StoryEditor
Producenci
30.08.2023 10:45

L‘Occitane en Provence oficjalnym patronem Roku Zapachowego 2023 "Aromatyczny Botaniczny" Ogrodu Botanicznego UW

Wybrane przez L‘Occitane spośród grona pracownic modelki zachęcają do odwiedzenia Ogrodu Botanicznego UW. / L‘Occitane en Provence
L‘Occitane en Provence, we współpracy z Ogrodem Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego, stworzyło serię atrakcji dla odwiedzających ogród i wspomogło kolekcję roślin w placówce. W ramach kooperacji z jednym z najstarszych ogrodów botanicznych w Polsce marka buduje także promocję nowej kolekcji zapachów i działań employee advocacy.

Wspólnie z Ogrodem Botanicznym UW, firma L‘Occitane przygotowała dla zwiedzających wiele atrakcji, w tym czerwcowe Spacery Różane, które łączą się z wykładami dotyczącymi perfumiarstwa, różanego asortymentu kosmetycznego oraz technik pozyskiwania olejków aromatycznych z roślin i tworzenia kompozycji zapachowych.

image

Pracownica L‘Occitane en Provence, Asia

Anna Pawłowska

Wraz z Opiekunami Roślin, marka utworzyła kwiatowe rabaty w centralnej części Ogrodu Botanicznego, gdzie można znaleźć krzewy lawendy i werbeny ufundowane przez L‘Occitane. Dodatkowo, w tym miejscu umieszczona jest tablica informacyjna prezentująca wybrane aromatyczne rośliny używane w produktach kosmetycznych L‘Occitane en Provence. W październiku, na zakończenie Roku Zapachowego, firma zaprezentuje w Ogrodzie Botanicznym UW najnowszą kolekcję perfum, silnie inspirowaną naturą i dziką przyrodą.

Urokliwe zakątki Ogrodu Botanicznego UW stały się tłem dla nowej sesji fotograficznej, która opiera się na koncepcji Employee Advocacy. W tej sesji pracownice L‘Occitane, zwykle zatrudnione w salonach i biurze marki, zostają ambasadorkami firmy. Asia, Maja, Joanna, Alicja i Kinga, uwiecznione na zdjęciach wykonanych przez Annę Powałowską, prezentują swoje ulubione produkty kosmetyczne. Równocześnie modelki zachęcają do odwiedzenia Ogrodu Botanicznego UW. Cała sesja jest dostępna w salonach L‘Occitane en Provence oraz na oficjalnej stronie loccitane.pl.

L‘Occitane en Provence, powszechnie znana jako L‘Occitane, to francuski luksusowy sprzedawca detaliczny kosmetyków do ciała, twarzy, włosów, perfum i artykułów gospodarstwa domowego z siedzibą w Manosque we Francji. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana, w celu stworzenia marki celebrującej i kultywującej tradycje jego rodzinnej Prowansji.

Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego jest trzecim co do starszeństwa ogrodem botanicznym w Polsce, ustępując jedynie Ogrodowi Botanicznemu Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Ogrodowi Botanicznemu Uniwersytetu Wrocławskiego. Na obszarze tego ogrodu znajduje się również budynek Obserwatorium Astronomicznego Uniwersytetu Warszawskiego, wzniesiony w okresie od 1820 do 1825 roku. Miejsce to powstało na terenie wcześniejszego pawilonu, który kiedyś pełnił funkcję oranżerii.

Czytaj także: Sol De Janeiro napędza dwucyfrowy wzrost sprzedaży L’Occitane w I kwartale 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 03:52