StoryEditor
Producenci
28.12.2022 00:00

Nowa kolekcja inspirowana Harrym Potterem; czy kosmetyczny merch serii może być nietrafioną inwestycją?

House of Sillage wypuściło kolekcję perfum i szminek inspirowaną Harrym Potterem, wchodząc we współpracę z kontrowersyjną autorką bestsellerowej serii. Ta seria jest ekskluzywna i dostępna tylko w sklepie marki, ale czy kolejne collaby z mniej niszowymi markami powinny budzić zainteresowanie hurtowni i dystrybutorów?

Nowa linia House of Sillage, niezależnej marki kosmetycznej, zawiera jedną świecę, kuferek na perfumy i cztery zapachy z pasującymi kultowymi pomadkami w kształcie kokardki, upamiętniającymi cztery domy Hogwartu. Perfumy zostały starannie skomponowane i wybrane tak, aby odzwierciedlały cechy charakterystyczne każdego domu w Hogwarcie. Zapach Gryffindor ma nuty pąków czarnej porzeczki, burgundowej dalii, paczuli i madagaskarskiej wanilii, zapach Hufflepuff zawiera nuty akordu kremu kokosowego, jaśminu Sambac i waniliowego burbona, zapach Ravenclaw zawiera miętę, konwalię, kardamon i drzewo cedrowe z Wirginii, zapach Slytherin zawiera bergamotkę, czarną różę, olejek z szałwii muszkatołowej i australijskie drzewo sandałowe.

Każda butelka perfum została wykonana z ręcznie polerowanego francuskiego szkła i ma nakrętkę ozdobioną ponad 100 kryształami Swarovskiego.

Szminki Harry Potter Bow natomiast zamknięte są w kasetkach pokrytych emalią z arabeskowym wzorem i 250 markowymi kryształkami Swarovski. Formuła szminki jest gładka, mocno napigmentowana i nawilżająca, w odcieniach różnych w zależności od domu; od nude do głębokich fioletów.
 


Pomadki zostały opracowane tak, aby zapewnić pełne krycie z satynowym wykończeniem. Zawierają puder diamentowy, który nadaje wargom połysk i jędrność. Witamina E jest dodawana w celu wzmocnienia ust przeciwutleniaczami i blokowania wolnych rodników. Kosmetyki są dostępne w zestawie ze świecą.

Kosmetyki na licencji Harry Potter potencjalnie utopionymi pieniędzmi

Przypomnijmy, że J.K. Rowling zasłynęła niedawno ze swoich kontrowersyjnych wypowiedzi na temat społeczności LGBTQ+, i nowa linia kosmetyków powstała we współpracy z autorką, podobnie jak inne produkty, wzbudziła w mediach społecznościowych negatywne emocje. The Gayly Prophet Podcast zamieściła jakiś czas temu na Twitterze wpis następującej treści: „PRZESTAŃCIE DAWAĆ JEJ PIENIĄDZE: nie kupujcie nowych książek, nie kupujcie oficjalnego merchandisingu, nie oglądajcie jej sztuki, nie wypożyczajcie ani nie kupujcie filmów, nie oglądajcie filmów w kinach, nie chodźcie do jej parku rozrywki. Dajemy zero dolarów transfobom.”

J.K. Rowling weszła do tej pory we współpracę z marką Colourpop, Ulta Beauty, Primarkiem, siecią Boots, Amazonem i wieloma innymi podmiotami. Dystrybutorzy wycofują się powoli z oferowania kosmetyków na licencji Harry Potter, a liczba współprac beauty spada ze względu na bojkoty fanów. W Polsce produkty tego typu oferują np. sieci Rossmann i Douglas.

Czytaj także: Europe Distribution Group rozszerza licencję Psi Patrol na całą kategorię Bath and Shower

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
26.03.2025 12:51
Duran Duran i Xerjoff, czyli collab jakiego nikt się nie spodziewał
Black Moonlight został zainspirowany „ciemniejszą” i bardziej tajemniczą stroną Duran Duran. Nazwa zapachu jest napisana charakterem pisma Simona Le Bonxerjoff

Brytyjski zespół popowy Duran Duran wprowadza na rynek perfumy unisex, wykreowane wspólnie z Xerjoff – cenionym włoskim producentem luksusowych perfum. Do sprzedaży trafiły dwa zapachy: Black Moonlight i NeoRio, mające wyrażać styl i zmysłowość.

Jako zespół zawsze byliśmy zainteresowani pobudzaniem zmysłów ludzi, przede wszystkim poprzez dźwięk i wzrok. Idea zaangażowania dodatkowego zmysłu do naszego uniwersum była niezwykle kusząca – tłumaczy Nick Rhodes, klawiszowiec Duran Duran.

Duran Duran zyskał błyskawiczną sławę w 1981 roku dzięki przebojowi „Girls on Film”. Uwagę przykuwał nowatorski i odważny teledysk, który umocnił pozycję zespołu z Birmingham jako twórców stylu New Romantic. Zespół, pozostając aktywny do dzisiaj, stał się jedną z ikon brytyjskiej popkultury – między innymi dzięki ośmiu nagrodom za całokształt twórczości, piosence przewodniej do jednego z filmów z Jamesem Bondem, występowi na Platynowym Jubileuszu Królowej Elżbiety II oraz na Igrzyskach Olimpijskich w 2012 roku. 

Duran Duran kształtuje muzykę i styl od ponad czterech dekad, co czyni ich idealnymi partnerami nie tylko dla jednego, ale dwóch zapachów. Współpraca z członkami zespołu nad każdym szczegółem tego projektu była wyjątkowym doświadczeniem – wyjaśnia założyciel Xerjoff, Sergio Momo.

Zapach NeoRio jest inspirowany przeszłością, teraźniejszością i przyszłością, ponieważ zespół postawił sobie za cel stworzenie zapachu tak „magnetycznego i nieprzewidywalnego”, jak oni sami. Zawiera on nuty kandyzowanej figi i rumu, szafranu, olejku różanego i bobu tonka.

Z kolei Black Moonlight został zainspirowany „ciemniejszą” i bardziej tajemniczą stroną zespołu – łączy świeżość mandarynki, szafranu, lawendy, jaśminu sambac i orzecha laskowego, którym towarzyszą nuty paczuli, wetywerii i bobu tonka. Całość jest bardzo bogata i uwodzicielska. 

Nazwy obydwu zapachów na flakonikach są napisane charakterem pisma wokalisty Duran Duran – Simona Le Bon. Obydwa zapachy są już dostępne w sprzedaży (m.in. w sklepie internetowym i butikach Xerjoff).

Czytaj też: Szwedzka księżniczka Madeleine będzie mieć własną markę kosmetyczną, stworzy ją z Weledą

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.03.2025 13:46
Polska kosmetyczna innowacja nagrodzona na Cosmoprof Worldwide Bologna 2025 - brawo dla Passage Cosmetics!
Cosmoprof

W piątek, 21 marca 2025 roku, podczas targów Cosmoprof Worldwide Bologna odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród 7. edycji Cosmoprof & Cosmopack Awards, uznawanych za „Oscary branży beauty”. Wydarzenie zorganizowano we współpracy z międzynarodową agencją trendów BEAUTYSTREAMS.

Nagrody te są coraz bardziej cenione wśród specjalistów branży kosmetycznej, ponieważ wyróżniają najbardziej innowacyjne produkty i usługi, które mają potencjał kształtować rynek w nadchodzących miesiącach — od łańcucha dostaw po gotowe kosmetyki. Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 800 produktów, które zostały podzielone na 17 kategorii odzwierciedlających pełne spektrum oferty targów Cosmoprof. Eksperckie jury złożone z liderów branży przez kilka miesięcy analizowało składniki, formuły, opakowania, kwestie cyrkularności oraz wpływ procesów produkcyjnych na środowisko. Staranna selekcja pozwoliła wyłonić finalistów i ostatecznie zwycięzców, którzy reprezentują najbardziej przełomowe rozwiązania w dziedzinie kosmetyki.

W kategorii Skin Care Formula zwyciężył Blue Light AI-ctivated Hand Cream polskiej marki Passage Cosmetics Laboratory. Ten krem do rąk przekształca, wg. opisu producenta, szkodliwe działanie niebieskiego światła w mechanizm naprawy DNA skóry. W formule zastosowano mikroalgi zawierające enzymy fotoliazy CPD, aktywowane właśnie przez niebieskie światło, co umożliwia regenerację komórkowego DNA. Obecna w kremie fikocyjanina, niebieski pigment, pełni funkcję przeciwutleniacza, a ekstrakt z polisacharydów z nasion komosy ryżowej działa liftingująco i przeciwstarzeniowo.

Był to jedyny polski produkt nagrodzony w ramach konkursu, co dodatkowo zwraca uwagę na wyjątkowość tego wyróżnienia. Poza polską marką laury zebrały także firmy z Włoch i Korei Południowej (ex aqueo po cztery wyróżnienia), Estonii i RPA (po dwie nagrody), a także Chin, Portugalii i Szwajcarii (po jednym wyróżnieniu).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. marzec 2025 21:56