StoryEditor
Rynek i trendy
20.10.2013 00:00

Müller: Innowacyjna drogeria w dojrzałym wieku

Najstarsza niemiecka sieć drogeryjna Müller słynie z bardzo szerokiego asortymentu. To aż 185 tys. pozycji asortymentowych! Kosmetyki stanowią tylko część z nich. Czym jeszcze związała ze sobą klientów, że trwa od 60 lat?

Powstają coraz większe drogerie, a znikają z rynku te małe, które nie są w stanie (ze względu na ograniczoną powierzchnię) zaproponować klientowi odpowiednio szerokiego wyboru asortymentu. Otwieranie dużych placówek związane jest również z tym, że przy obecnej konkurencji na rynku trudno jest ze sprzedaży samych kosmetyków i chemii domowej zarobić na koszty, nie mówiąc o uzyskaniu przyzwoitego zysku. Stąd konieczność wprowadzania uzupełniających, pozadrogeryjnych kategorii produktów i usług, które dają klientowi dodatkowy bodziec do zrobienia zakupów. Pojawia się jednak pytanie – jakie dodatkowe kategorie miałby to być? Pomocna w uzyskaniu odpowiedzi może być wizyta w sklepach należących do niemieckiej sieci drogeryjnej Müller, która posiada, według informacji ze strony internetowej, 185 tys. SKU w swoim asortymencie. Odwiedziłam drogerie Müller, by podzielić się swoimi spostrzeżeniami z Czytelnikami „Wiadomości Kosmetycznych”.

3 x NAJ
Sieć drogeryjna Müller zatrudnia obecnie 30 tys. pracowników i prowadzi 674 sklepy w 7 europejskich krajach. Wśród największych niemieckich sieci drogeryjnych można ją scharakteryzować jako 3 x NAJ.
Po pierwsze jest NAJSTARSZA, zatem posiada największe doświadczenie rynkowe. Założona została w 1953 roku przez Erwina Müllera i obchodzi w tym roku 60-lecie swojego istnienia. Początkowo funkcjonowała jako salon fryzjerski, aby przekształcić się w drogerię, cały czas konsekwentnie rozszerzając asortyment pozadrogeryjny. Po drugie jest to sieć, która otwiera NAJWIĘKSZE LOKALE drogeryjne; jak czytamy w materiałach informacyjnych, powierzchnia sklepów to od 400 do nawet 4,5 tys. mkw. Średnia powierzchnia w przypadku sklepów otwieranych po 2000 roku to 2,25 tys. mkw. Tak duże powierzchnie wymagają szerokiej gamy produktów i to nie tylko kosmetycznych. Zatem, po trzecie jest to sieć o NAJSZERSZYM ASORTYMENCIE.
4 filary
Warto poświęcić czas i dokonać refleksji nad głównymi wartościami, którymi Müller kieruje się, prowadząc swoją sieć drogerii. Te wartości to 4 równoważne filary informujące pracowników firmy i jej klientów, co jest dla firmy najważniejsze:
1  Niskie ceny
Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że relacja jakości do ceny produktów jest ważna dla klienta. Klienci zawsze porównywali, porównują i będą porównywać ceny pomiędzy poszczególnymi sklepami. Stąd wysiłki sieci Müller, aby być postrzeganą jako ta, która dba o portfele swoich klientów. Aktualnym przykładem takiego działania jest całoroczna promocja z okazji 60-lecia jej istnienia.
2  Miła obsługa
3  Rzetelne doradztwo

Znamienne jest to, że aż dwa spośród czterech filarów działania firmy koncentrują się na zagadnieniu jakości obsługi klienta w sklepie. Myślę, że chodzi tu o fakt, iż rynek drogeryjny w Niemczech osiągnął pewien punkt przełomowy, w którym również my w Polsce niedługo się znajdziemy. A mianowicie bardzo trudno jest uzyskać przewagę nad konkurencją samym wyglądem lokalu i asortymentem. Odwiedzając chociażby rodzime nowo otwierane sklepy, takich sieci jak Hebe, Laboo, Sekrety Urody, Vica, widać, że są one dopracowane w najmniejszym szczególe pod względem wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej. Można by śmiało postawić tezę, że sklepy te są wręcz bliskie doskonałości: bogaty asortyment, szerokie alejki, odpowiednio wyeksponowane materiały reklamowe, przyjazna kolorystyka, logiczne ustawienie towarów na półce, dobre oświetlenie itd. Wchodząc do takiej nowo otwieranej drogerii, jedynie specjalista z branży może wskazać elementy, które należy zmienić, poprawić czy uzupełnić. Natomiast dla zwykłego klienta sklepy te są po prostu zgodne z jego oczekiwaniami. Skoro trudno wyróżnić się na rynku wyglądem i asortymentem, pozostaje walka o klienta w obszarze cen, lokalizacji i jakości obsługi. Jednakże, jeżeli chodzi o ceny produktów i lokalizacje sklepów, to na decyzje w tym zakresie duży wpływ mają czynniki zewnętrzne, tj. działania konkurencji ceny zakupu kosmetyków od producentów, czy koniunktura w nieruchomościach. Tak naprawdę swoboda decyzji jest tu bardzo ograniczona. W związku z tym, jestem głęboko przekonana, że to właśnie doradztwo, czyli jakość obsługi klienta, będzie w nadchodzącym czasie nabierać coraz większego znaczenia. Tym bardziej skłaniam się ku takiemu stwierdzeniu, że kwalifikacje personelu nadal pozostawiają wiele do życzenia. Tyle razy widziałam piękną drogerię, dobrze zaopatrzoną, a personel jakby z poprzedniej epoki – niezaangażowany, nieznający produktów, podchodzący do klienta bez empatii. Oznaki zmian w podejściu do jakości obsługi pojawiają się już jednak na rynku, przytoczę tu chociażby przykład programu szkoleń internetowych w sieci drogerii Jasmin („Wiadomości Kosmetyczne” 07-08/2013). Warto sobie wziąć ten fakt do serca i nie dać się wyprzedzić konkurencji.
4  Szeroki asortyment
Asortyment w drogeriach Müller to przede wszystkim produkty, które spodziewamy się znaleźć w tego typu sklepie, czyli kosmetyki, wody toaletowe i chemia domowa. Dodatkowo zastaniemy tu jednak również bogatą ofertę produktów multimedialnych, tj. płyty CD i DVD z muzyką i filmami, konsole do gier oraz same gry, wszelkie akcesoria do telefonów komórkowych. Drogerie Müller oferują także szeroką kategorię produktów papierniczo-biurowych, czyli wszelkiego rodzaju materiały do pisania, zeszyty, segregatory itd. Kolejną grupą towarów są zabawki dla dzieci. Pozostałe kategorie to zdrowa żywność, karma dla zwierząt, słodycze, wina, kawy, biżuteria, produkty sezonowe, np. klapki na plażę czy zabawki plażowe, skarpety, rajstopy, odżywki dla sportowców, żarówki, latarki, świeczki, kartki pamiątkowe i jeszcze inne pomniejsze.
Moją szczególną uwagę zwróciła pasmanteria, czyli igły, nici, łatki, zatrzaski, umieszczona na szczycie kilku regałów. Uważam, że to dobry pomysł na uzupełnienie asortymentu drogerii, ponieważ działające niegdyś wyspecjalizowane pasmanterie w większości poupadały i obecnie jest duży problem z zakupem drobnych elementów naprawczych garderoby. Brak takich sklepów został zresztą już dostrzeżony przez zespół kupców z sieci Hebe, która wprowadziła pasmanterię do swoich sklepów (brawo!).
Dodatkowe usługi
Trafionym pomysłem jest umieszczenie w każdej drogerii Müller automatu do wywoływania zdjęć. To usługa dobrze znana, wywoływanie zdjęć oferuje też Rossmann. Dziwi mnie, że pomysł jest rzadko kopiowany. Przecież spora cześć kosmetyków kupowana jest z różnego rodzaju okazji – urodziny, imieniny itd., a te często utrwalamy na zdjęciach. Ekspedient, który dowie się, że zakupy są związane z takimi właśnie okazjami, powinien wprost zaprosić klienta do powrotu do sklepu w celu wywołania zdjęć. A ponowna wizyta klienta to oczywiście okazja do sprzedania mu kolejnych produktów. Następuje zacieśnianie relacji z klientem, wzrasta jego lojalność do placówki, w której spełnione zostają jego kolejne potrzeby. A sam automat nie zajmuje dużo miejsca i nie wymaga obsługi przez pracownika.

Wszechobecne konkursy

Sieci handlowe wykorzystują konkursy, by zachęcić klientów do dokonywania zakupów i częstszych wizyt w sklepie (posiadanie paragonu jest prawie zawsze warunkiem uczestnictwa w konkursie). Ponadto osoba biorąca udział w zabawie musi podać swoje dane osobowe, w ten sposób budowana jest baza klientów – ta wiedza jest na wagę złota. Konkursy, przeważnie w całości lub w dużej części, są sponsorowane przez producentów i tym samym nie obciążają budżetu samej sieci handlowej. Przykładem sieci, która praktycznie nieprzerwanie prowadzi konkursy, są drogerie Rossmann. Wykorzystuje ona do tego celu głównie swoją stronę internetową. Sieć drogeryjna Müller poszła jeszcze o krok dalej. Informacje o prowadzonych konkursach są wszechobecne w sklepie. Klient, stojąc przy półce, od razu widzi, że może wygrać np. wycieczkę do ciepłych krajów. Jest to zatem dodatkowy bodziec motywujący go do zakupów. Prosty pomysł, jak najbardziej do wykorzystania.

Klub Mein Baby (Moje Dziecko)

Dzieci to dla rodziców wiele radości, ale i dużo wydatków. Młodzi rodzice stanowią szczególną kategorię klientów sklepów drogeryjnych. Muszą regularnie kupować wiele produktów z asortymentu kosmetyczno-drogeryjnego dla swoich pociech, począwszy od tych higienicznych – olejków, pieluszek, szamponów, nawilżonych chusteczek, poprzez żywnościowe – mleko, słoiczki z jedzeniem, herbatki, kaszki, nie wspominając o całej liście smoczków, butelek do mleka, delikatnych proszków do prania dostosowanych do skóry niemowląt itd. Znów dobrym przykładem, znanym z naszego rynku, działań skierowanych do rodziców jest klub Rossnę firmy Rossmann. Zarejestrowani rodzice otrzymują kartę, która uprawnia do procentowych zniżek na zakupy dziecięcych artykułów w sklepach tej sieci. Taki klub posiada również sieć drogeryjna Müller. Nazywa się Mein Baby, czyli po prostu Moje Dziecko. Rodzic zarejestrowany w klubie korzysta z kuponowych książeczek, które są dostępne w każdym sklepie sieci. Kupony upoważniają do kwotowej zniżki na dany produkt w określonym czasie.

Nigdy nie jest za późno na naukę

W 1969 roku Egon Müller wrócił z podróży do Stanów Zjednoczonych. Celem jego wyprawy było poznanie, jak działa tamtejszy handel detaliczny, jakie pomysły i rozwiązania są tam stosowane. Jednak, przede wszystkim, chciał przyjrzeć się, jak funkcjonuje słabo jeszcze znany w Europie model sklepu samoobsługowego. To, co zobaczył, utwierdziło go w przekonaniu, iż tego typu sklepy będą w przyszłości dominującą formą handlu detalicznego. Müller zaadaptował do swoich potrzeb najlepsze rozwiązania zza oceanu, stając się między innymi pionierem na niemieckim rynku w sprzedaży samoobsługowej, wyprzedzając tym samym konkurencję. Drogerie Müller istnieją już 60 lat na rynku, ale nadal poszukują najlepszych metod i wzorów godnych naśladowania. Takie podejście do prowadzenia biznesu jest warte naśladowania. Dopiero gdy obejrzymy wiele pomysłów, rozwiązań i ciekawostek, możemy krytycznie i z refleksją spojrzeć na własny biznes oraz przenieść do siebie najlepsze praktyki.
Tekst i zdjęcia:
Sylwia Gać-Mytych,
partner zarządzający, sgm consulting


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.09.2025 13:34
Gen Z wybiera słodkie zapachy – wanilia i truskawka na czele preferencji
Gen Z mówi ‘tak‘ wanilii.Marzena Szulc

Badania przeprowadzone przez Unilever na grupie 2 tys. osób wykazały, że aż 64 proc. konsumentów w wieku 18–25 lat preferuje słodkie nuty zapachowe, takie jak wanilia, truskawka czy kwiat wiśni. Wyniki wskazują, że pokolenie Z znacznie chętniej sięga po słodkie kompozycje niż po bardziej tradycyjne aromaty, takie jak świeżo skoszona trawa czy drzewo sandałowe, które tracą na popularności w tej grupie wiekowej. Dla porównania, milenialsi częściej wybierają zapach mięty, a generacja X deklaruje zamiłowanie do aromatu świeżego prania.

Z raportu wynika, że aż 80 proc. przedstawicieli pokolenia Z kieruje się przy wyborze produktu tym, jakie emocje wywołuje w nich zapach. Dodatkowo 41 proc. badanych z tej grupy twierdzi, że „musi” zawsze pachnieć perfumami lub innymi produktami zapachowymi. Eksperci Unilever podkreślają, że w przeciwieństwie do starszych pokoleń, które trzymają się sprawdzonych, kojących aromatów, Gen Z wykazuje większą otwartość na eksperymentowanie i traktuje zapach jako element codziennej ekspresji.

Nowe trendy zapachowe wśród młodych konsumentów są mocno związane z mediami społecznościowymi. Prawie jedna trzecia (29 proc.) przedstawicieli Gen Z deklaruje, że testuje popularny trend „smellmaxxingu”, czyli nakładania na siebie kilku różnych zapachów w celu stworzenia własnej, spersonalizowanej kompozycji. Co więcej, ponad połowa (56 proc.) kupuje produkty zapachowe bez wcześniejszego testowania, opierając się wyłącznie na rekomendacjach znalezionych w internecie.

Według Viveka Sirohiego, szefa Unilever Fragrance House, zapach dla młodego pokolenia staje się nie tylko kwestią estetyki, lecz także formą wyrażania tożsamości, podobnie jak moda czy muzyka. „Dla Gen Z zapach jest częścią tego, kim są i co chcą komunikować światu” – podkreśla ekspert. Analiza preferencji różnych pokoleń pozwala markom lepiej odpowiadać na oczekiwania konsumentów, tworząc zarówno produkty eksperymentalne, jak i te, które odwołują się do nostalgii i tradycji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
13.09.2025 14:13
Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Laureaci Pereł Rynku Kosmetycznego 2025 / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Laureaci Pereł Rynku FMCG 2025 / Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Perły Rynku 2025 - gala
Gallery

W kolejnej edycji badań Perły Rynku eksperckie jury wybrało nowości kosmetyczne oraz FMCG o największym potencjale, by stać się bestsellerami. Menedżerowie, odpowiedzialni za politykę asortymentową ponad 60 wiodących sieci detalicznych, sklepów internetowych oraz platform e-commerce w Polsce, wybrali najbardziej obiecujące nowości roku. Przedstawiamy werdykt tego wyjątkowego jury.

12 września 2025 r. w stołecznym hotele Arche Krakowska odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

Co jest celem badania Perły Rynku?

Celem badań Perły Rynku niezmiennie pozostaje wskazanie nowości produktowych o największym potencjale na sprzedażowy sukces w różnych rodzajach sklepów, od stacjonarnych spożywczych począwszy, przez drogerie, perfumerie, apteki, na e-sklepach i platformach internetowych kończąc. 

O unikalności tego badania decyduje to, kto dokonuje oceny produktów. Jest to grono złożone z praktyków rynku – menedżerów, którzy odpowiadają za politykę asortymentową w najbardziej liczących się firmach detalicznych w kraju. 

Co ocenia jury badania Perły Rynku? 

To oni, wraz ze swoimi zespołami, analizują każdy produkt zgłoszony do badania. Ich ocenie podlegają takie cechy jak: jakość, skład, innowacyjność funkcjonalność, a także smak czy zapach danego wyrobu.

Jurorzy badania Perły Rynku analizują też każdy wyrób, który bierze w nim udział pod kątem rekomendowanej dla niego ceny detalicznej, opakowania, działań marketingowych mających wspierać jego sprzedaż, a także tego czy wpisuje się on w trendy konsumenckie. 

Dzięki tak dogłębnej i profesjonalnej analizie firmy zgłaszające swoje produkty do badania Perły Rynku mogą dowiedzieć się jak są one odbierane przez retailerów reprezentujących różne kanały sprzedaży i czy widzą oni dla tych wyrobów miejsce w swojej ofercie.

W tym miejscu serdecznie dziękujemy wszystkim jurorom za zaangażowanie w ten projekt. 

Badanie Perły Rynku jest organizowane cyklicznie od kilkunastu lat przez Wydawnictwo Gospodarcze, które wydaje biznesowe portale wiadomościhandlowe.pl, wiadomoscikosmetyczne.pl, franczyzawhandlu.pl oraz magazyn „Wiadomości Handlowe”.

Organizuje również znane branżowe konferencje: Retail Trends i Forum Branży Kosmetycznej.

Poniżej przedstawiamy listę produktów zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z tytułami: “złoto”, “srebro”, “brąz”, wynikającymi ze średniej liczby punktów przyznanych im przez jurorów. 

Perły Rynku Kosmetycznego 2025: 
image
Laureaci Pereł Rynku Kosmetycznego 2025
Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.

  • Linia żeli i balsamów do ciała Lactourea, Lactovit, 3 produkty, AC Marca Poland -  SREBRO;
  • Krem modelujący owal twarzy Face Contour Architect, Arkana Cosmetics - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Mikrobiom, 4 produkty, Awesome Cosmetics - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hery by Berry, 6 produktów, Chantal - SREBRO;
  • Olejek chroniący zarost przed siwieniem Silverfree, Roomcays, Coloris - SREBRO;
  • Naturalny antyperspirant w sztyfcie Roomcays, Coloris - BRĄZ;
  • Naturalny dezodorant w sztyfcie bez sody Ecosoft, Coloris - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy w sztyfcie Food4Face, Ecosoft, 4 produkty, Coloris - BRĄZ;
  • Linia żeli pod prysznic i płynów do kąpieli Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri - SREBRO;
  • Kolorowa pianka do mycia i zabawy Bobini Fun, 2 warianty, Dr. Miele Cosmed Group - SREBRO;
  • Linia żeli pod prysznic Mood Care, Apart, 3 warianty, Dr. Miele Cosmed Group - BRĄZ;
  • Linia serum do twarzy Green Pharmacy, 4 warianty, Elfa Pharm - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do stóp Green Pharmacy, 7 produktów, Elfa Pharm - SREBRO;
  • Linia kosmetyków dla dzieci Jelp Baby 0+, 5 produktów, Europe Distribution Group -ZŁOTO;
  • Multifunkcyjne mleczko do ciała Essential Care, Mustela Maternite Expanscience Laboratoires - SREBRO;
  • Krem do ciała uzupełniający lipidy Stelatopia+, Mustela Expanscience Laboratoires - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do włosów Intensywne Nawilżenie, Eva Natura, 6 produktów, Fabryka Kosmetyków Pollena-Ewa - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Cica Care, 3 produkty, Floslek - SREBRO + WYBÓR REDAKCJI;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ust Lip Care, 5 wariantów, Floslek - SREBRO;
  • Linia olejków do ust z efektem błyszczyku Sweet Kiss Lip Oil Gloss, 8 wariantów, Golden Rose - SREBRO;
  • Linia hydrożelowych maseczek do twarzy The Real Mask, Holika Holika, 4 warianty, MyAsia A&K Beauty Krzysztof Chwesiuk - SREBRO;
  • Innowacyjny program do pielęgnacji twarzy, Natural Face Box, Naturéa - BRĄZ;
  • Suchy bezzapachowy szampon do włosów Sensitive Scalp, Batiste, Ocean Trade -  SREBRO;
  • Mazidło Opatrunkowe z nagietkiem do regeneracji skóry suchej i popękanej, Opcja Natura - SREBRO;
  • Serum przeciwzmarszczkowe Koktajl pod oczy Kofeina Opuncja, Opcja Natura -  SREBRO;
  • Skoncentrowany krem na suche i popękane pięty z mocznikiem Anty Tarka, Opcja Natura - SREBRO;
  • Balsam do ciała z biofermentem Atop Stop, Opcja Natura - SREBRO;
  • Biożel do higieny intymnej z biofermentem, Opcja Natura - SREBRO;
  • Woda perfumowana dla kobiet Halloween My Wish, Polkospa Anna Rakocińska - BRĄZ;
  • Zestaw kosmetyków pielęgnacyjnych dla mężczyzn Sigma Men, 3 produkty, Sigma Men - SREBRO;
  • Linia kremów z filtrem SPF Lebelage Sun, 9 wariantów, Sonia - SREBRO;
  • Linia szczoteczek do zębów Gum Soft-Picks, 9 wariantów, Sunstar Europe - SREBRO;
  • Linia kosmetyków wspomagających walkę z katarem dla dzieci i całej rodziny Sio Gilu, 3 produkty, TRM - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do włosów Trychologiczna Pielęgnacja, 7 produktów, Venita Fabryka Kosmetyków - SREBRO;
  • Linia kosmetyków do wybielania zębów Alpine White, 3 produkty, Volt Baltija Polska - BRĄZ;
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn Men Rock, 4 produkty, Volt Baltija - BRĄZ.

Redakcja "Wiadomości Kosmetycznych" przyznała również własne nagrody i tytuł "Wybór Redakcji" jednemu produktowi i dwom liniom zgłoszonym do badania Perły Rynku Kosmetycznego. Otrzymały je:

  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hery by Berry, 6 produktów, Chantal
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Cica Care, 3 produkty, Floslek
  • Serum przeciwzmarszczkowe Koktajl pod oczy Kofeina Opuncja, Opcja Natura  

Perły Rynku FMCG 2025:
image
Laureaci Pereł Rynku FMCG 2025
Wydawnictwo Gospodarcze mat.pras.

  • Linia napojów Ice tea z nata de coco Hello Day! Magico, 3 warianty, Agus - SREBRO;
  • Linia napojów owocowych z nata de coco Hello Day! Magico, 6 wariantów, Agus - SREBRO;
  • Linia przysmaków dla kotów Ciao Churu, 8 wariantów, Azan - SREBRO;
  • Linia skyrów z tapioką lub chia Bakoma, 4 warianty, Bakoma - ZŁOTO;
  • Linia skyrów pitnych Bakoma Men, 4 warianty, Bakoma - ZŁOTO;
  • Linia jogurtów mochi Bakoma, 3 warianty, Bakoma - SREBRO;
  • Linia ciastek Delisana Mini Family, 7 wariantów, Biscuit International - SREBRO;
  • Napoje bezalkoholowe Blitzbee, 2 warianty, Blitz Natural Power - SREBRO;
  • Taśma naprawcza Python, Bripox - BRĄZ;
  • Klej do obuwia Tadam, Bripox - SREBRO;
  • Hamburgery Duda High Protein, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Kabanosy Duda High Protein, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Kurczak gotowany Duda, Cedrob Foods - SREBRO;
  • Pierś w galarecie Duda, Cedrob Foods - BRĄZ
  • Płyny do płukania tkanin Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri - SREBRO;
  • Wiejska przekąskowa z Wadowic Bracia Dobrowolscy (150 g), Dobrowolscy - SREBRO;
  • Linia batonów czekoladowych Dare, 3 warianty, ETi European Food Industries - SREBRO;
  • Chipsy ziemniaczane Moonsy, 2 warianty, Eurowafel - SREBRO;
  • Papier toaletowy Naturesse, 2 warianty, Firma W.Lewandowski - SREBRO;
  • Ryż Akitakomachi Sen Soy (1 kg), Flavor Hub - SREBRO;
  • Linia chipsów nori Sen Soy, 4 warianty, Flavor Hub - SREBRO;
  • Płatki nori Sen Soy, 2 warianty, Flavor Hub - BRĄZ;
  • Chleb królewski premium Balviten (250 g), 2 warianty, Glutenfree24 - SREBRO;
  • Płyny do mycia naczyń Ludwik Maxx Power, 2 warianty, Grupa Inco - SREBRO;
  • Kapsułki do zmywarek Ludwik Maxx Power Plus, Grupa Inco - SREBRO;
  • Linia przekąsek Helio Tropical Bites, 5 produktów, Helio - SREBRO;
  • Przekąska z suszonych jabłek Helio Stixy, Helio - SREBRO;
  • Olej Polski, Komagra - SREBRO;
  • Ahmad Tea English Tea No.1 (20 torebek), Levant Foods - SREBRO;
  • 5-cio komorowe kapsułki do prania z perełkami zmiękczającymi Mill, 2 warianty, Madonis - SREBRO;
  • Musztardy premium Mosso, 2 warianty, Mosso Kewpie Poland - SREBRO;
  • Sery żółte keto i protein OSM Sierpc Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Sierpcu - SREBRO;
  • Preparaty do czyszczenia Dasty Degreaser (1000 ml) 2 warianty, Optymer Trade - BRĄZ;
  • Wino Carrousel Bordeaux Maison Bouey, PH Bordopol - BRĄZ;
  • Linia bułek do burgerów i hot-dogów Oskroba, 4 warianty, Piekarnia Oskroba - SREBRO;
  • Linia czekolad i wafli Nestlé Damak, 7 wariantów, Pilot International - SREBRO;
  • Linia posypek do popcornu Planteon, 3 warianty Planteon - SREBRO;
  • LInia bezalkoholowych win JP. Chenet 0.0%, 3 warianty, Platinum Wines - SREBRO;
  • Linia przetworów warzywnych i owocowych Polan, 6 produktów, Polan - SREBRO;
  • Linia dań gotowych Prawie Gotowe, 6 produktów, Polan - BRĄZ;
  • Naturalne mieszanki ziołowe Pripravka, 3 produkty, Pripravka - SREBRO;
  • Linia azjatyckich sosów Wok Sauces, 5 produktów, Pripravka - SREBRO;
  • Mokra karma dla psów dorosłych Natural, jagnięcina z gęsiną i marchewką (400 g), Pupil Foods - SREBRO;
  • Linia wód mineralnych Rodowita (1 l), 4 warianty, Rodowita z Roztocza - ZŁOTO;
  • Sery żółte Serdeczny, 2 warianty, Sertop - SREBRO;
  • Linia chrupek kukurydzianych Nomz, 5 wariantów, Snacklab - SREBRO;
  • Linia przekąsek owocowych Fruit Mood, 6 wariantów, Sofio - SREBRO;
  • Linia obwarzanków Bublini, 3 warianty, Sofio - BRĄZ;
  • Linia konserw Żelazna Rezerwa, Sokołów, 3 warianty, Sokołów - SREBRO;
  • Onigiri Sushi4You, 3 warianty Sushi & Food Factor - SREBRO;
  • Zestawy sushi Sushi4You, 3 warianty, Sushi & Food Factor - SREBRO;
  • Wina Villa Armira, 2 warianty, TiM - BRĄZ;
  • Linia kostek do toalet Toilet Tapes, 9 wariantów, Toilet Tapes - SREBRO;
  • Owoce liofilizowane Kresto, 2 warianty, Vog Polska SREBRO;
  • Linia napojów energetyzujących Energy Blast, 5 wariantów, XL Energy Marketing - BRĄZ;
  • Linia napojów bezalkoholowych Groove Mocktail, 5 wariantów, XL Energy Marketing -  BRĄZ;
  • Zestaw do sprzątania Circular Rubi, Eco Ego, York PL - BRĄZ;
  • Linia wędlin Wędzarz, 4 produkty, Zakład Przetwórstwa Mięsa Matthias - SREBRO.

Dodatkowo redakcja "Wiadomości Handlowych" przyznała własne nagrody i tytuł "Wybór Redakcji" trzem liniom produktowym zgłoszonym do badania Perły Rynku FMCG. Otrzymały je:

  • Linia przysmaków dla kotów Ciao Churu, 8 wariantów, Azan;
  • Płyny do płukania tkanin Tesori d‘Oriente, 2 warianty, Corri;
  • Linia chipsów nori Sen Soy, 4 warianty, Flavor Hub.

W gali podsumowującej tegoroczną edycję badań Perły Rynku uczestniczyli dostawcy, którzy zgłosili swoje nowości do oceny oraz jurorzy, którzy je oceniali. Uroczystość poprowadzili Bartosz Tesławski, prezes Wydawnictwa Gospodarczego, które jest organizatorem badania oraz Bożena Graczyk, kierownik projektu Perły Rynku.

Partnerem wydarzenia był Amazon – globalna platforma e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. wrzesień 2025 00:56