StoryEditor
Producenci
16.02.2021 00:00

Perły Rynku 2021 ruszyły! zgłoś swoje nowości i sięgnij po ten tytuł!

Ruszyliśmy z projektem Perły Rynku Kosmetycznego. Jeśli chcesz, aby Twój produkt trafił na półki najbardziej rozpoznawalnych sieci i sklepów kosmetycznych, zgłoś go do kolejnej edycji cenionego rankingu Perły Rynku Kosmetycznego. Menedżerowie z sieci drogeryjnych, perfumeryjnych i aptecznych osobiście przetestują wszystkie nowości! Na zgłoszenia czekamy do 26 lutego.

Perły Rynku Kosmetycznego, to ranking, który otwiera drzwi przed nowymi markami i umożliwia im wejście do dystrybucji. Produkty osobiście przetestowane przez jurorów z sieci handlowych często szybko trafiają na półki sklepów.

Największą wartością rankingu Perły Rynku Kosmetycznego jest unikalna formuła, w której jest przeprowadzany i wynikające z niej korzyści, zarówno dla producentów, jak i dla handlu. W jury zasiadają osoby świetnie znające rynek kosmetyczny, na co dzień zajmujące się negocjacjami handlowymi i budowaniem oferty asortymentowej w sieciach, z których się wywodzą. Projekt umożliwia nowym produktom i markom zaistnienie na rynku, a detalistom wzbogacenie oferty o interesujące nowości.

Menedżerowie zasiadający w jury Pereł Rynku Kosmetycznego osobiście testują wszystkie produkty, mają okazję poczuć ich zapach, wypróbować konsystencję, obejrzeć opakowania i ocenić, jak będą wyglądały na półce. Zgodnie z ideą rankingu, oprócz jakości i designu produktu, jurorzy biorą także pod uwagę to, czy kosmetyk jest wspierany marketingowo przez producenta, jaką daje szansę na dobre marże i przyciągniecie uwagi klienta. Wszystko to sprowadza się do prognozy, jaki potencjał sprzedażowy drzemie w produktach zgłoszonych do konkursu. Również dotyczy to marek, które dopiero zaczynają swoją przygodę z rynkiem kosmetycznym. Mają one szansę wybić się, zdobywając tytuł „Najbardziej perspektywicznego debiutu”.

Projekt Perły Rynku Kosmetycznego cieszy się powszechnym uznaniem i renomą. Od 2006 roku logo Pereł trafiło na setki kosmetycznych nowości.

Zapraszamy do zgłaszania nowości! Na zgłoszenia czekamy do 26 lutego 2021 r.

ZGŁOŚ PRODUKT 

Kto jest adresatem tegorocznej edycji badania Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG, Perły Regionu?

Zapraszamy wszystkich producentów i dystrybutorów do niezwłocznego zgłaszania swoich nowości produktowych. Badanie Perły Rynku Kosmetycznego ocenia produkty/linie produktów wprowadzone na polski rynek między 01.02.2020 r. a 01.03.2021 r.

Korzyści dla laureatów badania:

  • Zarządy i menadżerowie zasiadający w jury rankingów osobiście testują wszystkie produkty, mają okazję poczuć ich smak, zapach, przeanalizować skład, obejrzeć opakowania i ocenić, jak będą wyglądały na półce.
  • Laureaci badania otrzymają silne wsparcie marketingowe na łamach miesięczników "Wiadomości Handlowe" (70.000 egzemplarzy) lub/i "Wiadomości Kosmetyczne" (15.000 egzemplarzy), w e-wydaniach ww. miesięczników na portalach wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl
  • Laureaci badania uzyskają prawo (na zasadzie odpłatnej licencji) do bezterminowego wykorzystania cenionego przez konsumentów i detalistów znaku towarowego "Perła Rynku Kosmetycznego", "Perła Rynku FMCG", "Perła Regionu" (W opcjach "złoto", "srebro", "brąz"). Licencja upoważnia do komunikacji uzyskanego wyróżnienia we wszelkich rodzajach działań marketingowych, które dotyczą zwycięskiej nowości (w reklamach ATL, BTL, w informacjach PR, czy też na opakowaniach produktów).

Zobacz jak menedżerowie zasiadający w jury Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG, Perły Regionu testowali produkty zgłoszone do badania

Zobacz członków jury zasiadających w tegorocznej edycji Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG, Perły Regionu

Jury z sieci drogeryjnych i aptek >>> kliknij tutaj

Jury z sieci sklepów i hurtowni spożywczych oraz stacji paliw >>> kliknij tutaj  

Więcej informacji o projektach Perły Rynku Kosmetycznego, Perły Rynku FMCG, Perły Regionu >>> kliknij tutaj  

Zapraszamy do obejrzenia filmu z uroczystego wręczenia nagród minionej edycji!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
20.06.2025 18:48
Unijna delegacja zawitała do siedziby firmy Ziaja
Ziaja mat.pras.

Każda Prezydencja w Radzie UE oprócz spotkań formalnych obejmuje także wizyty nieformalne – i nie inaczej jest w przypadku kończącej się powoli Polskiej Prezydencji. Podczas spotkania w Polsce i wizyty na Wybrzeżu eksperci Grupy Roboczej Rady UE ds. konkurencyjności i wzrostu państw Unii Europejskiej odwiedzili siedzibę firmy Ziaja w Kolbudach k. Gdańska. Dyskutowano m.in. o wewnętrznych i zewnętrznych barierach w prowadzeniu handlu.

Dla firmy Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o., operującej na rynku od ponad 35 lat i dynamicznie rozwijającej działalność eksportową, relacje międzynarodowe są niezwykle istotne. 

Z radością odpowiedzieliśmy na zaproszenie organizatorów i powitaliśmy w progach naszego zakładu ok. 62 osób, w tym attaché krajów członkowskich czy pracowników tzw. PermReps. Nasza nowoczesna siedziba, zlokalizowana na Kaszubach w strefie ekologicznej, z dostępem do własnego ujęcia wody pitnej, przyzakładową oczyszczalnią ścieków spełniającą najwyższe normy i wyposażona w linie produkcyjne najnowszej generacji jest dowodem na to, że firmy z polskim kapitałem są innowacyjne i mogą z powodzeniem konkurować na rynkach międzynarodowych – o ile tylko tworzy im się bezpieczne środowisko biznesowe i regulacyjne – wyjaśniła Lidia Ziaja, Zastępca Dyrektora Handlowego i Kierownik Działu Eksportu w firmie Ziaja.

Goście odwiedzili Wydział Konfekcyjny, gdzie odbywa się wytwarzanie Produktów Kosmetycznych i Laboratorium Fizyko-Chemiczne, gdzie co zostały zaprezentowane najnowsze urządzenia laboratoryjne, a delegaci mieli okazję uczestniczyć w warsztatach pokazowych badania substancji techniką spektroskopii Ramana.

Ponad 1,2 tys. pozycji z portfolio firmy, w którym znajdują się kosmetyki, dermokosmetyki, produkty do pielęgnacji profesjonalnej i farmaceutyki, jest dziś dostępnych na ponad 40 europejskich i pozaeuropejskich rynkach. W sposób naturalny ważnym tematem rozmów przedstawicieli firm, wspieranych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, stały się więc wewnętrzne i zewnętrzne bariery w prowadzeniu handlu, w tym m.in. gold-plating, czyli problem nadimplementacji prawa unijnego przez państwa członkowskie

Aby realnie podnosić konkurencyjność europejskiego, a więc także polskiego przemysłu kosmetycznego, potrzebujemy dialogu i współpracy pomiędzy wszystkimi instytucjami Unii Europejskiej. Tego typu wizyty, o których nie przeczytamy na pierwszych stronach gazet, niejednokrotnie pomagają bardziej w osiągnięciu tego celu niż najbardziej medialne szczyty przywódców państw – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.06.2025 10:02
Ben Gorham, założyciel Byredo, odchodzi z firmy. Czy to koniec epoki dla perfumowej niszy?
Ben Gorham, twórca marki Byredomat.prasowe

Ben Gorham, twórca szwedzkiej niszowej marki perfumeryjnej Byredo, opuści firmę pod koniec czerwca. Gorham, który założył Byredo w 2006 roku, stał na czele tej kultowej marki od samego początku. Jego odejście jest związane z przejęciem firmy przez koncern Puig. To kolejna marka niszowych perfum, która w ostatnich latach trafiła w ręce dużego koncernu - wcześniej taki los spotkał m.in. Toma Forda, Annick Goutal, L‘Artisan Parfumeur czy Juliette Has a Gun.

Umowa pomiędzy Byredo a Puig, podpisana w 2022, zakłada, że Ben ​​Gorham zachowa kreatywne przywództwo do czerwca 2025. Odejście twórcy marki nastąpi zatem dwa lata po tym, jak hiszpański koncern w pełni przejął na własność markę perfumeryjną, mającą siedzibę w Sztokholmie. Wówczas wycena Byredo przekraczała 1 mld euro. Odejście Gorhama z Byredo kończy pełne przejęcie i integrację marki przez Puig.

Doświadczenie Puig w dziedzinie beauty oraz fashion będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłego wzrostu marki i pomoże Byredo uwolnić jej potencjał w wielu kategoriach – komentuje Ben Gorham. – Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w ciągu 20 lat i jestem pewien doskonałej przyszłości Byredo. Marka ma silną tożsamość, którą teraz powierzam całkowicie Puig, gdy ja rozważam nowe  możliwości – dodaje twórca Byredo.

Jak podkreślił z kolei Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig, trzyletnia współpraca z “tak wybitnym założycielem marki” była dla niego wielkim zaszczytem, a nawiązanie partnerstwa z Benem Gorhamem stanowi powód do dumy.

Jako Puig mamy ugruntowaną pozycję w przejmowaniu dziedzictwa założyciela marki, przy zachowaniu szacunku dla jej korzeni, pielęgnowaniu i wspieraniu kolejnego rozdziału jej rozwoju – zapewnia prezes Puig. – Ben wykonał niezwykłą pracę, tworząc wyjątkową i szczególną markę Byredo, a my będziemy ciężko pracować, aby chronić jej tożsamość, jednocześnie uwalniając jej ogromny potencjał na przyszłość – dodaje Marc Puig.

Marka Byredo została założona w Sztokholmie w 2006 roku, tworząc przez ten czas szereg kultowych, niepowtarzalnych kompozycji zapachowych, zamkniętych w charakterystycznych i niepowtarzalnych flakonach – by wymienić takie bestsellery marki jak Gypsy Water, Bal d‘Afrique, Blanche, Bibliothèque czy Rose Of No Man‘s Land

Byredo poza perfumami ma w ofercie również zapachy do domu (świece, patyczki zapachowe), kosmetyki do pielęgnacji ciała (balsamy, kremy do rąk, żele do kąpieli), artykuły do domu, wyroby skórzane i akcesoria. Ostatnio Byredo poinformowało m.in. o poszerzeniu linii produktów do makijażu o szminki w wersji refill.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. czerwiec 2025 16:08