StoryEditor
Producenci
23.08.2019 00:00

Rosja: Unilever daje zniżkę na kosmetyki w zamian za zużyty plastik

Magnit, rosyjska sieć marketów spożywczych rozszerza program lojalnościowy na cały kraj i uruchamia punkty odbioru plastiku we współpracy z koncernem Unilever, który w zamian daje zniżki na kosmetyki kupione w sklepach detalisty. 

Po udanym wdrożeniu kart lojalnościowych w trzech regionach Rosji, jeden z wiodących detalistów na tym rynku rozszerza ten program na cały kraj. Planuje się, że do końca tego roku obejmie sklepy wszystkie sklepy działające pod tym szyldem. Obecnie w Rosji działa 14 231 sklepów osiedlowych, 466 supermarketów i 5 187 drogerii Magnit Kosmetik.

Jednocześnie spółka rozwija kolejny projekt, który wpisuje się w trendy proekologiczne a zarazem ma przyciągnąć klientów. Detalista zawarł współpracę z koncernem Unilever, w którego portfelu jest rosyjska marka kosmetyczna Czysta Linia.

Partnerzy postawili w sklepach Magnita automaty przyjmujące puste opakowania z plastyku. Obecnie ten projekt jest rozwijany reżymie pilotażu w supermarketach działających w formacie Magnit Rodzinny w Tule i Krasnodarze. Testy potrwają rok. Partnerzy liczą, że tego czasu wystarczy, aby zmierzyć efektywność tego projektu. Koncept polega na tym, że odwiedzający sklep mogą przynieść opakowanie plastykowe o maksymalną pojemności 2 l.

W zamian za wrzucone do automatu opakowanie otrzymuje się kupon z 10 – proc. zniżką na dowolny produkt kosmetycznej marki Czysta Linia w dowolnym supermarkecie Magnit na terenie całego kraju. Zebrany w ten sposób plastik zostanie poddany recyklingowi, którym się zajmie spółka Ekotechnologie. Powstały surowiec wtórny zostanie wykorzystany do produkcji ekologicznych opakowań dla produktów Unilever.

– Projekt jest skierowany na kształtowanie kultury ekologicznej, wyznaczamy trendy dbania o środowisko. Jak pokazują nasze badania, wielu Rosjan szczególnie w dużych miastach są chętni do zwrotu plastikowych opakować w celu recyklingu. Przeszkodą jest jednak brak odpowiedniej infrastruktury. Postawienie w sklepach tego typu automatów jest jednym z kroków, który przybliża do rozwiązania tego zadania – powiedziała Anna Meleszina, dyrektor ds. relacji korporacyjnych sieci Magnit.

Temat recyklingu jest jednym z najważniejszych w strategii rozwoju tej sieci sklepów. Detalista zbiera odpady (plastik, folię, kartony) ze wszystkich punktów handlowych i kieruje je do centrów logistycznych do segregacji, a następnie przekazuje spółkom specjalizującym się w recyklingowi. W 2018 roku w ten sposób wyprodukowano 300 tys. surowców wtórnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogeria roku
04.10.2024 12:39
Nagrody Drogeria Roku 2024 oraz badanie rynku kosmetycznego Mobile Institute i Wiadomości Kosmetycznych. Wyniki na Forum Branży Kosmetycznej 2024
Rozdanie nagród w rankingu Drogeria Roku 2023. Na zdjęciu Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute i odbierający statuetkę Drogeria Roku Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacjafot. Shootit

Drogeria Roku 2024 i badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży kosmetyków w Polsce – ich wyniki poznamy już na Forum Branży Kosmetycznej 2024 października. Oba badania konsumenckie, na zlecenie i we współpracy z redakcją Wiadomości Kosmetycznych, prowadzi firma badawcza Mobile Institute.

Drogeria Roku – to wyjątkowy ranking wskazujący najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz e-drogerie działające na polskim rynku. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych prowadzi go od kilkunastu lat, a statuetką Drogerii Roku mogą pochwalić się czołowi retailerzy działający w biznesie kosmetycznym.

Od ubiegłego roku formuła rankingu została zmieniona. Oddaliśmy głos konsumentom i to oni, a nie jak wcześniej – producenci kosmetyków – wybierają swoje ulubione drogerie i perfumerie oraz sklepy internetowe kupujące kosmetyki. Prowadząc projekt podjęliśmy współpracę z firmą badawczą Mobile Institute, która korzystając ze swojej bazy badawczej i narzędzi, przeprowadza badanie na nasze zlecenie na reprezentatywnej próbie respondentów (internautów).

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

– W tym roku po raz drugi mamy przyjemność realizować badanie konsumenckie, na podstawie którego wyłaniane są najlepsze drogerie i e-drogerie na rynku. Opinie, insighty i oceny zebraliśmy w tej edycji konkursu od ponad 1600 internautów – mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute. 

– Badani oceniali znane im drogerie i e-drogerie w kilkunastu kategoriach, między innymi pod kątem asortymentu, jakości obsługi, podążania za trendami, oferowania nowoczesnych rozwiązań zakupowych, ale i – coraz ważniejszej – społecznej odpowiedzialności biznesu. I zarówno w przypadku drogerii, jak i e-drogerii mamy w tym roku wyraźnego lidera. Dodatkowo wskazali też miejsca zakupowe, gdzie najchętniej kupują produkty z kategorii Beauty i – nie zdradzając szczegółów, są to nie tylko drogerie – dodaje Katarzyna Czuchaj-Łagód. 

Statuetki Drogeria Roku 2024 rozdamy natomiast w kategoriach Najlepsze sieci drogeryjne i perfumeryjne oraz Najlepsze e-drogerie. Wskażemy również zwycięzcę całego rankingu, który otrzyma statuetkę Best of The Best.

Wyniki tegorocznego rankingu zaskoczyły nas tym, jak bardzo silni liderzy - w porównaniu do ubiegłego roku - wyłonili się w ocenach respondentów i jak małe różnice są między tymi, którzy staną na podium. Wskazuje to wyraźnie, że walka o klienta staje się coraz bardziej zaciekła, zarówno wśród drogerii stacjonarnych jaki w przestrzeni e-commerce. 

Dodatkowo Mobile Institute przeprowadza badanie rynku kosmetycznego oraz kanałów sprzedaży w Polsce, w którym Wiadomości Kosmetyczne są partnerem. Pierwsza edycja badania odbyła się w ubiegłym roku. Wyniki okazały się tak intersujące, że w tym roku projekt znalazł swoją kontynuację. Wyniki badania, podobnie, jak wyniki rankingu Drogeria Roku, poznają uczestnicy Forum Branży Kosmetycznej 2024. Zaprezentujemy je podczas uroczystego rozdania nagród Drogeria Roku 2024 w wieczornej części wydarzenia.

Tak o badaniu opowiada Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute:

–  Konkursowi „Drogeria Roku” towarzyszy już drugi rok z rzędu obszerne badanie rynku kosmetycznego realizowane na internautach. W tym roku ta grupa to ponad 1600 osób.

Jego wyniki – udostępniane co roku uczestnikom Forum Branży Kosmetycznej, gdzie ogłaszane są wyniki rankingu – pozwalają menedżerom w branży śledzić najważniejsze wskaźniki zakupowe i zmiany na rynku beauty, a w szczególności dynamicznym e-beauty, gdzie produkty urodowe kupuje już 83 proc. badanych internautów.

W tym roku wzbogaciliśmy badanie m.in. o persony, strategie zakupowe związane z inflacją, rosnące kategorie produktowe oraz zakupy odpowiedzialne (green commerce) i patriotyzm konsumencki, a także ocenę polskich marek.

Badanie przyniosło wiele ogromnie ciekawych insightów, które właśnie analizujemy, aby zaprezentować je uczestnikom podczas Forum. Jednym z nich jest inny stosunek do zakupów beauty niż pozostałych kategorii, zarówno jeśli chodzi o styl zakupowy (dominuje przyjemnościowy), jak i strategie zakupowe wdrażane przez konsumentów w obliczu wzrostu cen.

Pojawiła dwie też dynamicznie rosnąca kategoria produktów – kosmetyki dla pupili. Kupuje je online już 13 proc. konsumentów. Po dalsze ciekawe wyniki zapraszam serdecznie Państwa na Forum.

12. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się 24 października 2024 r. w hotelu Arche Krakowska. Wydarzenie ma charakter biznesowy. Łączy część konferencyjną – wykłady i debaty – z przestrzenią wystawienniczą i networkingową.

Czytaj więcej: Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października! 

Zobacz: galerię zdjęć z edycji 2023

Uczestnikami FBK są menedżerowie z sektora przemysłu, handlu i usług. Dla reprezentantów handlu –  sklepów, e-sklepów i sieci handlowych –  wstęp na Forum Branży Kosmetycznej jest bezpłatny.

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2024 12:29
"Emily w Paryżu" w kolejnej współpracy — tym razem z Bath & Body Works
Bath & Body Works

Popularny serial „Emily w Paryżu” coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży kosmetycznej. Współprace z takimi markami, jak Michel Germain Parfums czy Augustinus Bader, które wykorzystały serial jako platformę do promocji swoich produktów, pokazują, jak produkcje telewizyjne mogą wpływać na rynek beauty poprzez kreatywne partnerstwa i product placement. Teraz do tego grona dołącza Bath & Body Works.

Bath & Body Works nawiązał najnowszą współpracę z Paramount Consumer Products, dotyczącą popularnego serialu Netflixa – „Emily w Paryżu”. Kolekcja limitowana, inspirowana paryskim szykiem i nowoczesnymi trendami zapachowymi, obejmuje ponad 50 produktów. Wzornictwo nawiązuje do mody i stylu głównej bohaterki serialu, Emily Cooper, a bogata paleta barw, wzorów i nadruków odzwierciedla odważne podejście do mody, jakie prezentuje serial.

Kolekcja Bath & Body Works x Emily in Paris to szeroka gama produktów, w tym mgiełki zapachowe, żele pod prysznic, kremy do ciała, świece, dyfuzory zapachowe, mydła do rąk oraz płyny do dezynfekcji rąk. Wszystkie produkty mają na celu przenieść fanów serialu do tętniącego życiem świata Emily, dzięki charakterystycznym detalom oraz kontrastowym akcentom czerni i bieli, które są znakiem rozpoznawczym stylu serialu.

Czytaj także: Kilian ma nowego ambasadora: został nim gwiazdor „Emily w Paryżu”, Lucien Laviscount

Jak podkreślił Maurice Cooper, Chief Customer Officer w Bath & Body Works, zapach ma moc przenoszenia nas do innego świata, a współpraca ta pozwala na podniesienie doświadczenia widzów serialu na zupełnie nowy poziom. To kolejna udana współpraca marki, która w 2024 roku wprowadziła również produkty inspirowane serialami „Bridgerton” oraz „Stranger Things”.

Serial „Emily w Paryżu” od samego początku miał silne powiązania z branżą kosmetyczną, głównie dzięki przedstawieniu wątków związanych z francuskimi markami beauty oraz stylowym wizerunkiem głównej bohaterki. W trakcie trwania serialu, Emily współpracowała z prestiżowymi markami kosmetycznymi jako część swojej pracy w agencji marketingowej Savoir, co przyczyniło się do promowania luksusowych produktów pielęgnacyjnych i perfum na ekranie. Perfumeryjny dom Michel Germain Parfums podjął współpracę z Paramount Consumer Products, aby stworzyć kolekcję zapachów inspirowaną serialem „Emily w Paryżu” emitowanym na Netflixie. Z kolei marka Augustinus Bader wykorzystała okazję do promocji, pojawiając się w serialu w ramach product placementu.

Czytaj także: "Emily w Paryżu" łączy siły z Augustinusem Baderem i Michel Germain Parfums w ramach crosspromocji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. październik 2024 01:59