StoryEditor
Producenci
06.09.2021 00:00

Rosyjski producent stracił licencję na marki Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii

Piervoye Resheniye, rosyjski producent kosmetyków Natura Siberica, Receptury Babuszki Agafii i Planeta Organica zawiesił produkcję i zamknął sklepy firmowe. Powodem jest wypowiedzenie firmie umowy licencyjnej przez współwłaścicielkę marek, byłą żonę Andrieja Trubnikowa, zmarłego w styczniu tego roku założyciela firmy – podał serwis informacyjny rbc.ru. Obecność marek w Polsce nie jest zagrożona, ponieważ pochodzą one od estońskiego producenta – firmy Eurobio Lab.

Firma Piervoye Resheniye utraciła prawo do wytwarzania i sprzedawania produktów pod markami Receptury Babuszki Agafii, Apteczka Agafii, Planeta Organica i Natura Siberica. Stało się po tym jak 30 sierpnia współwłaścicielka i była żona Andrieja Trubnikowa, założyciela firmy, jednostronnie wypowiedziała umowę dotyczącą używania przez fabrykę należących do niej znaków towarowych – podał podał serwis informacyjny rbc.ru.

Czytaj też: Zmarł twórca marek Receptury Babci Agafii i Natura Siberica

W rezultacie firma została zmuszona do wstrzymania produkcji i zawieszenia działalności 80 sklepów firmowych Natura Siberica. Siergiej Bujłow, szef firmy, ma jednak nadzieję, że jest to sytuacja tymczasowa. Liczy na to, że po „wyjaśnieniu sytuacji prawnej i wszystkich okoliczności wycofania najcenniejszych aktywów grupy za granicę” produkcja i sprzedaż zostaną przywrócone.

Firmę Piervoye Resheniye złożył w 2000 roku Andriej Trubnikow. Powstała wtedy marka Receptury Babuszki Agafii, a następnie Natura Siberica. Pierwszy sklep o tej nazwie został otwarty w Moskwie w 2012 roku. Marki jednak nie należały do firmy, a do ich twórcy i jego byłej żony. Produkowane były na podstawie umowy licencyjnej.

Dystrybutorem marek Receptury Babuszki Agafii, Planeta Organica i Natura Siberica w Polsce jest Eurus. Firma ma podpisaną umowa dystrybucyjną z Eurobio Lab, estońskim producentem, który wytwarza kosmetyki sprzedawane na 67 rynkach, w tym we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii i Hong Kongu.

– Dlatego obecność marek w Polsce nie jest zagrożona – poinformowała redakcję portalu wiadomoscikosmetyczne.pl Małgorzata Włodarczyk, dyrektor marketingu w firmie Eurus.

Czytaj też: Eurus ma wyłączność na marki z estońskiej fabryki Eurobio Lab

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 11:37
Chantecaille z nową prezeską – Tennille Kopiasz obejmuje stanowisko CEO
Nowa prezeska Chantecaille może się pochwalić dekadami doświadczenia w branży urodowej.Chantecaille

Chantecaille, luksusowa marka kosmetyków botanicznych należąca do grupy Beiersdorf, ogłosiła zmianę na stanowisku prezesa zarządu. Od 3 września funkcję Chief Executive Officer objęła Tennille Kopiasz, zastępując Emily Coleman. Nowa szefowa będzie kierować firmą z globalnej siedziby w Nowym Jorku i raportować bezpośrednio do Oswalda Barckhahna, członka zarządu Beiersdorf odpowiedzialnego za biznes kosmetyczny w Europie i Ameryce Północnej oraz marki La Prairie i Chantecaille.

Kopiasz wnosi do spółki ponad 25-letnie doświadczenie w branży beauty, obejmujące marketing i zarządzanie w segmentach prestige, designer oraz mass market. Pracowała m.in. w Blue Mistral jako CEO marek FEKKAI i Bastide, w LVMH jako Global Chief Marketing Officer Fresh oraz Senior Vice President Marketing w Dior North America. Karierę budowała również w Coty i L’Oréal USA. Specjalizuje się w wielu kategoriach produktowych – od pielęgnacji skóry, przez kosmetyki kolorowe i perfumy, po produkty do włosów.

Nowa prezes Chantecaille angażuje się również w kształcenie przyszłych liderów branży – pełni funkcję adiunkta w Fashion Institute of Technology, gdzie wykłada przywództwo i uczestniczy w programie mentorskiego wsparcia młodych talentów. Jej doświadczenie i szerokie kompetencje mają wzmocnić markę w kluczowych obszarach globalnej ekspansji.

Beiersdorf przejął Chantecaille w 2022 roku, wzmacniając swoje portfolio w segmencie prestiżowych kosmetyków i umacniając pozycję na rynkach w USA, Chinach i Korei. W 2024 roku marka odnotowała systematyczny wzrost sprzedaży i z sukcesem zadebiutowała na rynku chińskim. Nowa prezesura ma przyspieszyć dalszy rozwój Chantecaille, szczególnie w obszarach innowacji i globalnej dystrybucji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.09.2025 10:38
Produkty Dove x Crumbl na pół roku sprzedane w miesiąc: co to mówi o przyszłości takich współprac?
Kultowa już marka spożywcza weszła w mariaż z globalnym gigantem.Dove

Limitowana edycja kosmetyków Dove powstała we współpracy z marką ciasteczek Crumbl okazała się wyjątkowym sukcesem sprzedażowym. Produkty, które trafiły wyłącznie do sieci Walmart, osiągnęły wolumen sprzedaży przewidywany na sześć miesięcy w zaledwie jeden miesiąc. Co istotne, aż 52 proc. kupujących stanowili nowi klienci marki, co potwierdza skuteczność projektu w poszerzaniu bazy konsumentów.

W ofercie znalazły się kosmetyki do pielęgnacji ciała w czterech zapachach inspirowanych popularnymi smakami ciasteczek. Była to również okazja do zaprezentowania pierwszego odświeżonego projektu opakowań Dove, który podkreślał nowoczesny charakter edycji specjalnej. Obecność produktów wyłącznie w Walmart miała dodatkowo wzmocnić efekt ekskluzywności.

Kampania promocyjna została zaplanowana przede wszystkim w mediach społecznościowych. Do jej realizacji zaangażowano twórców TikTok, wykorzystano dyskusje na platformie Reddit oraz narzędzia targetowania oparte na sztucznej inteligencji. Działania te przełożyły się na 53,7 mln wyświetleń filmów wideo oraz 3,2 mld wszystkich odsłon kampanii, co czyni ją jedną z najbardziej angażujących akcji w historii marki.

Crumbl to amerykańska sieć cukierni specjalizująca się w dużych, świeżo pieczonych ciastkach o zmieniających się co tydzień smakach. Marka powstała w 2017 roku i w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność dzięki charakterystycznemu różowemu pudełku, rozpoznawalnemu brandingowi oraz silnej obecności w mediach społecznościowych. Obecnie Crumbl działa w ponad 900 lokalizacjach w całych Stanach Zjednoczonych i uchodzi za jedną z najszybciej rozwijających się sieci w kategorii deserów.

Współpraca Dove i Crumbl wpisuje się w rosnący trend łączenia branży beauty z segmentem spożywczym. Coraz więcej marek kosmetycznych sięga po inspiracje kulinarne – od limitowanych zapachów inspirowanych słodyczami po opakowania stylizowane na produkty żywnościowe. Takie kooperacje pozwalają wyróżnić ofertę na zatłoczonym rynku, budować emocjonalne skojarzenia z marką i przyciągać młodszych konsumentów, którzy chętnie angażują się w nietypowe i „smakowite” koncepty marketingowe. Wyniki kampanii dowodzą, że połączenie oryginalnej inspiracji produktowej i strategii „social-first” może stać się skutecznym narzędziem do rekrutowania kolejnych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. wrzesień 2025 16:19