StoryEditor
Producenci
16.03.2022 00:00

Paco Rabanne mianuje dyrektora zarządzającego

Nadia Dhouib, wieloletni dyrektor w Galeries Lafayette, paryskiej sieci domów towarowych, zastąpi w przyszłym miesiącu Bastiena Daguzana, który do tej pory kierował marką Paco Rabanne.

Daguzan odszedł po pięciu latach, ale nadal pozostanie w bliskim kontakcie z marką z racji jej przynależności do hiszpańskiego giganta Puig Beauty & Fashion Group.

Nadia Dhouib będzie podlegała Vincentowi Thilloyowi, dyrektorowi ds. marki w Paco Rabanne i Jean Paul Gauliter, kolejnej firmie perfumeryjnej należącej do hiszpańskiego domu Puig.

Nadia Dhouib ma duże doświadczenie w kupowaniu, merchandisingu i sprzedaży detalicznej – napisała firma w oświadczeniu.

Oprócz bogatego portfolio perfum, w skład którego wchodzą Nina Ricci, Carolina Herrera i Penhaligon’s, Puig jest również właścicielem większościowego pakietu akcji Charlotte Tilbury. Jej przejęcie, które zostało podpisane w 2020 roku, zamortyzowało kłopoty firmy spowodowane pandemią 

Puig Beauty & Fashion Group to lider hiszpańskiego rynku kosmetycznego. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1914 r. przez Antonio Puiga, który stworzył wtedy swój najbardziej znany produkt Agua Lavanda Puig. Portfolio marek składa się z trzech dywizji: Beauty and Fashion, z markami własnymi Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur; licencje na perfumy Christian Louboutin i Comme des Garçons; zapachy Lifestyle, w tym Adolfo Dominguez, Antonio Banderas, Shakira i Benetton. Oddział Charlotte Tilbury, w skład którego wchodzi luksusowa marka kosmetyków do makijażu. I oddział Derma, z markami Avivita, Uriage i Isdin.

W 2020 roku firma Puig odnotowała sprzedaż w wysokości 1537 milionów euro. Produkty sprzedaje do 150 krajów i prowadzi 26 spółek zależnych.

Przeczytaj również: Hiszpański Puig przejmuje większościowy pakiet akcji Charlotte Tilbury

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 10:32