StoryEditor
Producenci
04.09.2019 00:00

Producent podpasek Bella zbuduje inteligentną fabrykę

Toruńska Bella, producent artykułów higienicznych dla kobiet, wybuduje inteligentną fabrykę wykorzystującą internet rzeczy. Oznacza to, że proces wytwarzania nowych i udoskonalonych produktów i półfabrykatów zostanie zrobotyzowany - podaje Puls Biznesu.

Do września 2022 roku Bella, spółka z grupy TZMO, na nowy zakład w Toruniu wyda 80 mln zł. To będzie pierwsza inteligentna fabryka w grupie TZMO. W tym celu skorzysta ze zwolnień w pomorskiej strefie. 

Grupa TZMO, a właściwie należąca do niej Plastica we wrześniu ubiegłego roku jako pierwszy w Polsce przedsiębiorca po zmianach przepisów dotyczących specjalnych stref ekonomicznych (SSE) otrzymała wsparcie swojej nowej inwestycji - wartej 80 mln zł rozbudowy zakładu w Kowalewie Pomorskim. Zwolnienie podatkowe zapewniła Pomorska SSE. Teraz grupa zdecydowała się na kolejny projekt w ramach tej strefy - inteligentną fabrykę produktów higienicznych. 

- Nowa inwestycja Belli wpisuje się w podstawowe założenia o wspieraniu nowych inwestycji, w tym w promocję nowych rozwiązań technologicznych - skomentował ten projekt w PB Przemysław Sztandera, prezes PSSE.

Przedstawiciele grupy TZMO nie wykluczają, że takie inteligentne rozwiązania wdrożą w pozostałych fabrykach w Federacji Rosyjskiej, na Ukrainie i w Indiach. To nie koniec planów spółki. W Indiach grupa myśli o powiększeniu fabryki o dodatkową halę produkcyjną oraz portfolio wyrobów higienicznych pod marką Bella na hinduski rynek, a także produktów medycznych pod nazwą Matopat na rynek UE. 

Przedsiębiorstwo państwowe Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych powstało w 1951 roku. 40 lat później pracownicy i przedstawiciele świata akademickiego stworzyli spółkę akcyjną TZMO SA, która wykupiła majątek od skarbu państwa. Obecnie grupa zatrudnia ponad 8000 osób i posiada 55 firm w Polsce i za granicą oraz takie marki jak Bella, Matopat, Seni, Happy czy Eva Natura.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 14:36
Zmarła Hanna Kurcińska, pomysłodawczyni i założycielka marki Hagi
Hanna Kurcińska, pomysłodawczyni i współzałożycielka firmy Hagi, zmarła 6 maja 2024 r.LinkedIn Hagi
Zmarła Hanna Kurcińska – pomysłodawczyni i współzałożycielka marki Hagi, chemiczka, kosmetolożka z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie tworzenia i badania formulacji kosmetycznych. Informację tę podali bliscy Hanny Kurcińskiej w mediach, podkreślając, że to ona była sercem firmy.

Hanna Kurcińska była pomysłodawczynią marki Hagi i głównym specjalistą w dziedzinie recepturowania i technologii. Założyła firmę w 2014 r. i prowadziła ją wraz z dwoma córkami Agatą (prezeska firmy, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing) i Gabrielą (odpowiedzialna za produkcję). To od imion ich trzech powstała nazwa firmy.

Informację o śmierci Hanny Kurcińskiej podali jej bliscy w mediach społecznościowych na oficjalnym profilu firmy podkreślając, jak była ciepłą i mądrą osobą.  

 

 

Hanna Kurcińska ukończyła Chemię na Uniwersytecie Warszawskim i Kosmetologię na Politechnice Łódzkiej. Już w latach 90. marzyła o stworzeniu firmy produkującej kosmetyki naturalne. W 2000 roku utworzyła laboratorium badawcze zajmujące się analityką oraz produkcją przeciwutleniaczy. Od 2014 r. współtworzyła markę Hagi, była głównym specjalistą w dziedzinie recepturowania i technologii.

Hanna Kurcińska zmarła 6 maja 2024 r. Rodzinie i bliskim składamy wyrazy głębokiego współczucia. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 08:00
Rexona oficjalnym partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej
Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej; Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever; Piotr Janiak, siatkarz
Rexona dołącza do sponsorów Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest teraz oficjalnym partnerem Polskiej Piłki Siatkowej. Logo marki pojawi się na stadionach podczas rozgrywek i w materiałach marketingowych związku. Rexona ma możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych.

Marka Rexona (Unilever) została oficjalnym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W ramach umowy na 2024 rok, Rexona uzyskała prawo posługiwania się tytułem „Partnera Polskiej Siatkówki”, „Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej” oraz prawo do wykorzystywania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski.

Umowa gwarantuje również ekspozycję stadionową oraz możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych. Logo marki Rexona pojawi się także w materiałach marketingowych związku, na ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych oraz na stronie internetowej PZPS.

Współpraca marki Rexona z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej to jeden z wielu przykładów działań podejmowanych przez koncern Unilever, którego celem jest promowanie zrównoważonego, zdrowego i aktywnego stylu życia – czytamy w komunikacie.

Partnerstwo z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jest dla nas powodem do dumy. Siatkówka to źródło inspiracji i wartości, które wyznajemy i wspieramy jako marka – łączy nas nie tylko sportowa pasja, ale także determinacja, skuteczność i pewność siebie. (...) Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej współpracy zapewnimy fanom nowy wymiar zaangażowania i siatkarskich emocji – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever z ramienia części biznesu odpowiedzialnej za środki higieny osobistej (Personal Care Business Group) dla Europy Wschodniej.

Niezmiernie cieszymy się, że do grona naszych sponsorów i najbliższych partnerów dołącza globalna marka tej klasy co Rexona. (...) Mówimy podobnym językiem o naszej misji i wizji, a sport jest dla nas wspólnym, naturalnym środowiskiem. To daje nam nadzieję na doskonałą współpracę, z korzyścią dla nas wszystkich, w tym naszych niezastąpionych kibiców – podkreśla Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Unilever (założony ponad 100 lat temu) jest jednym z największych przedsiębiorstw w branży dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dostarcza produkty Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Prowadzi sprzedaż w 190 krajach, dociera do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 r. wyniosły 60,1 mld euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 16:56