StoryEditor
Producenci
16.03.2023 00:00

Unilever zbuduje fabrykę w Ukrainie. Zainwestuje w nią 20 mln euro

W 2023 roku Unilever będzie obchodzić 30-lecie działalności w Ukrainie / fot. shutterstock
Unilever nie zamierza rezygnować ze swojego zaangażowania w Ukrainie. Wprost przeciwnie – aby wesprzeć rozwój działalności w tym kraju zainwestuje 20 milionów euro w nowy zakład produkcyjny w obwodzie kijowskim. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a otwarcie fabryki planowane jest na 2024 rok.

Nowa fabryka Unilevera w Ukrainie będzie produkowała środki higieny osobistej, w tym szampony i żele pod prysznic dla takich marek jak Dove, Axe, TRESemmé i Clear. Produkty w pierwszej kolejności zaopatrywać będą lokalny rynek ukraiński, a w przyszłości również pozostałe rynki europejskie. 

Inwestycja powstanie zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi, wykorzystując energię odnawialną i tym samym przyczyniając się do realizacji celu Unilevera polegającego na zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2039 r.

– Ta inwestycja pokazuje nasze długoterminowe zaangażowanie na rzecz kraju i jego mieszkańców, w tym naszych pracowników, klientów i partnerów. To także odpowiedni sposób na uczczenie 30-lecia naszej działalności w Ukrainie, które będziemy obchodzić jeszcze w tym roku – mówi Vasyl Bovdilov, dyrektor generalny Unilever Ukraina.

Dodał, że nowy zakład produkcyjny stworzy miejsca pracy dla około 100 osób, zwiększy moce produkcyjne koncernu, a przede wszystkim zaspokoi potrzeby ukraińskich konsumentów.

Czytaj też: Unilever zainwestuje w Meksyku 400 milionów dolarów w nową fabrykę

Unilever zatrudnia obecnie w Ukrainie ponad sto osób. Od wybuchu wojny Unilever koncentruje się na zapewnieniu bezpieczeństwa ukraińskim pracownikom i ich rodzinom. Firma przekazała wsparcie finansowe i rzeczowe w postaci swoich produktów o wartości ponad 15 mln euro, ściśle współpracując z agencjami ONZ i lokalnymi organizacjami pozarządowymi, aby zapewnić pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Zapewnia też, że nadal będzie dostarczać pomoc humanitarną, aby wesprzeć ludność Ukrainy.

Równocześnie firma kontynuuje swoją działalności w Rosji. Ostatnio spotkała się z krytyką po tym, jak ujawniono, że 2 proc. jej zysku netto w 2022 roku pochodzi z rynku rosyjskiego, na którym wciąż produkuje i sprzedaje produkty.  

Czytaj też: Unilever broni decyzji o pozostaniu w Rosji: decyzja jest w trakcie „ścisłej weryfikacji”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 21:11