StoryEditor
Producenci
01.09.2023 14:03

Pracownice L‘Occitane bohaterkami sesji zdjęciowej w Ogrodzie Botanicznym UW

Na zdjęciach pracownice L‘Occitane pokazują swoje ulubione produkty, pozując na tle co ciekawszych miejsc w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego. / L‘Occitane en Provence
L‘Occitane en Provence, we współpracy z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego, opracowało serię atrakcji przeznaczonych dla odwiedzających ogród oraz udzieliło wsparcia kolekcji roślin w tym miejscu. W ramach partnerstwa z jednym z najstarszych ogrodów botanicznych w Polsce, marka skupia się również na promocji swojej nowej kolekcji zapachów oraz działań związanych z employee advocacy, obejmujących m.in. sesję zdjęciową z pracownicami polskiego oddziału firmy.

Wspólnie z Ogrodem Botanicznym UW, marka L‘Occitane przygotowała bogatą ofertę atrakcji dla zwiedzających, w tym Spacery Różane organizowane w czerwcu, skupiające się na perfumiarstwie, asortymencie kosmetycznym opartym na różach oraz technikach pozyskiwania olejków aromatycznych z roślin i tworzeniu kompozycji zapachowych.

Zgodnie z ideą Employee Advocacy pracownicy, którzy biorą udział w naszych sesjach zdjęciowych i kampaniach, jednocześnie stają się ambasadorami L‘Occitane – opowiadają o ulubionych kosmetykach, filozofii marki, naszych działaniach proekologicznych czy też składnikach kosmetyków i roślinach, z których je pozyskujemydział PR L‘Occitane

W ramach współpracy z Ogrodem marka stworzyła także sesję zdjęciową skupioną wokół idei Employee Advocacy; konceptu samorzecznictwa pracowników i pracownic danej firmy, przyciągania tym samym nowych talentów do organizacji, i nadawania marce "ludzkiej twarzy". W ramach tej sesji, pracownice L‘Occitane, zazwyczaj związane z pracą w salonach i biurze marki, stają się ambasadorkami firmy. Zdjęcia przedstawiają Asia, Maję, Joannę, Alicję i Kingę, które prezentują swoje ulubione kosmetyki, jednocześnie zachęcając do odwiedzenia Ogrodu Botanicznego UW.

Według L‘Occitane pracownice same mają okazję zgłosić się do udziału w sesji — to już 6. edycja tej akcji, i od jej początku fotografką jest Anna Powałowska. Pełna kolekcja zdjęć z sesji dostępna jest w salonach L‘Occitane en Provence oraz na oficjalnej stronie loccitane.pl.
 


L‘Occitane en Provence, marka szerzej znana jako po prostu L‘Occitane, to francuski detaliczny sprzedawca luksusowych kosmetyków do ciała, włosów, twarzy, perfum oraz produktów gospodarstwa domowego. Główna siedziba firmy znajduje się w Manosque we Francji. Olivier Baussan założył firmę w 1976 roku, mając na celu stworzenie marki oddającej hołd i pielęgnującej tradycje jego rodzimej Prowansji.

Czytaj także: L‘Occitane en Provence oficjalnym patronem Roku Zapachowego 2023 "Aromatyczny Botaniczny" Ogrodu Botanicznego UW

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 04:04