StoryEditor
Producenci
08.11.2022 00:00

Technavio: Niemcy to kluczowy rynek produktów do stylizacji włosów w Europie

Według raportu autorstwa Technavio oczekuje się, że udział w rynku produktów do stylizacji włosów w Europie wzrośnie o 1,43 miliarda dolarów amerykańskich, przyspieszając do 4,87 procent CAGR w prognozowanym okresie 2022-2026. Według raportu 36 proc. wzrostu rynku będzie pochodzić z Niemiec.

Analitycy postrzegają obecność wielu spa i salonów fryzjerskich i kosmetycznych jako jedną z przyczyn wzrostu rynku produktów do stylizacji włosów w Niemczech. Autorzy twierdzą, że w Europie innowacje i rozszerzenie portfolio prowadzące do premiumizacji produktów będą istotnym czynnikiem napędzającym wzrost rynku produktów do stylizacji włosów. Co więcej, rosnący popyt na naturalne i organiczne produkty do stylizacji włosów jest uważany za główny trend na rynku produktów do stylizacji włosów w Europie, który pozytywnie wpłynie na wartość rynku.

Wzrost rynku przez segment HCGP będzie znaczący w prognozowanym okresie. Obejmuje on kremy do włosów, żele do włosów, pomady do włosów, środki termoochronne i utrwalające. Wzrost segmentu przypisywany jest takim czynnikom jak rosnąca świadomość dotycząca produktów i ich zastosowania oraz rosnący popyt wśród męskiej populacji na produkty do stylizacji i pielęgnacji włosów.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Rynek przyspiesza do CAGR 4,87%.
  • Oczekuje się, że rynek wzrośnie o 1,43 mld USD.
  • Innowacje i rozszerzenie portfolio prowadzące do premiumizacji produktów będą napędzać wzrost rynku w analizowanym okresie.
  • Kluczowe regiony rozwoju obejmą takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania i Włochy.
  • 36 proc. wzrostu rozwoju i sprzedaży będzie pochodziło z Niemiec.
  • Wiodącymi dostawcami na tym rynku są Beiersdorf AG, Church and Dwight Co. Inc., Henkel AG and Co. KGaA, LOreal SA, Mandom Corp., Mountain Valley Springs India Pvt. Ltd., Njord, The Estee Lauder Co. Inc., The Procter and Gamble Co. oraz Unilever Group.


Czytaj także: Bazująca na roślinach marka przedłużek do włosów Nourie przygotowuje się do wejścia na rynek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 18:22