StoryEditor
Rynek i trendy
28.02.2018 00:00

Rossmann najlepiej ocenianą siecią detaliczną w Polsce

Rossmann jest obecnie najlepiej ocenianą siecią handlową w Polsce – wynika z Rankingu Postrzegania Sieci Detalicznych w Polsce 2017, przeprowadzonego po raz szósty przez firmę doradztwa strategicznego OC&C Strategy Consultants.

Wśród wszystkich detalistów objętych badaniem przez OC&C dwie sieci zaliczyły największy awans w porównaniu do poprzedniej edycji rankingu – to Rossmann i Lidl.

Rossmann jest obecnie najlepiej ocenianą siecią w Polsce. Taką pozycję zapewniły mu najwyższe noty w kryteriach zaufania, jakości i obsługi oraz równie wysokie (3. miejsca) w kryteriach szerokiego wyboru asortymentu, adekwatnych produktów i wygody zakupów. Rossmann poprzez zintensyfikowanie działań online i udostępnienie aplikacji mobilnej, łączącej w sobie program lojalnościowy i rabatowy, znacząco poprawił też swoją ocenę propozycji cyfrowej. Połączenie wysokich not w wyżej wymienionych kryteriach pozwoliło mu w końcu pokonać Allegro, od trzech lat zajmujące pierwsze miejsce w klasyfikacji.

Lidl z kolei odebrał Biedronce tytuł lidera wśród najlepiej ocenianych sieci spożywczych. Udało mu się to po pięciu latach konsekwentnego podnoszenia swojej pozycji w rankingu. Dzięki umiejętnemu rozszerzaniu oferty, w tym kategorii non-food, wprowadzaniu szerokiego wyboru świeżych produktów, sezonowych akcji tematycznych, in-out’ów, propozycja tego detalisty spotkała się z uznaniem konsumentów, a na ogólną dobrą ocenę wpłynęło dodatkowo wysokie zaufanie do marki. Pod względem sprzedaży sieć Lidla również rośnie szybciej niż Biedronka. Ścisłą czołówkę top sieci spożywczych pod względem oceny ogólnej tworzą wciąż główne sieci dyskontów - Lidl i Biedronka.

Ranking Postrzegania Sieci Detalicznych w Polsce to doroczne, globalne badanie sprawdzające postrzeganie sieci handlowych przez konsumentów. Badanie jest prowadzone w 10 krajach i obejmuje blisko 800 detalistów. Realizuje je firma OC&C przy wsparciu międzynarodowej agencji badawczej VI.GA. W szóstej edycji polskiego badania próbie poddano 55 sieci handlowych, które zostały ocenione przez ponad 3200 konsumentów w skali od 0 do 100. OC&C Strategy Consultants to międzynarodowa firma badawcza strategicznego o ponad 30-letniej historii. Koncentruje się na branży dóbr konsumenckich, handlu detalicznym oraz sektorach skupionych wokół nowych technologii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.01.2025 12:00
Millenialsi kupują w social mediach częściej niż Zetki? Zaskakujące wyniki badań Retail Technology Show
Adem AY

Millenialsi w Wielkiej Brytanii przejmują prowadzenie w zakupach za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyprzedzając technologicznie biegłą Generację Z. Wartość rynku social commerce w kraju ma wzrosnąć z 7,4 miliarda do niemal 16 miliardów funtów do 2028 roku, co oznacza dynamiczny rozwój tej formy sprzedaży.

Nowe badania przeprowadzone przez Retail Technology Show (RTS) wykazały, że to Millenialsi stają się najszybciej rosnącą grupą demograficzną dokonującą zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych w Wielkiej Brytanii. Wynik ten zaskakuje, ponieważ powszechnie uważano, że to technologicznie zaawansowana Generacja Z dominuje w zakupach online. Millenialsi wykazują szczególne zainteresowanie platformami takimi jak Facebook, Instagram i TikTok, podczas gdy przedstawiciele Generacji Z częściej dokonują zakupów na Robloxie.

Według raportu opublikowanego przez TikTok we współpracy z Retail Economics, rynek social commerce w Wielkiej Brytanii ma wzrosnąć ponad dwukrotnie do 2028 roku. Wartość tego segmentu wzrośnie z 7,4 miliarda funtów do niemal 16 miliardów funtów, co oznacza, że zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych będą stanowić 10 proc. całego rynku e-commerce. Jest to tempo czterokrotnie szybsze niż ogólny wzrost sprzedaży internetowej.

Dynamiczny rozwój social commerce przyczynia się także do popularyzacji pojęcia „community commerce”. Ten model sprzedaży opiera się na zaangażowaniu użytkowników w społecznościach internetowych, co przekłada się na większą skłonność do zakupów. Wykorzystanie interakcji w przestrzeniach online staje się kluczowym narzędziem napędzającym sprzedaż w sieci.

Czytaj także: TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.01.2025 10:00
Koniec królowania mięty? Nietypowe smaki i nowoczesne rozwiązania w higienie jamy ustnej napędzają rynek
Getty Images

Rynek produktów do higieny jamy ustnej wchodzi w 2025 rok z imponującym tempem wzrostu. Konsumenci coraz częściej sięgają po innowacyjne, naturalne i ekologiczne rozwiązania, co napędza rozwój tego sektora. Kluczowe trendy to rosnąca popularność domowych produktów wybielających, segment premium oraz nietypowe smaki i formy aplikacji.

Według najnowszych danych branżowych, rynek produktów premium do higieny jamy ustnej rośnie średnio o 12 proc. rocznie. Coraz większe zainteresowanie konsumentów zaawansowanymi rozwiązaniami, takimi jak pasty z aloesem, probiotyki wspierające mikrobiom jamy ustnej czy szczoteczki z włóknami antybakteryjnymi, wskazuje na rosnącą świadomość zdrowotną. Globalnie przewiduje się, że cały rynek produktów do higieny jamy ustnej będzie odnotowywać skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) na poziomie 5,2 proc. w latach 2024–2032.

image
Nietypowe smaki pasty robią aktualnie karierę — np. herbaciany, gumy balonowej czy ogórkowy.
Mr Pickle‘s
Kluczowe trendy wpływające na rynek to rosnąca popularność domowych produktów wybielających oraz zwiększone zainteresowanie kosmetykami premium. Konsumenci szukają ekologicznych i naturalnych produktów, które odpowiadają ich potrzebom zdrowotnym i estetycznym. Coraz częściej wybierane są również produkty o nietypowych smakach i innowacyjnych formach aplikacji, co podkreśla zmianę postrzegania higieny jamy ustnej jako części holistycznej troski o zdrowie.

Dodatkowym czynnikiem napędzającym rynek są kampanie edukacyjne organizacji zdrowotnych, które zwracają uwagę na znaczenie higieny jamy ustnej w profilaktyce chorób takich jak próchnica, zapalenie dziąseł czy nowotwory jamy ustnej. W połączeniu z innowacjami technologicznymi, takimi jak zaawansowane szczoteczki elektryczne czy nowoczesne formuły past do zębów, rynek produktów do higieny jamy ustnej zyskuje na znaczeniu i staje się integralnym elementem codziennej pielęgnacji.

Czytaj także: UCE Research: ok. 77 proc. Polaków i Polek nie wie, co znaczą kolorowe paski na tubach past do zębów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. styczeń 2025 05:30