StoryEditor
Producenci
30.12.2024 08:51

Spadek sprzedaży LVMH pomimo wzrostu w kategorii kosmetyków

Stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty osiągnęła świetne wyniki dzięki swojej nowej linii produktów do pielęgnacji włosów / fot. IG fentyhair

Koncern modowy LVMH odnotował przychody w wysokości 60,8 mld euro za pierwsze trzy kwartały br., co stanowi spadek o 2 proc. Stało się tak pomimo wzrostu w segmencie kosmetyków i perfum, należących do koncernu luksusowych marek. Świetne wyniki miała m.in. stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty.

W segmencie kosmetyków i perfum francuski giga koncern osiągnął wzrost przychodów o 2 proc., napędzany, zdaniem szefów LVMH „potężną strategią innowacyjności i wysoce selektywną polityką dystrybucji”.

Doskonałe wyniki w segmencie perfum osiągnęła marka Christian Dior. Również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry przyczyniły się do świetnych wyników tej luksusowej marki.

image
Rihanna ogłosiła uruchomienie nowej linii produktów do pielęgnacji włosów w połowie 2024 roku 
fot. IG fentybeauty

W segmencie perfum również dobrze radziły sobie Givenchy i Guerlain. Z kolei stosunkowo młoda, stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty, osiągnęła świetne wyniki dzięki swojej nowej linii produktów do pielęgnacji włosów i rozszerzaniu sprzedaży detalicznej w Chinach.

Czytaj też: Rihanna olśniewa w najnowszej kampanii perfum Dior J‘adore

Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w segmencie selektywnej sprzedaży detalicznej LVMH odnotował wzrost przychodów w wysokości 1 proc. “Niezwykle dobre” wyniki osiągnęła Sephora, która nadal zdobywała udziały w rynku w Ameryce Północnej, Europie oraz na Bliskim Wschodzie.

Marki modowe i sprzedające galanterię skórzaną odnotowały spadek o 3 proc. Marki Louis Vuitton i Christian Dior były mocno eksponowane latem, w trakcie Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu. Z kolei marki Loro Piana, Loewe i Rimowa kontynuowały w tym okresie swój rozwój.

Największe spadki (na poziomie 5 proc.) miał sektor zegarków i biżuterii, pomimo prowadzonych nowych kampanii Tiffany & Co i Bulgari.

LVMH, mówiąc o przyszłości biznesu w niepewnych obecnie warunkach gospodarczych i geopolitycznych oceniło, że podtrzymuje dotychczasowe strategie. Będą one skupione na rozwoju swoich marek i napędzane zrównoważoną polityką innowacji i inwestycji, a także ciągłym dążeniem do utrzymywania jakości swoich produktów.

Czytaj też: Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 13:30
Yves Rocher zamyka zakłady produkcyjne swojej marki w Izraelu – 270 osób straci pracę
Plaza Poznań

Marka kosmetyczna Sabon, należąca do francuskiego koncernu Yves Rocher, ogłosiła decyzję o zamknięciu swojego zakładu produkcyjnego, centrum logistycznego oraz globalnej siedziby w Izraelu. Zmiany te wiążą się z likwidacją około 270 miejsc pracy i mają na celu konsolidację działalności produkcyjnej w już istniejącym zakładzie we Francji.

Zamknięcie obejmie zakład produkcyjny i globalne centrum logistyczne w Kiryat Gat. Operacje logistyczne zostaną zakończone do października 2025 roku, natomiast całkowite zamknięcie planowane jest na czerwiec 2026 roku. Firma prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży zakładu i podpisała niewiążący list intencyjny z potencjalnym nabywcą. W przypadku niepowodzenia transakcji, zakład zostanie całkowicie zamknięty.

Sabon planuje również sprzedaż swoich 22 sklepów detalicznych w izraelskich centrach handlowych. Zgodnie z planem, przyszły nabywca miałby pełnić rolę wyłącznego dystrybutora produktów marki Sabon na rynku izraelskim. Na ten moment nie wiadomo, czy negocjacje zakończą się podpisaniem wiążącej umowy.

Zamknięcie izraelskich struktur obejmie 60 pracowników centrali, 104 osoby zatrudnione w fabryce, 16 pracowników logistyki oraz około 90 pracowników sklepów, których przyszłość zależy od powodzenia procesu sprzedaży. Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością redukcji kosztów i uproszczenia działalności poprzez likwidację dwóch równoległych ośrodków produkcyjnych – w Izraelu i we Francji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 23:29