trudnej sytuacji rynkowej, zauważa stopniowe odbicie popytu na obszarach wiejskich, co częściowo kompensuje presję kosztową.

Aby zrównoważyć rosnące koszty produkcji, Dabur wdrożył działania oszczędnościowe w innych obszarach działalności oraz podniósł ceny wybranych produktów. Takie podejście pozwala firmie utrzymać stabilność finansową mimo trudnych warunków rynkowych. W obliczu globalnych wyzwań gospodarczych, strategia Dabur może okazać się kluczowa dla dalszego wzrostu i umocnienia pozycji na rynku.

W Polsce marka Dabur jest najbardziej rozpoznawalna dzięki olejkowi Dabur Amla, który zdobył popularność za sprawą społeczności włosomaniaczek. Produkt ten, oparty na ajurwedyjskich recepturach, stał się cenionym kosmetykiem do pielęgnacji włosów, szczególnie wśród osób poszukujących naturalnych sposobów na ich wzmocnienie i regenerację. Dzięki rekomendacjom w mediach społecznościowych oraz na blogach zajmujących się pielęgnacją włosów, olejek Dabur Amla zyskał status kultowego produktu w segmencie naturalnej pielęgnacji, co przyczyniło się do zwiększenia rozpoznawalności marki Dabur na polskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.01.2025 15:16
Coty notuje stratę 53,4 milionów funtów w Wielkiej Brytanii i Irlandii
Coty

Coty, właściciel marki Rimmel London, zakończył rok finansowy 2023/2024 ze stratą przed opodatkowaniem w wysokości 53,4 miliona funtów. To znacząca zmiana w porównaniu do zysku 9,9 miliona funtów osiągniętego rok wcześniej, mimo wzrostu obrotów do 335,3 miliona funtów.

Coty, znany producent kosmetyków i właściciel portfolio marek takich jak Sally Hansen, Gabriela Sabatini, Gucci czy Kylie Cosmetics, zanotował stratę przed opodatkowaniem w wysokości 53,4 milionów funtów za 12 miesięcy zakończone 30 czerwca 2024 roku. To wyraźne pogorszenie wyniku w porównaniu do zysku przed opodatkowaniem na poziomie 9,9 milionów funtów, który firma osiągnęła w poprzednim roku. Mimo to przychody Coty wzrosły do 335,3 milionów funtów z 323,1 milionów funtów rok wcześniej.

Zgodnie z informacjami podanymi przez City AM, strata została ujawniona w najnowszych dokumentach złożonych w brytyjskim rejestrze firm Companies House. Firma wskazała, że powodem ujemnego wyniku finansowego była „wewnętrzna reorganizacja podmiotów prawnych”. Pomimo tego zarząd Coty podkreśla, że rynek kosmetyczny w Wielkiej Brytanii znacząco zyskał na wartości w ostatnim roku, a sprzedaż firmy pozostaje na stabilnym i wysokim poziomie.

Coty, będący jednym z globalnych liderów branży kosmetycznej, kontynuuje działalność w dynamicznie rozwijającym się rynku. Wzrost obrotów świadczy o utrzymującym się zainteresowaniu konsumentów produktami marki, jednak wewnętrzne zmiany strukturalne wpłynęły na wyniki finansowe. Przedsiębiorstwo zapewnia, że obecna sytuacja to efekt strategii mającej na celu długoterminowy rozwój i dalsze umacnianie pozycji na rynku.

Czytaj także: Coty i Swarovski łączą siły w świecie kosmetyków — nowe produkty sygnowane logo producenta kryształków już niebawem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. styczeń 2025 17:22