StoryEditor
Producenci
28.08.2018 00:00

VI FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ. NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIE DLA BIZNESU KOSMETYCZNEGO

Forum Branży Kosmetycznej to kolebka trendów i miejsce biznesowych spotkań producentów, handlu oraz dostawców usług dla sektora kosmetycznego. Już 2 października w warszawskim hotelu Marriott ponad 400 menedżerów z najważniejszych firm kosmetycznych oraz menedżerów decydujących o zakupach do polskich i międzynarodowych sieci drogeryjnych, aptecznych, hipermarketów, marketów i dyskontów spotka się, by dyskutować o przyszłości rynku kosmetycznego i nawiązywać nowe, biznesowe kontakty. W tym roku Forum organizowane jest we współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego –największą organizacją skupiającą firmy kosmetyczne działające na polskim rynku. Partnerem wydarzenia jest także Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) odpowiedzialna za rządowy projekt promocji polskich marek na rynkach zagranicznych.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Co roku uczestniczy w niej ponad 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za  zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. W tym roku odbędzie się już VI edycja Forum, które na stałe wpisało się w kalendarz biznesowych konferencji dla branży kosmetycznej. Uczestnicy Forum spotkają się 2 października 2018 r. w komfortowych warunkach, w hotelu Marriott, w samym centrum Warszawy.

BEZPOŚREDNIE KONTAKTY

Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking).

Co roku wykłady w części konferencyjnej przygotowują eksperci w swoich dziedzinach reprezentujący m.in. czołowe międzynarodowe instytuty badawcze oraz firmy konsultingowe i doradcze. W panelach dyskusyjnych zasiadają praktycy mający istotny wpływ na kształt kosmetycznego rynku w Polsce. Konferencja podzielona na bloki takie jak: handel i dystrybucja, konsument i trendy, nowe technologie daje pełen obraz kosmetycznego rynku i zachodzących na nim zmian. 

Integralną częścią konferencji są targi top produktów, na których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z potencjalnymi kontrahentami.

ŚCIŚLE SPRECYZOWANA GRUPA ODBIORCZA

Gośćmi Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie przedsiębiorcy. Przede wszystkim producenci, dystrybutorzy i importerzy kosmetyków – wszystkie najważniejsze firmy działające na polskim rynku. To przedsiębiorcy, którzy są żywo zainteresowani pozyskiwaniem wszelkich informacji o tym, jak rozwijać swój biznes w kraju i na świecie, jak zdobywać nowe rynki, zagospodarowywać handlowo i marketingowo nowe obszary. Otwarci na kontakty z nowymi dystrybutorami oraz sieciami handlowymi, zainteresowani rozwojem produkcji swoich brandów, jak i na zlecenie zewnętrznych podmiotów.

Drugą grupę stanowią reprezentanci handlu – menedżerowie najwyższego szczebla ze wszystkich liczących się sieci detalicznych – drogeryjnych, aptecznych, hiper- i supermarketów, dyskontów zainteresowani pozyskiwaniem nowych marek do dystrybucji, w tym linii na wyłączność. Prezesi, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów i kupcy, od których zależy wprowadzenie marek na półki najważniejszych sieci drogeryjnych i sklepów z asortymentem kosmetycznym.

Partnerami branżowymi tegorocznego Forum są Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego – największa i najważniejsza organizacja skupiająca firmy kosmetyczne działające na polskim rynku oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) odpowiedzialna za rządowy projekt promocji polskich marek kosmetycznych na rynkach zagranicznych. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego w tym roku jest gospodarzem jednego z bloków konferencji i prowadzonej w ramach niego debaty.

Z NAMI ZROBISZ BIZNES

Do udziału w Forum Branży Kosmetycznej zapraszamy przedsiębiorców z całego świata

  • prezesów, dyrektorów i kupców z polskich i międzynarodowych sieci detalicznych: drogeryjnych, drogeryjno-aptecznych i aptecznych oraz handlowych wszelkiego typu, zainteresowanych wprowadzeniem do swojego asortymentu polskich marek i produktów;
  • wiodących dystrybutorów zajmujących się budowaniem sieci sprzedaży dla polskich marek w Polsce oraz na rynkach zagranicznych w danych państwach i regionach;
  • producentów i eksporterów kosmetyków, którzy chcą wprowadzić zagraniczne marki na polski rynek, do polskich sieci drogeryjnych i handlowych i/lub do polskich hurtowni oraz polskie firmy kosmetyczne, które chcą nawiązać kontakty z zachodnimi sieciami handlowymi. 

Menedżerom wyższego szczebla reprezentującym sieci handlowe – osobom decyzyjnym, uprawnionym do negocjacji handlowych, gwarantujemy bezpłatny udział w konferencji oraz targach nowości.

Producenci lub eksporterzy, którzy chcą pozyskać odbiorców detalicznych lub hurtowych dla swoich marek w Polsce, mogą uczestniczyć w konferencji na zasadach komercyjnych.

DLACZEGO POLSKA?

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej na kontynencie. Kosmetyki są specjalnością eksportową Polski. Cenione za swoją wyjątkową jakość i innowacyjność trafiają już do ponad 160 krajów na świecie.Ta tendencja utrzyma się. Prognozy Komisji Europejskiej zakładają wzrost polskiego PKB. Oznacza to bogacenie się gospodarstw domowych i większe wydatki na konsumpcję, w tym na kosmetyki.

Według danych Euromonitora, w najbliższych latach polski rynek kosmetyczny będzie się rozwijał w tempie 4-5 proc. rocznie i do 2021 r. jego wartość ma wynieść około 20 mld zł.

Kosmetyki to jedna z najprężniej działających polskich branż, z blisko 100-letnią tradycją, zapleczem w postaci najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych i znakomicie wykształconych kadr. W sektorze kosmetycznym działa blisko 400 podmiotów. Lokalne firmy zachowały blisko 50 proc. udziałów w rynku, co jest ewenementem na skalę światową.

Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze –  firma komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych oraz konferencji dla branży FMCG. Oba ogólnopolskie tytuły – "Wiadomości Kosmetyczne" i „Wiadomości Handlowe”  – zajmują wiodącą pozycję w swoich segmentach, a organizowane przez wydawnictwo spotkania biznesowe, są miejscem nawiązywania i podtrzymywania cennych relacji. Do Wydawnictwa Gospodarczego należą również branżowe portale: www.wiadomoscihandlowe.pl oraz www.wiadomoscikosmetyczne.pl , cenione przez przedstawicieli sektora FMCG źródła sprawdzonych, unikatowych informacji.

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W VI FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ

Kontakt, informacje, rejestracja: www.forumbranzykosmetycznej.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 08:40