Skorygowany zysk operacyjny obniżył się o 5,8 proc., co przełożyło się na spadek skorygowanego zysku przed opodatkowaniem o 8,1 proc. oraz spadek zysku na akcję (EPS) o 8,5 proc. Firma podkreśla jednak, że efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym i redukcja kosztów częściowo złagodziły presję finansową.
W Wielkiej Brytanii PZ Cussons zwiększył liczbę punktów dystrybucji o 3 proc., głównie dzięki markom Original Source i Sanctuary Spa. Sprzedaż sezonowych zestawów prezentowych dodała około 3 mln GBP do przychodów. Sukcesem były również nowe produkty, takie jak Original Source 2w1 Foam czy Imperial Leather: Ultimate Moisture. W Indonezji firma notowała piąty z rzędu kwartał wzrostów, z dwukrotnym zwiększeniem udziału e-commerce (obecnie 8 proc. sprzedaży) i silnym rozwojem produktów Telon. W Australii i Nowej Zelandii udziały rynkowe rosły dzięki markom Morning Fresh, Rafferty’s Garden i Radiant.
Grupa kontynuuje integrację struktur i redukcję kosztów – połączenie segmentów UK Personal Care i UK Beauty pozwoliło osiągnąć roczne oszczędności rzędu 3 mln GBP. Wzmocniono również zdolności w zakresie budowy marek, centralizując dział R&D pod Chief Marketing Officerem. Zapowiedziano znaczące premiery produktowe na rok finansowy 2026, obejmujące Cussons Baby w Indonezji, Original Source w Wielkiej Brytanii i Morning Fresh w Australii.
Transformacja portfela obejmuje m.in. decyzję o utrzymaniu marki St. Tropez z nowym modelem operacyjnym i partnerstwem z amerykańską grupą dystrybucyjną Emerson Group. Sprzedaż udziałów w PZ Wilmar ma wzmocnić bilans i poprawić wskaźniki kredytowe. Równolegle trwa przegląd działalności w Afryce. Prezes Jonathan Myers podkreślił, że 2025 r. był czasem istotnych działań strategicznych i operacyjnych, które mają zapewnić spółce długoterminowy, zrównoważony i rentowny wzrost.
