StoryEditor
Producenci
10.06.2020 00:00

Raport Cosmotrends 2020: Po pierwsze bezpieczeństwo i zdrowie

Raport CosmoTrends, przygotowany przez międzynarodową agencję trendów BeautyStreams, to niezbędna lektura dla wszystkich graczy świata piękna. Zdrowie, bezpieczeństwo osobiste i środowiska, misja czynienia dobra w społeczności to niektóre z kluczowych trendów, które będą napędzać innowacje i redefiniować piękno.

Również w tym roku BeautyStreams zaprezentował innowacje produktowe i znane marki wśród wystawców Cosmoprof w swoim dorocznym przewodniku po wiodących trendach, które będą królować na rynku w nadchodzących miesiącach. Raport wraz z zapowiedzią najnowszych trendów i wybranych firm został przedstawiony w trakcie webinaru podczas cyfrowego wydarzenia beauty WeCosmoprof. 

Jeden z wiodących trendów post-covidowego rynku kosmetycznego to "Bezpieczeństwo. Naturalne nietoksyczne piękno". Teraz świadomi zdrowotnych kwestii konsumenci stają się coraz bardziej wyrafinowani w swojej wiedzy i znajomości składników, badają etykiety i mają ogromne zapotrzebowanie na czyste, nietoksyczne piękno. Nacisk kładziony jest nie tylko na przejrzystość składników, ale także sposób pozyskiwania i wytwarzania produktów.

Tak zwane "Czyste piękno" to zjawisko, które rozpoczęło się w pielęgnacji i makijażu skóry, a obecnie obejmuje wszystkie kategorie - w tym zapachy, pielęgnację włosów i paznokci. Wobec braku przepisów dotyczących wykorzystania niektórych chemikaliów, a nawet samego terminu „czyste”, czyli naturalne kosmetyki, kluczowe dla zaufania są certyfikaty pozyskiwania składników i organizacji etycznych.

Wśród produktów pokazanych w ramach tego trendu nie zabrakło polskiego akcentu. W kategorii pielęgnacja skóry przedstawiono jako innowację Hipoalergiczne mleczko do ciała dla wrażliwej skóry alergicznej z atopowym zapaleniem skóry firmy OnlyBio. Kosmetyk składa się w 100 proc. ze składników zatwierdzonych przez Ecocert, w tym biorafinowany lewan rzepaku, który zapewnia głębokie i długotrwałe nawilżenie. Fitosterole z oleju łagodzą podrażnienia i mają antyseptycznie korzyści. Produkt został certyfikowany przez Asthma-Allergy Dania, a także Vegan Society. Firma podaje, że jest wolny od parabenów, PEG, silikonu, parafiny, wazeliny, oleju mineralnego, ftalanów, substancji pochodzenia zwierzęcego i GMO.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 04:58