StoryEditor
Producenci
02.09.2022 00:00

Twórczyni marki Chantecaille nie jest już jej dyrektorem generalnym. Zastąpiła ją Emily Coleman

Sylvie Chantecaille nie jest już dyrektorem generalnym stworzonej przez siebie marki kosmetycznej Chantecaille Beaute. Po ośmiu miesiącach od sprzedaży firmy grupie Beiersdorf, na stanowisko powołana została Emily Coleman, która kierować nią będzie z centrali w Nowym Jorku.

Chantecaille Beaute, prestiżowa marka kosmetyczna należąca do grupy Beiersdorf, mianowała Emily Coleman na nowego dyrektora generalnego, następcę założycielki c. Coleman obecnie pełni nowe stanowisko w centrali firmy w Nowym Jorku. Podlega bezpośrednio członkowi zarządu Beiersdorf Patrickowi Rasquinetowi, który odpowiada za biznes farmaceutyczny i selektywny, czyli za marki Eucerin, Hansaplast, La Prairie i Chantecaille.

Czytaj też: Beiersdorf sfinalizował przejęcie firmy Chantecaille

Coleman dołączyła do Chantecaille po 20 latach pracy w L’Oréal, gdzie zdobyła doświadczenie w wielu obszarach, w tym Digital & Marketing, Travel Retail & Retail Operations oraz Supply Chain. Jej ostatnią rolą w L’Oréal była senior vice president marki Urban Decay. W trakcie swojej kariery Coleman nabyła umiejętności  rozwijania globalnych marek o znaczeniu lokalnym, co wykazała w Paryżu, Hongkongu, Nowym Jorku i Kalifornii. Ukończyła edukację na Uniwersytecie Oksfordzkim w Anglii oraz w MPS Fashion Institute of Technology w Nowym Jorku.

– Chantecaille odgrywa kluczową rolę w Beiersdorf, ponieważ marka uzupełnia nasze portfolio prestiżowych produktów kosmetycznych o produkty do pielęgnacji skóry i makijażu. W Emily znaleźliśmy CEO z ogromnym doświadczeniem w pielęgnacji skóry i makijażu, aby podnieść naszą prestiżową markę na wyższy poziom i nadal ją rozwijać – skomentował Patrick Rasquinet.

Chantecaille Beaute jest drugą akwizycją Beiersdorf w Stanach Zjednoczonych (po marce Coppertone) w ramach strategii C.A.R.E.+. Dzięki temu koncern wzmocnił swoje portfolio w segmencie kosmetyków prestiżowych i umocnił swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Korei.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 05:42