StoryEditor
Rynek i trendy
27.06.2024 13:58

La Roche-Posay: 22 proc. konsumentów myśli, że krem przeciwsłoneczny szkodzi skórze

Nowe badania przeprowadzone przez La Roche-Posay ujawniają, że 22 proc. brytyjskich konsumentów uważa krem przeciwsłoneczny za szkodliwy dla skóry. Wyniki te wskazują na poważne nieporozumienia w zakresie ochrony przed promieniowaniem UV, co stwarza okazję do edukacji i profilaktyki w zakresie ochrony skóry przed słońcem.

Według badań La Roche-Posay, przeprowadzonych na grupie 2000 brytyjskich konsumentów, aż 22 proc. respondentów wierzy, że krem przeciwsłoneczny jest szkodliwy dla skóry. Badania te odsłoniły również inne powszechne mity związane z ochroną przeciwsłoneczną. Przykładowo, 19 proc. osób uważa, że nie można doznać poparzenia słonecznego w ciągu pierwszych 30 minut przebywania na słońcu, a ten odsetek wzrasta do 29 proc. w grupie wiekowej 25-34 lata. Ponadto, 21 proc. respondentów sądzi, że promienie UV nie przenikają przez szyby, co jest szczególnie rozpowszechnione wśród młodszych konsumentów (34 proc. w grupie wiekowej 25-34 lata).

W badaniu wykazano również, że 22 proc. ankietowanych uważa, że krem przeciwsłoneczny jest potrzebny tylko latem, mimo że promienie UV są obecne przez cały rok. Dodatkowo, 26 proc. badanych sądzi, że stosując krem przeciwsłoneczny nie można się w ogóle poparzyć, a 25 proc. uważa, że krem powoduje powstawanie wyprysków i niedoskonałości skóry. Wśród mężczyzn 26 proc. wierzy, że ochrona przeciwsłoneczna jest sezonowa i potrzebna tylko latem, w porównaniu do 17 proc. kobiet.

Z pozytywnych wyników badania - 38 proc. respondentów stwierdziło, że ich podejście do ochrony przeciwsłonecznej zmieniło się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, co wskazuje na rosnącą świadomość w zakresie ochrony skóry przed słońcem. W kontekście obchodów 30. rocznicy przyjęcia przez Światową Organizację Zdrowia znormalizowanej skali UV, La Roche-Posay podkreśla potrzebę ciągłej edukacji konsumentów na temat dwóch rodzajów promieni UV – UVA odpowiedzialnych za starzenie się skóry i UVB powodujących poparzenia.

Czytaj także: Dwutlenek tytanu pod lupą Scientific Committee on Consumer Safety

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.07.2024 15:43
Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”
Rynek produktów do higieny jamy ustnej komplikuje się w postępie geometrycznym.Pixelshot
„Skinifikacja”, czyli zmiana oblicza danej kategorii produktowej na podobną segmentowi pielęgnacji cery, dotknęła higienę jamy ustnej. Rynek produktów do higieny jamy ustnej osiągnie wartość 24,2 miliarda dolarów w 2024 roku i będzie rosnąć do 2034 roku w tempie 4,2 proc. rocznie, osiągając łącznie 36,4 miliarda dolarów, a to wszystko dzięki postępującej komplikacji tej kategorii.

Wzrost rynku produktów do higieny jamy ustnej napędzany jest przez rosnące zastosowanie wykałaczek dentystycznych, skrobaczek do języka i płukanek z fluorem, co przyczynia się do poprawy zdrowia jamy ustnej konsumentów. Jednakże znaczenie tej kategorii produktów jest znacznie bardziej holistyczne. Jak zauważa Michelle Chavez, wiceprezeska ds. innowacji w Accupac/Cobalt Labs:

Krajobraz opieki nad jamą ustną przechodzi znaczną transformację, stając się integralną częścią rutyn dbania o dobrostan konsumentów. Zdrowie jamy ustnej ma ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia, gdyż jama ustna jest dosłownie bramą do organizmu. Badania wykazały wyraźne związki między zdrowiem jamy ustnej a zdrowiem serca, metabolizmem i nawet zdrowiem mózgu, podkreślając, że opieka nad jamą ustną to coś więcej niż tylko higiena

Do 2034 roku Ameryka Północna będzie miała 27 proc. udziału w globalnym rynku produktów do higieny jamy ustnej, z czego Stany Zjednoczone będą stanowiły 84,1 proc. tego udziału. W Azji Wschodniej sektor ten będzie rósł w tempie 5,4 proc. rocznie, z dominacją Chin, które ostatecznie będą miały 57 proc. udziału w regionalnym rynku. Korea Południowa prognozowana jest na wolniejszy wzrost wynoszący 4,2 proc., podczas gdy rynek japoński będzie kształtowany przez starzejącą się populację, która będzie wymagała geriatrycznych rozwiązań dentystycznych.

Kategoria produktów do higieny jamy ustnej zaczyna coraz bardziej upodabniać się do kategorii pielęgnacji cery, wprowadzając innowacyjne składniki, zaawansowane formuły i nowe typy produktów dostosowane do konkretnych problemów zdrowotnych. Chavez dodaje, że ormaty i tekstury będą miały bardziej prozdrowotne pozycjonowanie, a będziemy obserwować coraz większy wpływ pielęgnacji skóry na składniki, estetykę oraz zróżnicowane rutyny na dzień i noc.

Peptydy stają się coraz bardziej popularne w produktach do higieny jamy ustnej. Jak wskazuje artykuł z 2023 roku opublikowany w czasopiśmie Bioengineering, “badania in vitro i in vivo sugerują, że peptydy mogą mieć korzystne efekty w leczeniu wczesnych zmian próchnicowych, wspieraniu przylegania komórek, zwiększaniu siły przylegania implantów dentystycznych oraz w inżynierii tkankowej jako promotory zdrowia przyzębia i środki przeciwdrobnoustrojowe.” Probiotyki również stanowią kluczowy obszar innowacji. Prewencja biofilmu jest istotna, jak podkreślono w przeglądowym artykule z 2024 roku w czasopiśmie Biofilms and Microbiomes: “Próchnica zębów jest powszechnie mediowana przez biofilm. Kluczową właściwością probiotyków jest zdolność do hamowania lub eliminowania wzrostu biofilmów i patogennych mikroorganizmów w jamie ustnej.”

Czytaj także: Dr Smile został ukarany przez Prezesa UOKiK grzywną 3,5 miliona złotych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.07.2024 13:43
NIQ: 71 proc. użytkowników TikToka chce zapoznać się z produktem zareklamowanym w aplikcji
TikTok Shop może stać się liczącym się, globalnym kanałem sprzedaży.TikTok
NIQ, globalny lider w dziedzinie pomiarów i analityki danych, we współpracy z TikTokiem opublikował nowy, wszechstronny raport, który koncentruje się na funkcji zakupów w aplikacji – TikTok Shop. Raport ten nie tylko ukazuje zmieniającą się dynamikę zachowań zakupowych konsumentów, ale także dostarcza cennych informacji na temat tego, jak marki mogą skutecznie angażować swoje audytorium na jednej z najbardziej wpływowych platform społecznościowych.

Według badania NIQ Consumer Outlook na rok 2024, 55 proc. respondentów dokonuje bezpośrednich zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych lub platform streamingowych w celu nabycia artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego. Korzystanie z tych usług eliminuje konieczność odwiedzania sklepów stacjonarnych i oszczędza czas na dojazdy.

Badanie wykazało również, że 43 proc. zakupów online dokonywanych przez Millenialsów i pokolenie Z odbywa się za pośrednictwem aplikacji na smartfony. Użytkownicy TikToka są o 48 proc. bardziej skłonni odkrywać i natychmiast kupować nowe produkty niż użytkownicy innych platform społecznościowych/wideo, co podkreśla rolę TikToka jako katalizatora zaangażowania konsumentów. Z 62 proc. respondentów zaznajomionych z TikTok Shop i 68 proc. otwartych na dokonywanie zakupów przez tę platformę, TikTok stał się kluczowym graczem na rynku e-commerce, oferując płynne doświadczenie zakupowe dla otwartej publiczności.

Po zobaczeniu reklamy zakupowej na TikToku, 71 proc. użytkowników twierdzi, że jest skłonnych podjąć działania poza platformą w celu dalszego poznania produktu/marki, co podkreśla zdolność platformy do wywoływania zainteresowania i odkrywania marek. Co ciekawe, 2 na 5 użytkowników, którzy odkrywają produkt na TikToku, decyduje się odwiedzić sklepy stacjonarne, aby dokonać zakupu, co pokazuje wpływ platformy na offline’owe zachowania konsumentów. TikTok Shop stał się nie tylko miejscem zakupów online, ale także istotnym narzędziem kierującym ruch do sklepów fizycznych.

Czytaj także: TikTok rewolucjonizuje tworzenie treści. Nowe narzędzia AI dla twórców i marek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. lipiec 2024 13:57