
Polska branża kart podarunkowych dobrze sobie radziła w pandemii, choć odnotowała wówczas pewne spowolnienie. W okresie 2017-21 średnie tempo wzrostu CAGR wyniosło 8,6 proc. W latach 2022-26 średnie tempo wzrostu branży w ujęciu CAGR wyniesie 8,2 proc.
Z raportu "Poland Gift Card and Incentive Card Market Intelligence and Future Growth Dynamics” wynika, że polski rynek kart podarunkowych wart był w 2021 r. blisko 1,5 mld dolarów, a w perspektywie 2026 r. ma urosnąć do ok. 2,26 mld dolarów. Do czynników stymulujących wzrost należy rozwój e-commerce, a także większa aktywność pracodawców wykorzystujących karty podarunkowe do dodatkowego motywowania pracowników.
Według pomiaru Global Gift Card Survey, w czwartym kwartale 2021 r. rynek urósł o 10,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W 2022 r. łączna wartość sprzedaży kart podarunkowych może sięgnąć 1,49 mld dolarów.
W Polsce karty podarunkowe oferują takie sieci jak: Rossmann, Hebe, Sephora, Douglass, Biedronka, Lidl, Empik czy Allegro.
Przeczytaj również: Hebe rozpoczyna współpracę z Sodexo