StoryEditor
Producenci
14.06.2023 00:00

P&G zachęca do pracy stacjonarnej. Nowe biuro to przestrzeń nie tylko do wykonywania obowiązków

Nowo zaprojektowane biuro Procter & Gamble oferuje różnorodne przestrzenie do pracy, a ostatnio także salę do ćwiczeń / fot. materiały prasowe
Firma Procter & Gamble zdecydował się na nowo zaprojektować swoje warszawskie biuro. Punktem wyjścia była zmiana w modelu pracy – zarówno firmy, jak i pracownicy docenili możliwość realizowania zadań służbowych nieomal z dowolnego miejsca na świecie. Jednak równocześnie okazało się jak ważne są wspólne doświadczenia i dobre samopoczucie pracowników. I one właśnie stały się inspiracją do tworzenia kolejnych przestrzeni.

Procter & Gamble jest jedną z firm, które po dobrych doświadczeniach z pracy zdalnej, zdecydowała się na wprowadzenie systemu hybrydowego.

– Nasi pracownicy przychodzą do biura kilka razy w tygodniu, po to, żeby budować i pogłębiać relacje oraz aktywnie ze sobą współpracować, realizując wspólne projekty. Zadaniem pracodawcy jest stworzenie im odpowiednich do tego warunków – informuje P&G.  

W swoim komunikacie dodaje, że „możliwość pracy w nowoczesnej, różnorodnej i dostosowanej do potrzeb pracowników przestrzeni biurowej, pozwala im jeszcze efektywniej realizować codzienne wyzwania. Niekiedy luźna rozmowa przy ekspresie do kawy może przerodzić się w mini dyskusję i burzę mózgów, której efektem będzie propozycja usprawniająca dany projekt czy wyzwanie zespołowe”.

Z tego powodu nowo zaprojektowane biuro Procter & Gamble oferuje różnorodne przestrzenie do pracy, ale nie tylko. Znajdują się tu tradycyjne biurka, otwarte i zamknięte stanowiska pracy, sale konferencyjne o różnej wielkości i przestrzenie do pracy grupowej, które „sprzyjają integracji i zachęcają do spotkań stacjonarnych”.

Czytaj też: Procter & Gamble: nowe biuro w Warszawie dla wszystkich pracowników i ich potrzeb

Nie brakuje również zieleni, która „nie tylko dekoruje przestrzeń, ale czyni ją bardziej domową”. Pracownicy P&G mogą się też spotykać w firmowej kawiarni, a od niedawna także udać się na siłownię. Jej powierzchnia to ponad 300 mkw., a wyposażenie stanowi sprzęt do treningu cardio i siłowego.

Do dyspozycji pracowników jest też trener personalny, zajęcia jogi i gabinet masażu.

W obiekcie dostępne są także prysznice, sklepik ze zdrową żywnością i sprzętem fitness. Na zewnątrz powstała natomiast zielona przestrzeń z bilardem i stołem do ping-ponga.

– Tak skonstruowana przestrzeń zachęca pracowników do aktywnego uczestniczenia w codziennym życiu firmy i wzmacnianiu kultury, tym samym przynosząc korzyści organizacji, która skutecznie wykorzystuje potencjał swoich pracowników, realizując kolejne projekty – czytamy w informacji prasowej.

Firma zainwestowała także w stacje do wypożyczania rowerów, by pracownicy mogli skorzystać z bardziej zrównoważonej formy dojazdu do pracy. P&G zajęła drugie miejsce w rankingu 15 najlepszych miejsc pracy w Polsce według platformy LinkedIn.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 11:24