StoryEditor
Producenci
23.08.2019 00:00

Rosja: Unilever daje zniżkę na kosmetyki w zamian za zużyty plastik

Magnit, rosyjska sieć marketów spożywczych rozszerza program lojalnościowy na cały kraj i uruchamia punkty odbioru plastiku we współpracy z koncernem Unilever, który w zamian daje zniżki na kosmetyki kupione w sklepach detalisty. 

Po udanym wdrożeniu kart lojalnościowych w trzech regionach Rosji, jeden z wiodących detalistów na tym rynku rozszerza ten program na cały kraj. Planuje się, że do końca tego roku obejmie sklepy wszystkie sklepy działające pod tym szyldem. Obecnie w Rosji działa 14 231 sklepów osiedlowych, 466 supermarketów i 5 187 drogerii Magnit Kosmetik.

Jednocześnie spółka rozwija kolejny projekt, który wpisuje się w trendy proekologiczne a zarazem ma przyciągnąć klientów. Detalista zawarł współpracę z koncernem Unilever, w którego portfelu jest rosyjska marka kosmetyczna Czysta Linia.

Partnerzy postawili w sklepach Magnita automaty przyjmujące puste opakowania z plastyku. Obecnie ten projekt jest rozwijany reżymie pilotażu w supermarketach działających w formacie Magnit Rodzinny w Tule i Krasnodarze. Testy potrwają rok. Partnerzy liczą, że tego czasu wystarczy, aby zmierzyć efektywność tego projektu. Koncept polega na tym, że odwiedzający sklep mogą przynieść opakowanie plastykowe o maksymalną pojemności 2 l.

W zamian za wrzucone do automatu opakowanie otrzymuje się kupon z 10 – proc. zniżką na dowolny produkt kosmetycznej marki Czysta Linia w dowolnym supermarkecie Magnit na terenie całego kraju. Zebrany w ten sposób plastik zostanie poddany recyklingowi, którym się zajmie spółka Ekotechnologie. Powstały surowiec wtórny zostanie wykorzystany do produkcji ekologicznych opakowań dla produktów Unilever.

– Projekt jest skierowany na kształtowanie kultury ekologicznej, wyznaczamy trendy dbania o środowisko. Jak pokazują nasze badania, wielu Rosjan szczególnie w dużych miastach są chętni do zwrotu plastikowych opakować w celu recyklingu. Przeszkodą jest jednak brak odpowiedniej infrastruktury. Postawienie w sklepach tego typu automatów jest jednym z kroków, który przybliża do rozwiązania tego zadania – powiedziała Anna Meleszina, dyrektor ds. relacji korporacyjnych sieci Magnit.

Temat recyklingu jest jednym z najważniejszych w strategii rozwoju tej sieci sklepów. Detalista zbiera odpady (plastik, folię, kartony) ze wszystkich punktów handlowych i kieruje je do centrów logistycznych do segregacji, a następnie przekazuje spółkom specjalizującym się w recyklingowi. W 2018 roku w ten sposób wyprodukowano 300 tys. surowców wtórnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 16:42