StoryEditor
Producenci
11.09.2018 00:00

VI FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ już 2 października!

FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ to konferencja B2B, która na stałe wpisała się w kalendarz najważniejszych wydarzeń dla biznesu kosmetycznego. Wyjątkowa ze względu na liczny udział zarówno przedstawicieli przemysłu, jak i handlu. Obowiązkowe spotkanie dla tych, którzy chcą zarabiać na kosmetykach, jak i dotrzeć ze swoją ofertą do branży kosmetycznej.

Forum Branży Kosmetycznej www.forumbranzykosmetycznej.pl  – konferencja B2B łącząca biznes kosmetyczny z handlem – odbędzie się już 2 października br. w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” – branżowego pisma wydawanego przez Wydawnictwo Gospodarcze. Współorganizatorem Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego www.kosmetyczni.pl – największa organizacja skupiająca firmy kosmetyczne w Polsce. Patronat nad FORUM objęła Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) www.paih.gov.pl

FORUM  ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych. Na konferencji przedstawiciele wszystkich ogniw dystrybucji kosmetyków mają okazję poznać trendy i przedyskutować zjawiska oraz problemy mające wpływ na kształt rynku kosmetycznego.

Forum Branży Kosmetycznej to cały dzień wypełniony wykładami i panelami dyskusyjnymi. Tu uczestnicy edycji 2017. 

W tegorocznej agendzie FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ znajdzie się szereg interesujących prelekcji na tematy, którymi żyje branża kosmetyczna, wskazówki dotyczące globalnych trendów i zachowań konsumentów, perspektyw i kierunków rozwoju krajowego rynku, a także dynamicznie rozwijającej się sprzedaży eksportowej.

 PROGRAM VI FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ 2018 *

  • Jak sprzedawać artykuły kosmetyczne przez kanał cross border e-commerce w Chinach? Potencjał chińskiego rynku, szanse i zagrożenia dla polskich marek, zasady współpracy z Alibaba.com. ALEKSANDER CIEPIELA, director Ponte Limited oraz CHEN YU, director Ponte Limited
  • Polskie kosmetyki marką eksportową – formy wsparcia i promocji dla polskich producentów na rynkach zagranicznych. ROBERT ZAWADZKI, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH
  • Generacja C. Jak komunikować się i budować markę wśród pokolenia connect – stale podłączonych do sieci? MARTA MARCZAK, dyrektor Zespołu Strategii Marki PWC
  • Trendy na rynku kosmetycznym. Jakie zjawiska i zwyczaje zakupowe konsumentów będą kształtować przyszłość rynku? MAGDALENA PIWKOWSKA, senior consultant, Nielsen Polska 
  • Opakowanie a wyjątkowość marki – personalizacja w produkcji opakowań kosmetyków. GRZEGORZ NAWROT, projektant wzornictwa przemysłowego, Bech Packaging
  • Womenpower – gospodarcza, społeczna i ekonomiczna siła kobiet. JOANNA STOPYRA, womanology expert, trener biznesu, Beauty Management PR & Marketing to Women 
  • Mity konsumenckie. Czy i jak z nimi walczyć? Dr hab. MARCIN NAPIÓRKOWSKI, semiotyk kultury, badacz mitów, wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW
  • Mity kosmetyczne a legislacja sektorowa – ich wpływ na przemysł i bezpieczeństwo konsumentówBLANKA CHMURZYŃSKA-BROWN, dyrektor generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

DEBATA: Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów.

Z udziałem: Anita Bachowska, chemik, twórczyni bloga „Sroka o”; Anna Frydrych, kierownik ds. Naukowych i Legislacyjnych, Orkla Care; Anna Luks, marketing manager, Natura Siberica, Eurus; dr Marcin Napiórkowski, semiotyk kultury, wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW; Magdalena Piwkowska, senior consultant, Nielsen Polska; dr n. med. inż. Katarzyna Pytkowska, rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia; Katarzyna Wyszyńska, digital manager, Super-Pharm Poland Moderatorzy: Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Katarzyna Bochner-Boguta, redaktor naczelna "Wiadomości Kosmetycznych"

  • Rozwiązywanie kryzysów wizerunkowych marek kosmetycznych dzięki możliwościom śledzenia produktów w łańcuchu dostaw. MARTA SZYMBORSKA, menedżer ds. komunikacji, PR i CSR, GS1 Polska
  • Czy w magazynie muszą pracować ludzie? JAKUB WIKA, logistic consultant Business Development Automation, SSI Schäfer Polska
  • Sukcesja w branży kosmetycznej. Czym jest zmiana pokoleniowa biznesu rodzinnego i jak ją przeprowadzić? MICHAŁ WOJEWODA, dyrektor operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego

DEBATA: Wyzwania dla producentów, dystrybutorów i handlu w sektorze kosmetycznym w dobie rewolucji technologicznej i zmieniających się oczekiwań konsumentów.

Z udziałem: Andrzej Bekierski, business development manager, Raben Logistics Polska; Tomasz Krupski, kierownik kategorii Zdrowa Żywność, Merkury SA; Małgorzata Lewandowska, krajowy menedżer sprzedaży, Elevita; Marta Marczak, dyrektor Zespołu Strategii Marki PWC; Grzegorz Nawrot, projektant wzornictwa przemysłowego, Bech Packaging; Krzysztof Sobczuk, członek zarządu, drogerie Jasmin; Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu, drogerie Natura. Moderatorzy: Łukasz Barbacki, trener sprzedaży, Barbacki Consulting, Katarzyna Bochner-Boguta, redaktor naczelna "Wiadomości Kosmetycznych"

Integralną częścią Forum Branży Kosmetycznej są targi top produktów, na których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z kupcami reprezentującymi sieci handlowe.  

Całość zamyka wspólna kolacja, której klimat sprzyja kontynuowaniu rozmów w nieformalnej atmosferze.

Zapraszamy do udziału w VI FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ wszystkich, którzy chcą zarabiać na kosmetykach i nawiązać bezpośrednie relacje z partnerami w biznesie.

Rejestracja i szczegółowe informacje: www.forumbranzykosmetycznej.pl

FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ – BIZNES, RELACJE, WIEDZA, TRENDY!

2 października, 2018, hotel Marriott, Warszawa

 

*Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w programie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. grudzień 2025 20:03