StoryEditor
Producenci
16.03.2022 00:00

Paco Rabanne mianuje dyrektora zarządzającego

Nadia Dhouib, wieloletni dyrektor w Galeries Lafayette, paryskiej sieci domów towarowych, zastąpi w przyszłym miesiącu Bastiena Daguzana, który do tej pory kierował marką Paco Rabanne.

Daguzan odszedł po pięciu latach, ale nadal pozostanie w bliskim kontakcie z marką z racji jej przynależności do hiszpańskiego giganta Puig Beauty & Fashion Group.

Nadia Dhouib będzie podlegała Vincentowi Thilloyowi, dyrektorowi ds. marki w Paco Rabanne i Jean Paul Gauliter, kolejnej firmie perfumeryjnej należącej do hiszpańskiego domu Puig.

Nadia Dhouib ma duże doświadczenie w kupowaniu, merchandisingu i sprzedaży detalicznej – napisała firma w oświadczeniu.

Oprócz bogatego portfolio perfum, w skład którego wchodzą Nina Ricci, Carolina Herrera i Penhaligon’s, Puig jest również właścicielem większościowego pakietu akcji Charlotte Tilbury. Jej przejęcie, które zostało podpisane w 2020 roku, zamortyzowało kłopoty firmy spowodowane pandemią 

Puig Beauty & Fashion Group to lider hiszpańskiego rynku kosmetycznego. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1914 r. przez Antonio Puiga, który stworzył wtedy swój najbardziej znany produkt Agua Lavanda Puig. Portfolio marek składa się z trzech dywizji: Beauty and Fashion, z markami własnymi Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur; licencje na perfumy Christian Louboutin i Comme des Garçons; zapachy Lifestyle, w tym Adolfo Dominguez, Antonio Banderas, Shakira i Benetton. Oddział Charlotte Tilbury, w skład którego wchodzi luksusowa marka kosmetyków do makijażu. I oddział Derma, z markami Avivita, Uriage i Isdin.

W 2020 roku firma Puig odnotowała sprzedaż w wysokości 1537 milionów euro. Produkty sprzedaje do 150 krajów i prowadzi 26 spółek zależnych.

Przeczytaj również: Hiszpański Puig przejmuje większościowy pakiet akcji Charlotte Tilbury

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. lipiec 2025 01:53