StoryEditor
Producenci
22.03.2023 00:00

Super-Pharm przybliża swoim klientom kosmetyczne trendy na wiosnę

Wiosenny katalog z trendami dostępny jest w drogeriach Super-Pharm od 20 marca / fot. materiały prasowe
Super-Pharm przyjrzał się najważniejszym trendom sezonu i stworzył katalog Super Trendy, w którym obok dawki wiedzy można znaleźć wskazówki makijażystów, kosmetologów oraz influencerów, a także polecane przez nich produkty.

Super-Pharm w nowym folderze Super Trendy wraz z ekspertami omawia najbardziej aktualne zagadnienia ze świata beauty. Według publikacji, tej wiosny konsumenci powinni zainteresować się produktami typu serum, ochroną przeciwsłoneczną, pielęgnacją skóry głowy oraz nowym sposobem konturowania twarzy. Na topie pozostaje też skin cycling – trend, który zyskał sławę na Tik-Toku. W kremach kluczowym składnikiem będzie niacynamid, a kierunek zero waste jeszcze bardziej umocni swoją pozycję.

– Inspiracje czerpaliśmy nie tylko z wybiegów czy branżowych raportów, ale także z TikToka, który jest obecnie jednym z największych źródeł trendów beauty. (…) Priorytetem jest dla nas edukowanie klientów, dlatego przy każdym artykule znajdziesz pro-tipy prosto od makijażystów, kosmetologów oraz influencerów – pisze we wstępie do katalogu Ewelina Błeszyńska, redaktor prowadząca.

Wiosną Super-Pharm stawia także na innowacyjne rozwiązania i nowe projekty.

– Chcemy jeszcze lepiej zadbać o naszych klientów. Jako drogeria, dla której skóra i jej potrzeby są w centrum uwagi postaramy się otoczyć ją jeszcze większą troską, wprowadzając nowy koncept „one skin" – zapowiada Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm.

W drogeriach pojawi się więc możliwość wykonania profesjonalnego badania stanu skóry. Pierwszą lokalizacją, która wprowadziła to rozwiązanie jest Super-Pharm w warszawskiej Promenadzie.

Folder Super Trendy dostępny będzie w dwóch wersjach: papierowej, w której znajdzie się 13 najważniejszych trendów oraz w wersji digital, w której dodatkowo można przeczytać o pięciu kolejnych, m.in. męskiej pielęgnacji, najmodniejszym wiosennym manicure czy rosnącej popularności sexual wellnes.

Czytaj też: Sexual wellness w drogeriach i perfumeriach: aktualny stan rynku i zmiany na nim

Folder dostępny jest w drogeriach Super-Pharm od 20 marca. Artykuły w wersji rozszerzonej można przeczytać też na blogu publikowanym na stronie drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 19:56