StoryEditor
Producenci
15.02.2024 14:08

Rituals Cosmetics rozwija sieć sprzedaży i notuje wzrost przychodów. W tym roku otworzy kolejnych 250 sklepów

Pierwszy sklep Rituals Cosmetics został otwarty w Polsce w roku 2021. Obecnie jest ich 40. / mat. prasowe/Rituals Cosmetics
W 2023 roku marka Rituals Cosmetics wprowadziła na rynek ponad 150 nowych produktów, otworzyła 200 sklepów i uruchomiła ponad 500 punktów sprzedaży w luksusowych domach towarowych oraz perfumeriach. W efekcie zamknęła rok z przychodem netto w wysokości ponad 1,7 miliarda. Jest to wzrost o ponad 22 proc. względem 2022 r. Wysokie wyniki odnotowano zwłaszcza w Europie – w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, ale firma dobrze sobie radzi także na nowych rynkach, takich jak Włochy i Polska. W ubiegłym roku poszerzyła też swoją obecność na świecie, wchodząc do Azji. W tym, na różnych rynkach, zamierza otworzyć 250 sklepówi uzyskać 2 mld euro przychodów.

Marka Rituals Cosmetics zamknęła 2023 rok z przychodem netto w wysokości ponad 1,7 miliarda. Jest to wzrost o ponad 22 proc. względem uzyskanych w 2022 roku 1,4 mld przychodu. Marże wróciły na właściwe tory po nieco trudniejszym 2022 roku.

Rituals Cosmetics w 2023 roku odnotowało wzrost we wszystkich krajach i we wszystkich kanałach sprzedaży.

Znaczna część wzrostów dotyczy rodzimej Europy. Wysokie wyniki odnotowano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, a nowe rynki, takie jak Włochy i Polska, również dobrze sobie radzą – podała firma w komunikacie.

Do wzrostów przyczyniły się wszystkie kanały sprzedaży – w szczególności największy z nich, czyli sklepy stacjonarne. Firma zwraca jednak uwagę, że również sprzedaż online, stanowiąca 20 proc. działalności, odnotowała w ubiegłym roku wzrost o 14 proc. Mocne wyniki w całej Europie wynikają z wysokich wzrostów rok do roku oraz rosnącej liczbie sklepów stacjonarnych.

W 2023 roku Rituals wprowadził na rynek ponad 150 nowych produktów, otworzył 200 sklepów i uruchomił ponad 500 punktów sprzedaży w luksusowych domach towarowych oraz perfumeriach. Wprowadzenie nowych kolekcji produktów do domu, linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy ze składnikami pochodzenia naturalnego oraz odnoszącej sukcesy męskiej kolekcji to czynniki napędzające rozwój marki.

Azja i flagowe sklepy w Europie, naturalne składniki i refille

Najważniejszym wydarzeniem w 2023 roku dla Rituals Cosmetics było strategiczne wejście do Azji i otwarcie pierwszych 10 sklepów w Singapurze, Tajlandii, Malezji i Chinach kontynentalnych. Ponadto firma otworzyła spektakularne flagowe sklepy w Paryżu, Barcelonie, Antwerpii i Frankfurcie – we wszystkich 4 lokalizacjach znalazła się wielokrotnie nagradzana przestrzeń „Mind Oasis", stworzona w oparciu o sukces amsterdamskiego House of Rituals.

​Rituals poczynił również znaczne postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju, przekształcając niemal wszystkie formuły tak, aby zawierały ponad 90 proc. składników pochodzenia naturalnego. Marka zmniejsza ilość odpadów opakowaniowych, dzięki innowacyjnemu programowi "The refill movement", promując i wdrażając przejście na opakowania uzupełniające w kategoriach takich jak pielęgnacja skóry, ciało i dom. W tych kategoriach produkty z opcją refill stanowią ponad 20 proc. asortymentu.

Dzięki zaangażowaniu klientów w program „jeden refill = jedno drzewo", Rituals w 2023 zasadził, ochronił lub otoczył opieką ponad 8 mln drzew w ramach projektów realizowanych między innymi w Indiach, Kenii i Kolumbii.

Liczne otwarcia i zrownoważony rozwój   

Raymond Cloosterman, założyciel & CEO Rituals Cosmetics zapowiedział, że w 2024 r firma nadal będzie wprowadzać innowacje i planuje otwarcie kolejnych 250 sklepów:

Oznacza to otwarcie niemal 5 sklepów tygodniowo, aby w efekcie osiągnąć kamień milowy w postaci 2 mld euro przychodów. Mamy nadzieję utrzymać w Europie dynamikę w zakresie sprzedaży detalicznej, online, hurtowej oraz tzw. travel retail, jednocześnie ostrożnie budując markę w Azji, otwierając tam 20-30 dodatkowych sklepów.

Odniósł się też do tematu zrównoważonego rozwoju:

Najbardziej jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczyniać się do rzeczy, które naprawdę mają znaczenie. Jako jedna z pierwszych firm w branży kosmetycznej z certyfikatem B Corp, do tematu zrównoważonego rozwoju od zawsze podchodzimy priorytetowo. Jeszcze w tym roku ogłosimy ekscytującą i ważną inicjatywę: nasze długoterminowe zobowiązanie, które, mamy nadzieję, zainspiruje do dalszych zmian.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2024 10:54
Nowe salony Rituals Cosmetics w Polsce w Białymstoku, Rybniku i Pile
Marka Rituals Cosmetics ma w ofercie kosmetyki pielęgnacyjne, świece i zapachy.Rituals Cosmetics

W listopadzie Rituals Cosmetics otworzy aż trzy nowe salony na terenie Polski, wzbogacając swoją sieć o lokalizacje w Białymstoku, Rybniku i Pile. Z tej okazji marka przygotowała specjalne promocje i niespodzianki dla pierwszych klientów odwiedzających sklepy w dniu otwarcia.

Już 14 listopada Rituals Cosmetics otworzy dwa nowe sklepy: o godzinie 9:00 w Focus Park w Rybniku oraz o godzinie 10:00 w galerii Alfa w Białymstoku. Z kolei 27 listopada o 10:00 nastąpi otwarcie sklepu w Vivo! Piła. Dla pierwszych 50 klientów przygotowano wyjątkowe upominki od marki. Dodatkowo, przez 10 dni od dnia otwarcia, kultowa pianka pod prysznic w żelu będzie dostępna w cenie 35 zł, a dla uczestników programu My Rituals, przy zakupach za minimum 190 zł, przewidziano mini patyczki zapachowe z Classic Collection.

Promocje będą obowiązywać nie tylko w nowych salonach. Do 24 listopada we wszystkich sklepach Rituals Cosmetics produkty do oczyszczania twarzy będzie można nabyć w promocyjnej cenie 50 zł. Marka wprowadza również innowacyjny koncept Green Week, który zastąpi tradycyjny Black Friday – od 25 listopada do 1 grudnia klienci skorzystają z 20 proc. rabatu na wszystkie wkłady uzupełniające, a zakupy powyżej 275 zł nagrodzone będą świecą zapachową z Classic Collection.

Raymond Cloosterman, założyciel i CEO marki, ogłosił, że w 2024 roku Rituals Cosmetics zamierza otworzyć dodatkowe 250 sklepów na całym świecie, co oznacza tempo prawie pięciu nowych salonów tygodniowo. Firma zakłada, że w tym roku jej przychody osiągną poziom 2 miliardów euro. Jako luksusowa marka kosmetyczna, Rituals Cosmetics stawia na zrównoważony rozwój i dbałość o dobre samopoczucie, oferując szeroki wybór produktów do kąpieli, pielęgnacji ciała oraz aromatyzacji wnętrz, takich jak świece, dyfuzory i perfumowane patyczki zapachowe. Każdy z ponad 400 produktów czerpie inspirację ze starożytnych tradycji Wschodu, by codzienne czynności przemieniać w przyjemne rytuały. Założona w 2000 roku w Amsterdamie marka posiada dziś sieć ponad 1 000 sklepów, 3 000 punktów typu shop-in-shop oraz pięć obiektów SPA, docierając do klientów w ponad 36 krajach.

Czytaj także: Rituals Cosmetics przeznaczy miliony euro na ochronę środowiska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.10.2024 13:31
Estée Lauder wspiera liderki, uruchamiając nowy program grantowy. Znamy pierwsze laureatki
Laureatki grantu Estée Lauder Emerging Leaders Fund Beautiful Forces 2024: Imaan Hammam, Karlie Kloss, Amina Mohamed, Consuelo Hermosilla González, Renata Koch Alvarenga, oraz Alyse Nelson, prezeska i dyrektorka generalna Vital Voices Global Partnership i Justin Boxford, Global Brand President, Estée Lauderfot: Joe Schildhorn/BFA.com

Estée Lauder, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych na świecie, ogłosiła powstanie grantu Estée Lauder Emerging Leaders Beautiful Forces. Jego celem jest wspieranie liderek działających na rzecz swoich społeczności.

Grant Estée Lauder Emerging Leaders Beautiful Forces (Wschodzące liderki sił piękna Estée Lauder) ma wzmocnić zaangażowanie Estée Lauder we wspieranie odważnych kobiet, które nie boją się podejmowania wyzwań oraz chcą budować lepszą przyszłość.

Nowa inicjatywa jest możliwa dzięki partnerstwu Estée Lauder Emerging Leaders Fund (Fundusz wschodzących liderek Estée Lauder) oraz Vital Voices Global Partnership (Globalne partnerstwo ważnych głosów). 

Fundusz Estée Lauder Emerging Leaders Fund działający w ramach Estée Lauder Companies Charitable Foundation (Fundacja charytatywna Estée Lauder Companies) powstał w 2022 roku. Jego celem było wspieranie globalnych organizacji wspierających odważne wizje zmian. Z kolei Vital Voices to organizacja pozarządowa inwestująca w rozwój liderek działająca od 1997 roku. Działa w 185 krajach świata. 

Czytaj też: Nowa aplikacja Estée Lauder pomaga osobom z niepełnosprawnością wzroku robić makijaż

Nowy program grantowy skierowany jest do absolwentek sieci Vital Voices, które stoją na czele organizacji pozarządowych lub firm, lub pracują nad wdrażaniem projektów promujących śmiałe rozwiązania. Początkowy grant w wysokości 200 tys. dolarów został rozdzielony między cztery beneficjentki, które wykazały się innowacyjnym myśleniem, chęcią kwestionowania status quo i umiejętnością podejmowania skalkulowanego ryzyka w celu rozwiązania problemów wpływających na ich społeczności. 

Uruchomienie grantów Beautiful Forces podwaja nasze zaangażowanie w zmianę oblicza przywództwa poprzez dalsze inwestowanie w nowe pokolenie wschodzących liderek. Jesteśmy dumne, że możemy wspierać inspirujące kobiety z całego świata, pomagając im osiągać cele i rozwijać swoje pomysły, aby mogły wywierać większy wpływ na swoje lokalne społeczności, a nawet szerszy – oświadczyła Stéphane de La Faverie, założycielka Estée Lauder Emerging Leaders Fund i prezeska grupy wykonawczej The Estée Lauder Companies.

Laureatkami grantu Estée Lauder Emerging Leaders Fund Beautiful Forces 2024 zostały: 

  • Amina Mohamed (Kanada) – założycielka organizacji Cameras for Girls (Aparaty dla dziewcząt) mającej przeciwdziałać nierównościom płci w mediach poprzez sponsorowanie dziewczętom z Afryki aparatów fotograficznych, co zwiększa ich szansę na pracę w branży medialnej. Dzięki dotacji organizacja będzie mogła uruchomić program szkolenia trenerek, co zwiększy dostęp do programów pomocowych nawet o 20 proc.
  • Consuelo Hermosilla González (Chile) – założycielka Fundación Antonia (Fundacja Antonia), organizacji działającej na rzecz eliminacji przemocy w związkach intymnych poprzez zapewnienie bezpłatnej opieki i wsparcia dla osób, które doświadczyły przemocy, oraz poprzez zwiększanie świadomości na temat przemocy ze względu na płeć w Chile. Dzięki dotacji fundacja będzie mogła przeprowadzić warsztaty, sesje szkoleniowe oraz programy rozwijania umiejętności, koncentrując się na edukacji w zakresie zapobiegania przemocy domowej. 
  • Olasumbo Adeleke (Nigeria) – dyrektorka wykonawcza organizacji Gender Power Africa (Siła płci w Afryce), która działa na rzecz poprawy warunków życia osób zajmujących się rolnictwem, w szczególności kobiet i młodzieży żyjących w społecznościach wiejskich, poprzez wsparcie ekonomiczne, szkolenia i wzmacnianie potencjału. Dzięki dotacji możliwe będzie utworzenie ekologicznej przetwórni orzechów shea w Nigerii, co zwiększy produkcję masła shea z 2 ton miesięcznie do 3 ton dziennie, a jednocześnie stworzy dodatkowe miejsca pracy i zapewni szkolenia zawodowe dla kobiet z lokalnej społeczności. 
  • Renata Koch Alvarenga (Brazylia) – założycielka prowadzonej przez młode osoby organizacji EmpoderaClima (Wzmocnijmy klimat), która zajmuje się podnoszeniem świadomości na temat wpływu zmian klimatycznych na kobiety oraz edukacji klimatycznej uwzględniającej kwestie płci. Dzięki dotacji możliwa będzie realizacja warsztatów dotyczących planowania awaryjnego na wypadek katastrof, stworzenie interaktywnej platformy z zasobami edukacyjnymi oraz zbieranie danych i tworzenie map wspierających zarządzanie kryzysowe. 

Czytaj też: Estée Lauder uruchamia program oceny swoich sklepów pod kątem dbałości o środowisko

Laureatki grantu Estée Lauder Emerging Leaders Beautiful Forces zostały uhonorowane podczas prywatnej uroczystości w Nowym Jorku, która odbyła się podczas 79. sesji Zgromadzenia Ogólnego ONZ. 

– Granty Beautiful Forces przenoszą nasze partnerstwo z Estée Lauder Emerging Leaders Fund na wyższy poziom, pozwalając na dalsze inwestycje w liderki, które marzą o wielkich rzeczach i chętnych pokonywać ogromne wyzwania, z którymi mierzymy się dzisiaj. Ich wizja zmian jest ambitna i jesteśmy podekscytowane, że możemy wesprzeć je w kolejnym etapie ich przywódczej drogi – wyznała Alyse Nelson, prezeska i dyrektorka generalna Vital Voices Global Partnership. 

Wcześniej, od momentu powstania Estée Lauder Emerging Leaders Fund, Estée Lauder i Vital Voices stworzyły Vital Voices Visionaries Leadership Program (Program Przywództwa Wizjonerek Vital Voices) będący niestandardowym programem rozwoju przywództwa online i offline dla młodych liderek na całym świecie. Do tej pory w ramach programu zostało przeszkolonych 400 kobiet z ponad 60 krajów, obecnie trwa szkolenie ósmej grupy. 

Czytaj też: L’Oréal Paris ogłosiło laureatki Women of Worth Initiative. Dziesięć liderek organizacji non-profit otrzyma wsparcie

Vital Voices nie jest jedyną organizacją wspieraną przez Estée Lauder Emerging Leaders Fund. Marka Estée Lauder sponsoruje także Black Girl Ventures (Przedsięwzięcia czarnych dziewcząt) i Center for Asian Pacific American Women (Centrum dla Amerykanek pochodzenia azjatycko-pacyficznego) oraz organizację pozarządową założoną przez ambasadorkę marki, Karlie Kloss – Kode With Klossy (Koduj z Klossy). 

Estée Lauder to marka z bogatą historią, która od samego początku dążyła do wspierania kobiet i budowania z nimi autentycznych relacji. Została założona przez przedsiębiorczynię Estée Lauder, by tworzyć innowacyjne kosmetyki do pielęgnacji skóry i makijażu, a także kultowe zapachy. Dziś, dzięki takim inicjatywom jak Estée Lauder Emerging Leaders Beautiful Forces, marka kontynuuje swoje dziedzictwo, wspierając kobiety na całym świecie w realizacji ich marzeń i celów. 

Anna Tess Gołębiowska 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2024 22:49