StoryEditor
Producenci
19.09.2024 10:49

Zarząd Dr. Miele Cosmed Group S.A. ogłasza najlepsze półroczne wyniki w historii firmy

Magdalena Miele, prezeska Dr Miele Cosmed Group / fot. mat. prasowe

Wzrost wartości sprzedaży własnych brandów, skokowy rozwój sprzedaży na rynku niemieckim, nowe rynki zbytu a także pozytywny trend sprzedaży w kategorii produktów private label, zaowocowały najlepszym wynikiem półrocznym w historii Grupy Kapitałowej – poinformował zarząd Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Dr. Miele Cosmed Group S.A. opublikował wyniki za pierwsze półrocze 2024 roku – Grupa Kapitałowa osiągnęła skonsolidowany przychód w wysokości 236 mln zł. Oznacza to 11,5 proc. wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Ponad 57 proc. przychodów GK realizowanych jest w euro, więc wzrost przychodów liczony po stałym kursie przeliczeniowym euro wyniósł 17,7 proc. w ujęciu półrocznym.

EBITDA w pierwszym półroczu 2024 r. wyniosła 29,6 mln zł, co oznacza 70 proc. wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza 2023.

W komunikacie prasowym spółka zaznacza, że pozytywny trend wzrostu wyników finansowych Grupy trwa od 6 kwartałów i rosną przychody z własnych brandów firmy.

W pierwszym półroczu 2024 r. przychód w tej kategorii wyniósł ponad 102 mln zł (wzrost o 13,4 proc.). W dużej mierze jest to wynik potrojenia sprzedaży w Niemczech – sprzedaż eksportowa  spółki wzrosła o 49 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r.   

Jako strategiczny kierunek rozwoju firmy zarząd Dr. Miele Cosmed Group S.A. wskazuje ekspansję na nowe rynki. Sumaryczny wzrost sprzedaży eksportowej wyniósł za pierwsze półrocze +15,8  proc. W tym okresie zasięg eksportu Grupy rozszerzył się na kilka kolejnych krajów europejskich oraz na azjatyckie kierunki takie jak Tajwan czy Malezja oraz kraje afrykańskie: Tunezje i Egipt.

Dr. Miele Cosmed Group S.A. zajmuje się także produkcją kontraktową. Przychody Grupy z produkcji marek własnych dla europejskich sieci handlowych i drogerii wzrosły o 10,6 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2023 r.   .

– Naszą ambicją jest  dotrzymanie obietnicy złożonej inwestorom – 60 mln zł EBITDA na koniec roku – skomentowała Magdalena Miele, prezeska zrządu Dr. Miele Cosmed Group S.A.

Czytaj także: Dr. Miele Cosmed Group zawiera umowę znaczącą z Rossmannem.

Dr. Miele Cosmed Group to jeden z największych producentów kosmetyków i chemii Gospodarczej. Jego marki to Bobini, Apart, Sofin, Kret. Nazwa Dr. Miele Cosmed Group powstała po połączeniu 1 marca 2024 r. dwóch spółek grupy kapitałowej Global Cosmed i Global Cosmed Group i dodaniu w nazwie nazwiska założyciela Global Cosmed, dr. Andresa Miele. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 09:58