StoryEditor
Rynek i trendy
31.08.2023 16:28

Nowy trend paznokciowy opanowuje Europę: Ukrainian manicure

Gładkie, maksymalnie wypielęgnowane i raczej krótkie paznokcie — oto Ukrainian manicure. / Ellie Eshaghi via Unsplash
Od kiedy ukraińskie specjalistki i specjaliści w stylizacji paznokci wrośli na stałe w krajobraz salonów urody w Europie na skutek kryzysu związanego z wojną w Ukrainie, nowy styl zaczął się popularyzować; Ukrainian manicure. Czemu tak zawładnął sercami klientek i czym różni się od np. manicure japońskiego czy popularnego frencha?

W świecie stylizacji paznokci co jakiś czas pojawiają się nowe trendy, które biją rekordy popularności w salonach - a co za tym idzie, w mediach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram. Najnowszymi trendsetterkami okazują się stylistki manicure z Ukrainy, które zaszczepiły Polkom, Niemkom i Francuzkom miłość do nowego wariantu dyskretnych, minimalistycznych paznokci, który stawia na precyzję wykonania i perfekcyjne zadbanie o skórki. Mowa o Ukrainian manicure. Hashtag #ukrainiannails, zawierający tutoriale typu „zrób to sam” i filmy „chodź ze mną do salonu”, ma 69,7 miliona wyświetleń na TikToku.

 

@reneesdays if youre tired of having to get your acrylics re done every week and a half then this is the manicure for you ?? go see my girl @Beauty Studio by Veronika and let her know you came from my tiktok #nails#rubberbase#russianmanicure#efilemanicure#ocnails ♬ All Night - Ndup

 

Co to jest Ukrainian manicure?

Ukrainian manicure to stylizacja paznokci, którą można nazwać kombinacją french manicure z japońskim. Stylistka lub stylista bardzo precyzyjnie usuwa narośnięte na płytkę paznokciową skórki za pomocą frezarki, a potem wykańcza swoje dzieło wycinając skórki dookoła paznokcia za pomocą zakrzywionych nożyczek. W ten sposób powstaje idealnie gładka "ramka" dla paznokcia. Jeśli na paznokcie nakładany jest tylko lakier, np. hybrydowy, to stylistka pilnuje, żeby dotarł od aż pod sam brzeg paznokcia, tuż przy skórze; w ten sposób stylizacja jest trwalsza. Podobnie lakier nakładany jest na końce paznokci, aby zapobiec nieestetycznym odpryskom.

Jeśli natomiast klientka zażyczy sobie nałożenia żelu, to stylistka aplikuje go pędzelkiem, a potem odwraca dłoń klientki, aby upewnić się, że grawitacja zadziała, a żel ułoży się optymalnie na paznokciu przed utwardzeniem.

 

 

Ukrainian manicure zazwyczaj jest jednokolorowy, jednak popularnym wariantem ozdobnym są kropki, serduszka lub cienie paski. Najczęściej wybierane do Ukrainian manicure kolory to nude i beże, ponieważ przy tak precyzyjnej aplikacji lakieru odrosty potrafią być bardzo długo niezauważalne dla otoczenia.

Manicurzyści oferujący Ukrainian nails zazwyczaj preferują lakier hybrydowy nie tylko dlatego, że utrzymuje się on znacznie dłużej niż zwykły lakier, ale także dlatego, że łatwo jest nim stworzyć wierzchołek (apex). Polega to na nałożeniu lakieru hybrydowego na najsłabszą część paznokcia (zwykle czubek), aby go wzmocnić. Według ukraińskich mistrzów manicure utworzenie apexu sprawia, że nierówne łożysko paznokcia wygląda na gładsze – podobnie jak przedłużanie paznokcia akrylem.

Typowy manicure żelowy utrzymuje się do trzech tygodni. Metoda ukraińska dyktuje, by usuwanie skórek było ekstremalnie precyzyjne, dzięki czemu lakier hybrydowy można nakładać znacznie bliżej nasady paznokcia, co może pozwolić klientce na dodatkowy tydzień noszenia manicure.

Czytaj także: Kolejny trend lat 90‘ powraca: Chanel wprowadza pierwszą oficjalną kolekcję naklejek do paznokci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:33
Zakupy online najważniejszym powodem korzystania z internetu – wyniki badania „Internet marzeń”
W tym, jak obecnie funkcjonują e-zakupy, nie widzimy wielu wad. Tylko 11 proc. internautów dostrzega tu pole do poprawy. Tak pozytywna ocena zakupów online jest w dużym kontraście z powodem zajmującym drugie miejsce — czyli z dostępem do aktualnych wiadomości — twierdzi Karol Chilimoniuk z World.Karolina Grabowska Kaboompics

Ponad połowa Polaków korzysta z internetu głównie po to, aby robić zakupy online – wynika z badania „Internet marzeń” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie World w dniach 8–14 października 2025 r. Dla 53 proc. respondentów e-zakupy są najważniejszym powodem korzystania z sieci. Kolejne miejsca zajmują dostęp do aktualnych wiadomości (47 proc.) oraz narzędzia ułatwiające organizację codziennych obowiązków (43 proc.). Badanie objęło 1020 dorosłych Polaków i zostało zrealizowane metodą CAWI.

Wyniki wskazują, że internet postrzegany jest przede wszystkim jako narzędzie praktyczne, a nie społecznościowe. Tylko 10 proc. badanych deklaruje chęć wyrażania siebie w sieci, przy czym odsetek ten jest wyższy wśród kobiet (10,4 proc.) niż mężczyzn (8,6 proc.). Jeszcze rzadziej internauci wskazują na potrzebę wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami – jedynie 13 proc. respondentów postrzega internet jako przestrzeń relacyjnego kontaktu.

E-zakupy oceniane są przez Polaków wyjątkowo pozytywnie. Jedynie 11 proc. internautów widzi w tym obszarze elementy wymagające pilnej poprawy. Dla porównania, aż 38 proc. dorosłych Polaków wskazuje na konieczność poprawy jakości i wiarygodności informacji w sieci. Do sieci zaglądamy, by zrobić zakupy i nasze doświadczenie jest tu z gruntu pozytywne. Zaglądamy też, by poczytać newsy, ale te oceniamy jako niskiej jakości i niewiarygodne, jak podsumowuje wyniki Karol Chilimoniuk z World.

Pozytywne oceny e-commerce dominują wśród respondentów – 66 proc. deklaruje, że zakupy online działają dobrze lub bardzo dobrze. Lepiej postrzegają je kobiety (69 proc.) niż mężczyźni (61 proc.), a także osoby starsze (70 proc. w grupie 60+ wobec 58 proc. w wieku 18–29 lat). Zidentyfikowane obszary wymagające poprawy dotyczą m.in. przeciwdziałania fałszywym informacjom, które wskazało 18 proc. badanych.

Rosnące zagrożenia dla wiarygodności e-commerce wiążą się przede wszystkim z manipulacją opiniami. Obecnie 98 proc. konsumentów czyta recenzje produktów przed zakupem, a 88 proc. ufa im na poziomie osobistych rekomendacji. Jednocześnie około 40 proc. polskich internautów zetknęło się z fałszywymi recenzjami. Do wyzwań należą również działania zautomatyzowanych systemów wykupujących bilety lub limitowane kolekcje. Rozwiązaniem tych problemów może być wdrażanie technologii proof-of-human, która umożliwia wystawianie opinii i dokonywanie zakupów tylko prawdziwym użytkownikom, jak wskazuje Chilimoniuk.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. listopad 2025 12:25