StoryEditor
Producenci
16.03.2022 00:00

Paco Rabanne mianuje dyrektora zarządzającego

Nadia Dhouib, wieloletni dyrektor w Galeries Lafayette, paryskiej sieci domów towarowych, zastąpi w przyszłym miesiącu Bastiena Daguzana, który do tej pory kierował marką Paco Rabanne.

Daguzan odszedł po pięciu latach, ale nadal pozostanie w bliskim kontakcie z marką z racji jej przynależności do hiszpańskiego giganta Puig Beauty & Fashion Group.

Nadia Dhouib będzie podlegała Vincentowi Thilloyowi, dyrektorowi ds. marki w Paco Rabanne i Jean Paul Gauliter, kolejnej firmie perfumeryjnej należącej do hiszpańskiego domu Puig.

Nadia Dhouib ma duże doświadczenie w kupowaniu, merchandisingu i sprzedaży detalicznej – napisała firma w oświadczeniu.

Oprócz bogatego portfolio perfum, w skład którego wchodzą Nina Ricci, Carolina Herrera i Penhaligon’s, Puig jest również właścicielem większościowego pakietu akcji Charlotte Tilbury. Jej przejęcie, które zostało podpisane w 2020 roku, zamortyzowało kłopoty firmy spowodowane pandemią 

Puig Beauty & Fashion Group to lider hiszpańskiego rynku kosmetycznego. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1914 r. przez Antonio Puiga, który stworzył wtedy swój najbardziej znany produkt Agua Lavanda Puig. Portfolio marek składa się z trzech dywizji: Beauty and Fashion, z markami własnymi Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon’s i L’Artisan Parfumeur; licencje na perfumy Christian Louboutin i Comme des Garçons; zapachy Lifestyle, w tym Adolfo Dominguez, Antonio Banderas, Shakira i Benetton. Oddział Charlotte Tilbury, w skład którego wchodzi luksusowa marka kosmetyków do makijażu. I oddział Derma, z markami Avivita, Uriage i Isdin.

W 2020 roku firma Puig odnotowała sprzedaż w wysokości 1537 milionów euro. Produkty sprzedaje do 150 krajów i prowadzi 26 spółek zależnych.

Przeczytaj również: Hiszpański Puig przejmuje większościowy pakiet akcji Charlotte Tilbury

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 03:26