StoryEditor
Producenci
03.01.2022 00:00

Zmiana na stanowisku prezesa sieci Drogerie Natura. Szef Pelionu staje na czele spółki

Jak wynika z zapisów w KRS, Barbara Goździkowska nie jest już prezesem sieci Drogerie Natura. Zarzadzanie spółką przejął szef całej grupy Pelion Jacek Szwajcowski.

W najnowszych wpisach do KRS pojawiły się istotne zmiany dotyczące spółki Natura. Ze stanowiska prezesa zarządu została wykreślona Barbara Goździkowska, która pełniła tę funkcję od 1 sierpnia 2019 r.

W zarządzie firmy nie zasiada również już Daniel Rogiński, wiceprezes spółki, który pojawił się w niej w tym samym okresie i odpowiadał m.in. za rozwój e-commerce. Oboje menedżerowie związani byli wcześniej m.in. z firmą Avon. Barbara Goździkowska przez 25 lat, gdzie kolejno zajmowała stanowiska: VP CEE commercial marketing, VP marketing EMEA i VP commercial marketing Central Europe. Natomiast w kwietniu 2015 roku objęła stanowisko dyrektor generalnej Avon Cosmetics Polska, przejmując odpowiedzialność za zarządzanie firmą w Polsce i krajach bałtyckich. Zbudowała od podstaw i rozwinęła markę Avon, czyniąc ją drugim najbardziej rozpoznawalnym brandem urodowym w Polsce.

O odejściu Daniela Rogińskiego ze stanowiska informowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku czytaj. Były wiceprezes sieci Drogerie Natura oraz szefe e-commerce w CEPD (spółce będącej właścicielem m.in. Natury oraz sieci aptek DOZ), a także CEO Cepd.tech czyli spółki technologicznej obu podmiotów, objął stanowisko general managera Zalando Polska i Czechy. 

Z KRS wynika, że spółką Natura zarządza obecnie jednoosobowo szef i twórca całej grupy Pelion Jacek Szwajcowski. Został on natomiast wykreślony ze stanowiska rady nadzorczej spółki. Weszła do niej natomiast Karolina Bartoszek.

Członkiem zarządu spółki Natura jest nadal wiceprezes ds. finansowych Arkadiusz Szczepianiak.

Spółka CEPD (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) zwiększyła liczbę udziałów w spółce natura do 1 120 960 (wartość 56 mln zł).

Jacek Szwajcowski jest założycielem spółki Pelion SA i pełni funkcję prezesa od 1990 r., od początku istnienia firmy. Jest także m.in. wiceprezesem spółki CEPD, przewodniczącym rady nadzorczej DOZ SA, wiceprzewodniczącym rady nadzorczej Polskiej Grupy Farmaceutycznej. 

Do maja 2019 roku był prezesem, a obecnie jest członkiem Polskiej Rady Biznesu, organizacji zrzeszającej właścicieli i kluczowych menedżerów największych polskich przedsiębiorstw oraz firm działających w Polsce. Jacek Szwajcowski ukończył studia na Politechnice Łódzkiej, a w ramach studiów podyplomowych uczestniczył w programach organizowanych przez Harvard Kennedy School, George Mason University w Waszyngtonie, Said Business School - University of Oxford oraz Jackson Institute for Global Affairs - Yale University.Od 2000 roku jest uczestnikiem corocznych spotkań World Economic Forum w Davos, a w 2005 roku został członkiem międzynarodowej organizacji Forum of Young Global Leaders.

Pelion jest największą firmą sektora ochrony zdrowia w Polsce, osiągającą blisko 10 mld zł obrotów rocznie i zatrudniającą niemal 10 tys. pracowników. To spółka holdingowa, w ramach której działa szereg innych prowadzących sprzedaż hurtową i detaliczną, m.in. sieci aptek DOZ (około 1000 placówek) i Drogerie Natura (ok. 300 drogerii w Polsce) i ich internetowe e-sklepy, a także logistycznych i zaopatrujących szpitale.

Niedawno spółka Natura prowadząca drogerie poinformowała, że jej uwaga skupi się przede wszystkim na rozwoju biznesu e-commerce.

Czytaj: Drogerie Natura wycofują się z rozwoju franczyzy i skupiają się na e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 12:05
Shiseido reorganizuje globalne struktury: konsolidacja funkcji, nowe działy i zmiany personalne od 2026 roku
Produkty kosmetyczne Shiseido prezentowane w GF Centre Court, Mid Valley Megamall, w Kualalumpur.Sorbis

Shiseido ogłosiło kompleksową reorganizację swojej globalnej struktury, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku. Zmiany obejmują zarówno konsolidację kluczowych funkcji – od zrównoważonego rozwoju po obszary cyfrowe i kreatywne – jak i szeroką przebudowę kadry kierowniczej. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej i uspójnienie procesów w ponadnarodowej organizacji.

Jednym z najważniejszych elementów jest integracja funkcji związanych ze zrównoważonym rozwojem. Firma powoła nowy Sustainability Strategy Acceleration Office w ramach Corporate Transformation Acceleration Department. W związku z tym rozwiązane zostaną dwa dotychczasowe działy: Sustainability Strategy Acceleration Department oraz DE&I Department. To przesunięcie oznacza centralizację prac nad strategią ESG w jednym ośrodku odpowiedzialnym za przyspieszanie realizacji celów środowiskowych i społecznych.

Równolegle Shiseido łączy wszystkie globalne funkcje kreatywne. Nowo utworzona Art & Creation Division zintegruje działalność Beauty Creation Center, Shiseido Creative Co., Ltd. oraz Art & Heritage Department. Funkcje kreatywne zostaną przeniesione do nowego Creation Department, natomiast Art & Heritage Department zostanie przekształcony w Corporate Value Creation Office. Dzięki temu cała twórcza działalność firmy – od projektowania po dziedzictwo marki – znajdzie się pod jednym kierownictwem, co ma usprawnić procesy i zwiększyć spójność komunikacji wizualnej.

image

Shiseido traci na giełdzie po chińskim ostrzeżeniu przed podróżami do Japonii

Znaczące zmiany dotyczą również obszaru cyfrowego. Shiseido utworzy Global Digital Division, która skonsoliduje dotychczas rozproszone funkcje IT i digital, w tym te realizowane przez Shiseido Interactive Beauty Co., Ltd. Wraz z wejściem kluczowego systemu FOCUS w fazę dostarczania wyników firma rozwiąże Business Transformation Department, zastępując go dwoma nowymi jednostkami: Global Business Engagement Department oraz Global Enterprise Application Department. Ponadto Digital Transformation Office zostanie przekształcone w Global Digital Platform Department, odpowiedzialny równocześnie za rozwój wewnętrznych kompetencji cyfrowych i transformację nakierowaną na konsumenta.

Reorganizacji towarzyszą liczne zmiany personalne, obejmujące obszary zarządzania ryzykiem, relacji z kadrą wykonawczą, globalnego zaangażowania biznesowego, aplikacji korporacyjnych, nadzoru cyfrowego, rozwoju platform digital, bezpieczeństwa IT oraz kierownictwa kreatywnego. Zmiany te są bezpośrednio powiązane z nową strukturą organizacyjną i mają zapewnić jej sprawne wdrożenie.

Według Shiseido reorganizacja ma wzmocnić efektywność operacyjną firmy, przyspieszyć globalną integrację cyfrową, wzmocnić nadzór nad strategią zrównoważonego rozwoju oraz scentralizować kreatywność jako kluczowy element budowania wartości marki. Firma podkreśla, że zmiany są częścią długoterminowej strategii mającej zwiększyć konkurencyjność i usprawnić współpracę między rynkami na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. grudzień 2025 11:50