StoryEditor
Producenci
13.12.2023 10:43

Unilever zostanie objęty dochodzeniem w sprawie greenwashingu. Produktom koncernu przygląda się brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków

Unilever został objęty dochodzeniem w sprawie świadomego wprowadzania konsumentów w błąd odnośnie ekologiczności swoich produktów. Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (CMA) twierdzi, że oznaczenia na produktach wielu marek koncernu mogą sugerować, że są one całkowicie przyjazne dla środowiska – poinformował dziennik The Guardian.

Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (CMA) uznał, że oznaczenia na produktach Unilevera mogą sugerować, że są one przyjazne dla środowiska. Według instytucji, informacje o niektórych składnikach oraz symbole umieszczone na opakowaniach, takie jak zielone liście, mogą sprawiać, że produkt wydaje się bardziej naturalny niż jest w rzeczywistości.

Sarah Cardell, dyrektor generalna CMA cytowana przez The Guardian mówi:

Coraz więcej osób stara się przyczynić do ochrony środowiska. Obawiamy się, że wiele z nich jest wprowadzanych w błąd przez tak zwane zielone produkty, które nie są tym, co udają. Dowody, które jak dotąd zgromadziliśmy wskazują na nieprawidłowości co do sposobu, w jaki Unilever przedstawia niektóre swoje produkty. Będziemy to analizować, jeśli okaże się, że to greenwashing, podejmiemy działania, aby upewnić się, że konsumenci są chronieni.

Urząd może zażądać od Unilevera zobowiązania do zmiany sposobu działania, skierować sprawę do sądu lub zamknąć sprawę bez podejmowania dalszych działań – wyjaśnia The Guardian.

Unilever zaprzecza, że podawane niego informacje miały na celu wprowadzenie konsumentów w błąd. W wydanym oświadczeniu zapewnia jednak, że będzie współpracować z CMA, ale równocześnie jest „zaskoczona i rozczarowana działaniami urzędu”.

CMA nie jest jednak jedyna instytucją, która zarzuca Unileverowi działania odbiegające od jego zapewnień o dbałość o ekologię. Według najnowszego raportu Greenpeace marki Unilevera sprzedadzą w tym roku 53 mld saszetek zawierających różnego rodzaju produkty. To łamie zobowiązanie koncernu do odejścia od plastiku jednorazowego użytku.  

 

Czytaj też: Greenpeace: ślad plastikowy Unilevera, mimo zapewnień, nie zmniejszył się w ogóle

 

Unilever to korporacja z siedzibą w Londynie. W Polsce sprzedaje produkty pod takimi markami jak Dove, Rexona, Axe, Domestos czy Cif.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:50