StoryEditor
Producenci
30.12.2024 08:51

Spadek sprzedaży LVMH pomimo wzrostu w kategorii kosmetyków

Stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty osiągnęła świetne wyniki dzięki swojej nowej linii produktów do pielęgnacji włosów / fot. IG fentyhair

Koncern modowy LVMH odnotował przychody w wysokości 60,8 mld euro za pierwsze trzy kwartały br., co stanowi spadek o 2 proc. Stało się tak pomimo wzrostu w segmencie kosmetyków i perfum, należących do koncernu luksusowych marek. Świetne wyniki miała m.in. stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty.

W segmencie kosmetyków i perfum francuski giga koncern osiągnął wzrost przychodów o 2 proc., napędzany, zdaniem szefów LVMH „potężną strategią innowacyjności i wysoce selektywną polityką dystrybucji”.

Doskonałe wyniki w segmencie perfum osiągnęła marka Christian Dior. Również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry przyczyniły się do świetnych wyników tej luksusowej marki.

image
Rihanna ogłosiła uruchomienie nowej linii produktów do pielęgnacji włosów w połowie 2024 roku 
fot. IG fentybeauty

W segmencie perfum również dobrze radziły sobie Givenchy i Guerlain. Z kolei stosunkowo młoda, stworzona przez Rihannę marka Fenty Beauty, osiągnęła świetne wyniki dzięki swojej nowej linii produktów do pielęgnacji włosów i rozszerzaniu sprzedaży detalicznej w Chinach.

Czytaj też: Rihanna olśniewa w najnowszej kampanii perfum Dior J‘adore

Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku w segmencie selektywnej sprzedaży detalicznej LVMH odnotował wzrost przychodów w wysokości 1 proc. “Niezwykle dobre” wyniki osiągnęła Sephora, która nadal zdobywała udziały w rynku w Ameryce Północnej, Europie oraz na Bliskim Wschodzie.

Marki modowe i sprzedające galanterię skórzaną odnotowały spadek o 3 proc. Marki Louis Vuitton i Christian Dior były mocno eksponowane latem, w trakcie Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu. Z kolei marki Loro Piana, Loewe i Rimowa kontynuowały w tym okresie swój rozwój.

Największe spadki (na poziomie 5 proc.) miał sektor zegarków i biżuterii, pomimo prowadzonych nowych kampanii Tiffany & Co i Bulgari.

LVMH, mówiąc o przyszłości biznesu w niepewnych obecnie warunkach gospodarczych i geopolitycznych oceniło, że podtrzymuje dotychczasowe strategie. Będą one skupione na rozwoju swoich marek i napędzane zrównoważoną polityką innowacji i inwestycji, a także ciągłym dążeniem do utrzymywania jakości swoich produktów.

Czytaj też: Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 04:17