StoryEditor
Producenci
16.11.2023 10:32

Velvet Care dołącza do grona B Corp

Fabryka Velvet Care w Kluczach  jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących celulozowe wyroby higieniczne w Europie Środkowej. / Velvet Care
Firma Velvet Care dołącza do globalnej społeczności B Corp. Staje się tym samym pierwszą dużą europejską firmą w branży producentów bibułki tissue, która osiągnęła ten status, potwierdzając w ten sposób swoje priorytety środowiskowe, społeczne i zarządcze związane z ładem korporacyjnym.

B Corps (Benefit Corporations) to międzynarodowa społeczność firm obejmująca obecnie około 7,7 tys. organizacji na świecie. Członkowie ruchu zobowiązują się do przestrzegania priorytetów środowiskowych, społecznych i zarządczych, a oprócz realizacji celów biznesowych, jednocześnie aktywnie działają na rzecz środowiska, społeczeństwa i planety.

Certyfikacja B Corp dla Velvet Care potwierdza, że firma spełnia szereg rygorystycznych norm w pięciu głównych obszarach certyfikacji takich jak: środowisko, pracownicy, społeczność, klienci oraz ład korporacyjny.

Velvet CARE otrzymała certyfikację B Corp w październiku 2023 roku. Tym samym staje się pierwszą spółką w portfelu funduszu private equity Abris Capital Partners specjalizującego się w transformacji ESG, która uzyskała ten prestiżowy certyfikat. To dziewiąta firma w Polsce, która dołącza do tego elitarnego grona. Warto dodać, że uzyskana certyfikacja B Corp obejmuje całą Grupę, a więc także firmę Moracell, czeską spółkę należącą do Velvet Care.

Artur Pielak, prezes zarządu Velvet Care, komntuje:

Uzyskanie statusu B Corp nie tylko potwierdza nasze zaangażowanie w przestrzeganie wysokich standardów środowiskowych i społecznych. To także strategiczny kompas, który wskazuje nam kierunek działania w dążeniu do bardziej zrównoważonych wyników. Jesteśmy jednym z liderów w naszej branży, czujemy się odpowiedzialni nie tylko za realizację celów biznesowych, ale także za działania w aspektach środowiskowych czy społecznych. Status Benefit Corporation jest zobowiązaniem, które podejmujemy wobec naszych interesariuszy.

Monika Nachyła, partner w Abris i przewodnicząca Rady Nadzorczej Velvet Care dodaje:

W ciągu ostatnich pięciu lat firma przekształciła się w regionalnego lidera branży, także w aspektach ESG. Kamień milowy, jakim jest otrzymanie certyfikacji B Corp, gwarantuje, że Velvet Care  będzie dalej prowadzić swoją działalność biznesową w sposób zrównoważony.

Fabryka Velvet Care w Kluczach na południu Polski jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkujących celulozowe wyroby higieniczne w Europie Środkowej. Potencjał produkcyjny Grupy Velvet Care obejmuje obecnie trzy maszyny papiernicze wytwarzające bibułkę higieniczną oraz 18 linii przetwórczych, które produkują z niej papier toaletowy, ręczniki kuchenne i chusteczki.

 

Czytaj też: Velvet Care szykuje się do zakupu czwartej maszyny papierniczej. Zwiększy ona moce produkcyjne o ponad 30 proc.

 

Produkty Velvet Care dostępne są w sklepach detalicznych pod markami takimi jak Velvet (najbardziej rozpoznawalna w Polsce marka papierowych produktów higienicznych), Big Soft (marka należąca do Moracell), a także pod markami własnymi licznych klientów sieciowych. Produkty Velvet CARE dostępne są zarówno w Polsce, jak i w ok. 30 krajach, głównie europejskich.

Firma Velvet Care zdobyła niedawno Złoty Medal w rankingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis, a także została wyróżniona w konkursie Lidl Fair Pay za promowanie równej płacy wśród zatrudnionych kobiet i mężczyzn.

 

Czytaj też: Velvet Care otrzymał złoty medal w ratingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis

 

Grupa Velvet CARE zatrudnia ok. 900 osób w Polsce i w Czechach, a szacowany przychód na koniec 2023 roku wynosi 1,5 mld zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 09:27