StoryEditor
Producenci
15.03.2017 00:00

Wioletta Rosołowska dyrektorem generalnym L‘Oréal Baltic

Wioletta Rosołowska, obecna prezes L‘Oréal Polska, obejmuje także funkcję dyrektora generalnego L‘Oréal Baltic. Tym samym odpowiadać będzie zarówno za rynek polski, jak i region krajów bałtyckich. Pozwoli to na skoordynowanie pracy i usprawnienie funkcjonowania obu organizacji.

– Nowa funkcja w strukturach firmy L'Oréal poza tym, że jest dla mnie wyróżnieniem, niewątpliwie stanowi także spore wyzwanie. Tę zmianę odbieram jako zaufanie w to, że uda mi się przełożyć doświadczenie zdobyte na polskim rynku na region krajów bałtyckich. Za cel stawiam sobie rozwój takich dziedzin jak digital czy działania skierowane bezpośrednio do konsumentów – mówi Wioletta Rosołowska.
Wcześniej funkcję dyrektora generalnego L'Oréal Baltic pełnił Johan Berg, który po 19 latach pracy w L’Oréal zdecydował się podjąć nowe wyzwania zawodowe w swoim ojczystym kraju – Finlandii. Zmiana na stanowisku dyrektora generalnego L'Oréal Baltic weszła w życie 1 marca.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.05.2024 12:20
Ile Grupa Aurelius zapłaciła za The Body Shop? Wracają pytania o transakcję z Natura &Co
W Polsce salony The Body Shop nadal działająwiadomoscikosmetyczne.pl
Grupa Aurelius zapłaciła Natura &Co jedynie 3,5 mln funtów z 207 mln określonych w transakcji przejęcia The Body Shop – donosi The Telegraph. Kultowa marka stworzona przez Anitę Roddick jest w upadłości.

The Telegraph podaje informacje o szczegółach transakcji nabycia The Body Shop przez fundusz Aurelius od brazylijskiej firmy Natura & Co.

The Body Shop trafiło w ręce międzynarodowej grupy private equity pod koniec 2023 r. – w listopadzie została ogłoszona sprzedaż i zainteresowane spółki czekały na jej zatwierdzenie. Aurelius miał zapłacić  za The Body Shop 207 mln funtów (GBP) w ciągu maksymalnie 5 lat.

Według The Telegraph w momencie przejęcia na konto Natura &Co trafiło jedynie 3,5 mln funtów. Brytyjskie sklepy The Body Shop upadły zaledwie 3 miesiące po zakupie. Następnie spółka zamknęła oddziały w Niemczech, w Belgii i we Francji.  W marcu br. zgłosiła wniosek o ogłoszenie upadłości w Kanadzie, USA i Australii.

Jak już wcześniej sugerował The Telegraph, fatalna sytuacja, w której znalazło się The Body Shop wynika z tego, że Aurelius nie zapewnił nowego finansowania po tym, jak bank HSBC wycofał linię kredytową dla The Body Shop. Grupa Aurelius twierdzi, że nie została poinformowana o wycofaniu kredytowania a skalę problemów The Body Shop odkryła dopiero po sfinalizowaniu przejęcia, w styczniu 2024 r.

Czytaj więcej: Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu

Marka The Body Shop powstała w 1976 roku. Założyła ją Anita Roddick, która wszczepiła w jej DNA miłość do planety. Od początku produkty miały być etyczne – nie testowane na zwierzętach i pochodzące ze współpracy z małymi producentami w ubogich regionach świata. W uznaniu działalność charytatywnej i na rzecz ochrony środowiska w 2003 roku Roddick otrzymała od królowej tytuł dame (odpowiednik męskiego sir).

W 2027 r. Natura & Co kupiła The Body Shop od L‘Oréal (właściciela marki od 2006 r.) za 1,1 mld dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.05.2024 11:12
Estée Lauder poprawia wyniki
Timwkwaizwohfjw, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Estée Lauder Companies opublikowała wyniki za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024 r., który zakończył się sprzedażą netto w wysokości 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż netto Estée Lauder za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024. wyniosła 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 3,75 mld dolarów w ubiegłym roku.

Organiczna sprzedaż spółki wzrosła o 6 proc., głównie ze względu na dwucyfrowy wzrost w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), napędzany szczególnie wyższą sprzedażą w branży turystycznej w Azji. Dwucyfrowe wzrosty firma zanotowała na priorytetowych dla niej rynkach wschodzących Ameryki: Brazylia i Meksyk; EMEA: Indie, Bliski Wschód, Turcja i Republika Południowej Afryki; oraz Azja/Pacyfik: Tajlandia, Malezja, Wietnam, Indonezja i Filipiny. Sprzedaż netto wzrosła w niemal wszystkich kategoriach produktowych, do czego przyczynił się powrót do jednocyfrowego wzrostu w segmencie Skin Care.

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 330 mln dol. w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 156 mln dol. w tym samym okresie poprzedniego roku.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder, powiedział:  – W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 zrealizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej, przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności i w dalszym ciągu poprawialiśmy kapitał obrotowy. La Mer, Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo i The Ordinary odnotowały organiczny wzrost sprzedaży, napędzany przez topowe produkty oraz bardzo poszukiwane innowacje.  

Dodał, że marce Clinique udało się bardzo dobrze zadebiutować w sklepie Amazon Premium Beauty w USA. Spółka otworzyła także nowe sklepy  w regionie Azji i Pacyfiku dla Jo Malone London i Le Labo.

 – Dzięki naszym wynikom za trzeci kwartał i perspektywom na czwarty kwartał jesteśmy przekonani, że druga połowa roku fiskalnego 2024 okaże się punktem zwrotnym dla wyników naszej spółki. Oczekujemy przyspieszenia dynamiki organicznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale, a marża operacyjna w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 będzie nie tylko większa niż w pierwszej połowie – stwierdził Fabrizio Freda.

Czytaj także: Jak wygląda pierwszy w Polsce butik Jo Malone London?

W trzecim kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 r. Estée Lauder  odnotowała 7 proc. spadek sprzedaży netto do 4,28 miliarda z 4,62 miliarda dolarów w tym samym okresie roku poprzedniego. Wówczas zapowiedziano powrót do wzrostu w drugiej połowie roku fiskalnego 2024.

Czytaj więcej: Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2024 14:05