StoryEditor
Producenci
02.11.2022 00:00

Użytkownicy mediów społecznościowych nie wierzą influencerom, ale kupują polecane przez nich kosmetyki

76 proc. użytkowników mediów społecznościowych uważa, że rekomendacje influencerów są fałszywe, według nowego badania StyleSeat, ale 57 proc. kupiło produkt kosmetyczny po obejrzeniu go w mediach społecznościowych. Badanie wskazuje, że zaufanie nie koreluje z chęcią zakupu.

Według ankiety StyleSeat 75 proc. użytkowników mediów społecznościowych jest zadowolonych ze swoich zakupów, na które wpłynęła ekspozycja poprzez media społecznościowe. Zarazem 76 proc. uważa, że rekomendacje influencerów są fałszywe.

Wpływ TikToka jest najsilniejszy; 89 proc. użytkowników aplikacji kupiło produkty kosmetyczne po obejrzeniu ich w aplikacji.

Najpopularniejsze produkty kosmetyczne kupowane przez użytkowników mediów społecznościowych to:

  • pielęgnacja skóry, taka jak środki nawilżające, codzienne kremy i balsamy SPF i sera;
  • produkty do makijażu przyjazne dla skóry, taki jak podkłady i korektory;
  • produkty do makijażu oczu, takie jak tusz do rzęs, konturówka i cienie;
  • produkty do makijażu policzków, takie jak bronzery i rozświetlacze;
  • oraz produkty do pielęgnacji włosów, takie jak kombinacje szamponów i odżywek, produkty do pielęgnacji włosów bez spłukiwania i narzędzia do stylizacji.


Aby zebrać dane, StyleSeat przeprowadziło ankietę wśród 1020 aktywnych użytkowników mediów społecznościowych w USA 19 sierpnia 2022 r.; 49 proc. respondentów określiło się jako mężczyzn, 48 proc. jako kobiety, a 2 proc. jako osoby niebinarne.

Czytaj także: Ruch anty-MLM rośnie w siłę; co to oznacza dla marek?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 14:22
Emma Roberts pierwszą globalną ambasadorką Kiko Milano
Emma Roberts, ambasadorka marki Kiko Milano na Paris Fashion Week w 2023 r.Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images
Emma Roberts, amerykańska aktorka i modelka, została pierwszą globalną ambasadorką włoskiej marki Kiko Milano.

Emma Roberts, amerykańska aktorka, modelka, producentka i przedsiębiorczyni została pierwszą globalną ambasadorką marki Kiko Milano.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Emmą, która uosabia wiele wartości naszej marki: jest niestrudzenie kreatywna, uwielbia otaczać się artystycznymi umysłami oraz eksperymentować z kolorami i fakturami. Nie możemy się doczekać, aż pokażemy światu efekty tej kooperacji – stwierdził Simone Dominici, dyrektor generalny Kiko Milano.

Co na to Emma Roberts?

–  Sposób, w jaki Kiko Milano myśli o pięknie, jest naprawdę inspirujący. Uwielbiam ich misję i to, że dostarczają wciąż nowe produkty, odpowiadające najróżniejszym ideałom piękna. To idealna fuzja jakości i kreatywności, a przy tym w jednym sklepie mają więcej kolorów, niż kiedykolwiek widziałam! Kto nie chciałby być częścią tego wszystkiego? 

Kiko Milano to włoska marka założona w 1997 roku przez przez Antonio i Stefano Percassich, zakorzeniona jest w wartościach „Made in Italy”, czyli w świecie stolicy mody, sztuki, designu. Specjalizuje się w kosmetykach do makijażu dostępnych w setkach

Sprzedawana jest w ponad 1100  sklepach w 66 krajach i oraz w sklepach i platformach e-commerce. W 2023 roku Kiko odnotowało przychody netto w wysokości około 800 milionów euro i prawie 20 proc. wzrost rok do roku.

Czytaj więcej: L Catterton przejmuje większościowe udziały w Kiko Milano

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 06:07