StoryEditor
Producenci
08.11.2022 00:00

Technavio: Niemcy to kluczowy rynek produktów do stylizacji włosów w Europie

Według raportu autorstwa Technavio oczekuje się, że udział w rynku produktów do stylizacji włosów w Europie wzrośnie o 1,43 miliarda dolarów amerykańskich, przyspieszając do 4,87 procent CAGR w prognozowanym okresie 2022-2026. Według raportu 36 proc. wzrostu rynku będzie pochodzić z Niemiec.

Analitycy postrzegają obecność wielu spa i salonów fryzjerskich i kosmetycznych jako jedną z przyczyn wzrostu rynku produktów do stylizacji włosów w Niemczech. Autorzy twierdzą, że w Europie innowacje i rozszerzenie portfolio prowadzące do premiumizacji produktów będą istotnym czynnikiem napędzającym wzrost rynku produktów do stylizacji włosów. Co więcej, rosnący popyt na naturalne i organiczne produkty do stylizacji włosów jest uważany za główny trend na rynku produktów do stylizacji włosów w Europie, który pozytywnie wpłynie na wartość rynku.

Wzrost rynku przez segment HCGP będzie znaczący w prognozowanym okresie. Obejmuje on kremy do włosów, żele do włosów, pomady do włosów, środki termoochronne i utrwalające. Wzrost segmentu przypisywany jest takim czynnikom jak rosnąca świadomość dotycząca produktów i ich zastosowania oraz rosnący popyt wśród męskiej populacji na produkty do stylizacji i pielęgnacji włosów.

Kluczowe wnioski z raportu:

  • Rynek przyspiesza do CAGR 4,87%.
  • Oczekuje się, że rynek wzrośnie o 1,43 mld USD.
  • Innowacje i rozszerzenie portfolio prowadzące do premiumizacji produktów będą napędzać wzrost rynku w analizowanym okresie.
  • Kluczowe regiony rozwoju obejmą takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania i Włochy.
  • 36 proc. wzrostu rozwoju i sprzedaży będzie pochodziło z Niemiec.
  • Wiodącymi dostawcami na tym rynku są Beiersdorf AG, Church and Dwight Co. Inc., Henkel AG and Co. KGaA, LOreal SA, Mandom Corp., Mountain Valley Springs India Pvt. Ltd., Njord, The Estee Lauder Co. Inc., The Procter and Gamble Co. oraz Unilever Group.


Czytaj także: Bazująca na roślinach marka przedłużek do włosów Nourie przygotowuje się do wejścia na rynek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 15:41
Miraculum S.A. podsumowuje pierwsze półrocze 2025 r. - widać światełko w tunelu
Producent marek Tanita i Joko widzi przyszłość w różowych barwach.Miraculum

Miraculum S.A., jedna z najstarszych polskich spółek kosmetycznych, podsumowała wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Firma skoncentrowała się na porządkowaniu finansów, optymalizacji oferty oraz wzmacnianiu relacji z partnerami handlowymi. Zarząd podkreśla, że mimo trudności rynkowych spółka utrzymuje stabilną pozycję i zakłada dalszy rozwój bez konieczności emisji nowych akcji.

W pierwszych sześciu miesiącach roku spółka spłaciła w całości układ ratalny wobec ZUS, odnowiła kredyt obrotowy oraz poprawiła terminowość spłaty zobowiązań handlowych. Dzięki dyscyplinie kosztowej i optymalizacji procesów udało się utrzymać płynność i niezależność finansową. To pozwala firmie na dalsze inwestycje w rozwój bez sięgania po dodatkowy kapitał zewnętrzny.

Równolegle Miraculum przeprowadziło szeroką analizę portfolio produktowego. Z oferty wycofano lub planuje się wycofanie pozycji o niskiej rotacji, a jednocześnie rozwijane są kluczowe marki – w szczególności JOKO, Tanita, Prastara i Wars. Oszczędności z optymalizacji zapasów umożliwiły wprowadzenie nowych produktów, w tym innowacyjnych serii do pielęgnacji twarzy, nowych linii perfum oraz zestawów świątecznych, które trafią do sprzedaży w czwartym kwartale 2025 r.

Spółka odnotowała jednak spadek sprzedaży od połowy maja 2025 r., co zarząd wiąże z ogólnym pogorszeniem koniunktury na rynku kosmetycznym. Mimo słabszego II kwartału, perspektywy na końcówkę roku oceniane są pozytywnie. W ostatnich miesiącach Miraculum rozszerzyło dystrybucję: produkty marki Lider pojawiły się w sieci Dino, a nowości Tanita i Wars w Rossmannie. Zacieśniono także współpracę z Grupą Eurocash.

Sprzedaż zagraniczna pozostaje wyzwaniem z powodu barier celnych w USA i niestabilności na Bliskim Wschodzie. Spółka liczy jednak na odbudowę eksportu dzięki uczestnictwu w kluczowych targach branżowych w Dubaju i Indiach zaplanowanych na IV kwartał 2025 r. Zarząd ocenia, że działania te pozwolą zwiększyć obecność Miraculum na rynkach międzynarodowych i zrównoważyć wahania sprzedaży krajowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.09.2025 13:38
Phlov wchodzi w kategorię makijażową
Phlov, które do tej pory oferowało pielęgnację, wchodzi w nową kategorię.Phlov

Phlov, marka obecna na rynku od 6 lat, rozszerza swoją działalność poza segment naturalnej pielęgnacji i wchodzi w kategorię makijażu. Firma, która od początku stawia na własne zaplecze badawczo-produkcyjne i filozofię „in house”, zyskała uznanie dzięki recepturom łączącym naturalne składniki z nowoczesną kosmetologią.

Nowa linia Phlov Make Up pozostaje wierna DNA marki, stawiając nie tylko na efekt wizualny, lecz także na pielęgnację skóry. – Od lat marzyłam o stworzeniu linii, która łączy naturalną pielęgnację z makijażem. Po długiej pracy nad formułami i testowaniu, jestem dumna z tego, co udało nam się stworzyć – podkreśla Anna Lewandowska, współwłaścicielka marki Phlov. Podczas przygotowań do premiery marka skupiła się na formułach mających odpowiadać na oczekiwania klientek zgłaszających potrzebę wprowadzenia produktów makijażowych.

Portfolio Phlov Make Up obejmuje szeroki zestaw produktów. W ofercie znalazły się m.in. stick w wersji bronzera, różu i rozświetlacza, masełka w czterech odcieniach, paleta rozświetlaczy, tusze, liftingująca baza, mgiełka utrwalająca oraz serum do stylizacji brwi. Każdy z kosmetyków został opracowany tak, by poza funkcją makijażu wspierał również pielęgnację skóry.

Dystrybucja linii Phlov Make Up została powierzona sieci Hebe. Produkty pojawią się w sprzedaży internetowej 7 września 2025 roku, natomiast w sklepach stacjonarnych Hebe będą dostępne od początku października. Decyzja o wyłącznej współpracy z jedną siecią sprzedaży wskazuje na strategiczne podejście marki, które może wzmocnić jej pozycję w konkurencyjnym segmencie beauty w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 16:03