StoryEditor
Producenci
21.02.2019 00:00

Wraca moda na mydła w kostkach i nie tylko

Mniej znaczy więcej i dotyczy to również sektora kosmetycznego. Coraz więcej marek oferuje "stałe" wersje kosmetyków, aby zapewnić konsumentom bardziej naturalną i ekologiczną alternatywę produktu beauty.

Dzisiejsi konsumenci różnią się od dawnych. Nie tylko tym, że poszukują zdrowych, naturalnych produktów o możliwie najczystszej kompozycji. Oni również ufają branży kosmetycznej w mniejszym stopniu, prawdopodobnie z powodu kryzysów medialnych dotyczących niektórych składników. 

Kosmetyki w kostkach były długo pogardzane przez konsumentów, teraz w trendzie jest powrót do nich w postaci ciał stałych. Jako przykład można już znaleźć szampony, żele pod prysznic, pastę do zębów lub dezodoranty w kostkach. 

Biorąc pod uwagę dążenie do naturalności, marki takie jak Druydès, która specjalizuje się w szamponach, opracowały nowe formuły w oparciu o koncepcję stałych kosmetyków. Ale uwaga, takie kosmetyki nie zawsze wiążą się ze zdrowym składem. Przed dokonaniem zakupu należy uważnie przeczytać listę składników.

Przyjazne naturze i środowisku

Kwestie ochrony środowiska są również podstawą motywacji marek stałych kosmetyków. Płynny szampon ma opakowanie z plastiku, a tworzywo użyte do produkcji butelek nie jest poddawane recyklingowi i ostatecznie zanieczyszcza morza i zielone tereny.

"Stałe" kosmetyki nie tylko wymagają bardzo mało wody i energii podczas fazy produkcyjnej, ale także uniemożliwiają użycie jakiegokolwiek opakowania, które pogłębia zanieczyszczenie planety.

Ponadto produkty w takiej postaci są ekonomiczne, ponieważ używa się ich średnio dwa razy dłużej niż ich konwencjonalne odpowiedniki i ten argument może przekonać najbardziej sceptycznych konsumentów

Zmysłowe, ale czy skuteczne?

Jednak kosmetyki mają przede wszystkim dostarczyć przyjemność naszym zmysłom. Prawdziwym wyzwaniem w pielęgnacji skóry stałymi kosmetykami jest zagwarantowanie użytkownikowi takiej samej przyjemności, jak w przypadku zwykłego produktu.

Zdaniem Gwendoline Bressand, założycielki Druydès, marki stałych i naturalnych kosmetyków, w końcu znalazły  się łagodniejsze alternatywy, bezsiarczanowe środki powierzchniowo czynne, które są równie skuteczne i pomagają w formułowaniu szamponów w kostce, które myją, pielęgnują włosy i zapewniają to wrażenie czystości, które konsumenci po prostu kochają.

– Przyjemność leży w tej pianie, która sama symbolizuje oczyszczanie, czystość i przyjemność z mycia – mówi założycielka marki Druydès 

Jednak pod względem formuły z pewnością nie jest łatwo stworzyć takie kosmetyki. Ale czystsze składy, pozytywny wpływ na środowisko i atrakcyjne ceny to cechy, które mogą charakteryzować produkty beauty w postaci stałej. Mimo że obecnie nie są faworytami większości konsumentów, to bez wątpienia mają przed sobą przyszłość i długie życie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Orebella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 14:56
Youthforia w ogniu krytyki za wypuszczenie niemal całkowicie czarnego podkładu
Ultraciemny odcień podkładu Youthforia spotkał się z ogromną krytyką w sieci w związku ze swoim błędnie skomponowanym składem.Golloria George
Marka kosmetyków do makijażu Youthforia spotyka się z ostrym sprzeciwem w związku z najnowszą, nieudaną próbą zwiększenia inkluzywności w swojej linii produktów do makijażu. Najnowszy dodatek marki do linii podkładów Date Night, odcień 600, jest krytykowany za to, że wydaje się prawie nie do odróżnienia od czarnej farby.

W marcu Youthforia wprowadziła 10 dodatkowych odcieni do swojego podkładu Date Night po tym, jak w zeszłym roku marka spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony twórców internetowych, którzy skrytykowali firmę za brak inkluzywności, gdy marka wprowadziła na rynek pierwsze 15 odcieni podkładu w październiku. Golloria George, influencerka, która może pochwalić się 1,5 miliona obserwujących na TikTok, opublikowała w tym tygodniu film, w którym recenzuje najnowszy odcień podkładu wprowadzony na rynek przez Youthforię. Aby podkreślić skalę problemu, nałożyła czarną farbę do twarzy na jedną połowę twarzy i odcień „600” na drugą stronę. Na filmie farba i podkład wyglądały prawie identycznie.

Kiedy mówimy, że chcemy, żebyście zrobili dla nas odcienie [makijażu], nie mamy na myśli pójścia do laboratorium i poproszenia o czarny jak z tych farbek używanych do rasistowskich show [...] Nie tylko w 2024 r. jest to obrzydliwe i lekceważące, ale [produkt] trzeba zdjąć z półek

- powiedziała Golloria George.

@golloria

the darkest shade of the youthforia date night foundation.

♬ original sound - golloria

Zeszłej jesieni firma spotkała się z ostrymi reakcjami za wypuszczenie podkładu z ograniczoną gamą odcieni, oferującą tylko cztery podkłady dla ciemniejszej karnacji. Założycielka Fiona Co Chan przeprosiła, obiecując spotkać się z liderami społeczności w celu poprawy sytuacji. Nawet casting Youthforii, który miał na celu znaleźć modelkę pasującą odcieniem skóry do odcienia podkładu, nie powiódł się, podkreślając niepraktyczność koloru jako produktu do masowej sprzedaży. Marka opublikowała na Instagramie serię filmów w poszukiwaniu modelki, ponieważ podczas pierwszego castingu nie udało się znaleźć odpowiedniego odcienia. Pomimo wielu prób znalezienia odpowiedniej modelki, całość spaliła na panewce.

W filmie na TikToku chemik kosmetyczny Javon Ford potwierdził, że odcień 600 nie zawiera niezbędnych pigmentów półtonowych, a wykorzystuje jedynie pigmenty czarne i białe, wskutek czego nie może odpowiadać kolorowi skóry praktycznie nikogo, niezależnie od tego, jak ciemną ma skórę. Wiele głosów krytyki zwraca uwagę, że marka wypuściła na rynek praktycznie czarną farbkę do skóry, nie wykazując zrozumienia dla pracy z kolorem prawdziwej afrykańskiej skóry.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. maj 2024 17:58