StoryEditor
Producenci
16.11.2023 10:32

Velvet Care dołącza do grona B Corp

Fabryka Velvet Care w Kluczach  jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących celulozowe wyroby higieniczne w Europie Środkowej. / Velvet Care
Firma Velvet Care dołącza do globalnej społeczności B Corp. Staje się tym samym pierwszą dużą europejską firmą w branży producentów bibułki tissue, która osiągnęła ten status, potwierdzając w ten sposób swoje priorytety środowiskowe, społeczne i zarządcze związane z ładem korporacyjnym.

B Corps (Benefit Corporations) to międzynarodowa społeczność firm obejmująca obecnie około 7,7 tys. organizacji na świecie. Członkowie ruchu zobowiązują się do przestrzegania priorytetów środowiskowych, społecznych i zarządczych, a oprócz realizacji celów biznesowych, jednocześnie aktywnie działają na rzecz środowiska, społeczeństwa i planety.

Certyfikacja B Corp dla Velvet Care potwierdza, że firma spełnia szereg rygorystycznych norm w pięciu głównych obszarach certyfikacji takich jak: środowisko, pracownicy, społeczność, klienci oraz ład korporacyjny.

Velvet CARE otrzymała certyfikację B Corp w październiku 2023 roku. Tym samym staje się pierwszą spółką w portfelu funduszu private equity Abris Capital Partners specjalizującego się w transformacji ESG, która uzyskała ten prestiżowy certyfikat. To dziewiąta firma w Polsce, która dołącza do tego elitarnego grona. Warto dodać, że uzyskana certyfikacja B Corp obejmuje całą Grupę, a więc także firmę Moracell, czeską spółkę należącą do Velvet Care.

Artur Pielak, prezes zarządu Velvet Care, komntuje:

Uzyskanie statusu B Corp nie tylko potwierdza nasze zaangażowanie w przestrzeganie wysokich standardów środowiskowych i społecznych. To także strategiczny kompas, który wskazuje nam kierunek działania w dążeniu do bardziej zrównoważonych wyników. Jesteśmy jednym z liderów w naszej branży, czujemy się odpowiedzialni nie tylko za realizację celów biznesowych, ale także za działania w aspektach środowiskowych czy społecznych. Status Benefit Corporation jest zobowiązaniem, które podejmujemy wobec naszych interesariuszy.

Monika Nachyła, partner w Abris i przewodnicząca Rady Nadzorczej Velvet Care dodaje:

W ciągu ostatnich pięciu lat firma przekształciła się w regionalnego lidera branży, także w aspektach ESG. Kamień milowy, jakim jest otrzymanie certyfikacji B Corp, gwarantuje, że Velvet Care  będzie dalej prowadzić swoją działalność biznesową w sposób zrównoważony.

Fabryka Velvet Care w Kluczach na południu Polski jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących celulozowe wyroby higieniczne w Europie Środkowej. Potencjał produkcyjny Grupy Velvet Care obejmuje obecnie trzy maszyny papiernicze wytwarzające bibułkę higieniczną oraz 18 linii przetwórczych, które produkują z niej papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki.

 

Czytaj też: Velvet Care szykuje się do zakupu czwartej maszyny papierniczej. Zwiększy ona moce produkcyjne o ponad 30 proc.

 

Produkty Velvet Care dostępne są w sklepach detalicznych pod markami takimi jak Velvet (najbardziej rozpoznawalna w Polsce marka papierowych produktów higienicznych), Big Soft (marka należąca do Moracell), a także pod markami własnymi licznych klientów sieciowych. Produkty Velvet CARE dostępne są zarówno w Polsce, jak i w ok. 30 krajach, głównie europejskich.

Firma Velvet Care zdobyła niedawno Złoty Medal w rankingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis, a także została wyróżniona w konkursie Lidl Fair Pay za promowanie równej płacy wśród zatrudnionych kobiet i mężczyzn.

 

Czytaj też: Velvet Care otrzymał złoty medal w ratingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis

 

Grupa Velvet CARE zatrudnia ok. 900 osób w Polsce i w Czechach, a szacowany przychód na koniec 2023 roku wynosi 1,5 mld zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 07:25