StoryEditor
Producenci
04.05.2021 00:00

[SONDA] Co czytasz w Wiadomościach Kosmetycznych? Wybierasz gazetę czy portal?

15-lecie „Wiadomości Kosmetycznych” stało się bodźcem do podsumowań i analiz tego, jak jesteśmy postrzegani na rynku, w jakiej formie najchętniej czytani i co przykuwa największą uwagę naszych odbiorców. Prosimy, powiedzcie nam Państwo, co i dlaczego Was interesuje? Wybieracie gazetę czy portal? Czy jesteśmy Wam potrzebni?

„Wiadomości Kosmetyczne” jako marka w tym roku obchodzą 15-lecie istnienia. W 2006 roku ukazał się pierwszy numer drukowanego pisma. Od tego czasu wiele się zmieniło przede wszystkim w komunikacji z naszymi Czytelnikami. Strona internetowa, która przerodziła się w portal dała „Wiadomościom Kosmetycznym” bardzo szeroki zasięg, stała się drugim bytem. Codziennie publikujemy tu najświeższe informacje śledząc to, co dzieje się w branży kosmetycznej – w przemyśle, w handlu. Analizujemy trendy i zachowania konsumentów. Szukamy nowinek. Zbieramy opinie, publikujemy wywiady. Drukowany magazyn niezmiennie można czytać jako e-wydanie na dowolnym urządzeniu mobilnym. W takiej formie jest także dostępne całe nasze archiwum.

W drukowanej wersji docieramy bezpłatnie do handlu – sklepów, hurtowni, dystrybutorów, kupców w sieciach handlowych dostarczając wiedzę o rynku, o kategoriach produktów i nowinkach kosmetycznych. Przedstawiamy nowe firmy i marki tym, którzy decydują o wprowadzaniu ich na półki sklepów, do sieci sprzedaży, czy do e-sklepów. Dzięki portalowi nasz zasięg jest nieograniczony – z publikacji mogą korzystać wszyscy, którzy interesują się rynkiem kosmetycznym.

Podsumowując te 15 lat chcemy dowiedzieć się więcej o tym, kto czyta „Wiadomości Kosmetyczne” i w jakiej formie. Czy trafia do Państwa drukowany miesięcznik, czy znacie nas głównie dzięki portalowi? Czy i które publikacje są dla Państwa interesujące, a jakich brakuje? Czy „Wiadomości Kosmetyczne” są przydatnym narzędziem w codziennej pracy? Przygotowaliśmy krótką sondę, która pozwoli nam poznać się jeszcze lepiej i dopasować do Państwa potrzeb. Jej wypełnienie zajmie tylko chwilę, za której poświęcenie serdecznie dziękujemy.

 WYPEŁNIJ ANKIETĘ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 04:58