StoryEditor
Rynek i trendy
24.06.2022 00:00

Tusz do rzęs to nadal najczęściej używany i najlepiej sprzedający się produkt do makijażu

Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych, wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet weszły na wyższy level. Około 70 proc. osób deklaruje, że nosi make-up częściej niż w zeszłym roku.

Tendencja do używania kilku produktów do makijażu rośnie. Z raportu NPD na temat postaw i stosowania produktów do makijażu z 2022 roku – wynika, że tusz do rzęs jest najczęściej używanym produktem przez kobiety w USA. Na kolejnych pozycjach znajdują się podkład, cień do powiek, kredka do oczu i szminka.

Odrodzenie i kreatywność w kategorii makijażu prowadzi do wzrostu sprzedaży prestiżowej branży kosmetycznej w 2022 roku. Po ponurym okresie ogarniętym pandemią obserwujemy renesans w sztuce makijażu, ponieważ konsumenci ponownie eksperymentują z kolorami – powiedziała Larissa Jensen, doradca branży kosmetycznej w NPD.

W kategorii kosmetyków prestiżowych przychody ze sprzedaży w USA wzrosły o 22 proc. od stycznia do maja 2022 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym. To ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku pielęgnacji skóry i szybciej niż zapach, zgodnie z danymi Retail Tracking Service z NPD.

Kobiety deklarują, że noszą  makijaż, głównie po to, aby poprawić swój wygląd. Jednak kobiety z pokolenia Z i millenials malują się głównie po to, by zwiększyć swoją pewność siebie. Na przestrzeni pokoleń prawie 30 proc. kobiet stosuje make-up, ponieważ twierdzi, że sprawia im to radość.

Pandemia zmieniła naszą definicję dobrego samopoczucia, przenosząc ją poza fizyczność, aby bardziej skupiać się na zdrowiu psychicznym i dobrym samopoczuciu. Jednak zdrowie to nie wszystko i widać, że produkty do makijażu zaspokajają emocjonalną potrzebę dobrego wyglądu i lepszego samopoczucia – dodała Larissa Jensen.

Przeczytaj również: Jaki kosmetyk do makijażu Polki stosują najczęściej?

W kategorii kosmetyków premium przychody ze sprzedaży w USA wzrosły o 22 proc. od stycznia do maja 2022 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym. To ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku kategorii pielęgnacji skóry i zapachów, zgodnie z danymi Retail Tracking Service z NPD.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
18.03.2025 14:37
Oclean: Kobiety bardziej konsekwentne niż mężczyźni w kwestiach higieny jamy ustnej
Pixelshot

Badanie przeprowadzone przez niezależną grupę badawczą IQS na zlecenie marki Oclean ujawniło znaczące różnice w nawykach higieny jamy ustnej między kobietami a mężczyznami w Polsce. Wyniki wskazują, że kobiety wykazują większą konsekwencję w dbaniu o zdrowie jamy ustnej, częściej odwiedzają dentystę i bardziej zwracają uwagę na estetyczne aspekty higieny. Mężczyźni natomiast preferują produkty i rutyny, które są dla nich wygodne i efektywne.

Z raportu wynika, że kobiety częściej odwiedzają dentystę – 73 proc. badanych deklaruje regularne wizyty kontrolne, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek ten wynosi jedynie 51 proc.. Ponadto 85 proc. kobiet przykłada wagę do świeżego oddechu w porównaniu do 76 proc. mężczyzn. Wizualne efekty dbania o higienę jamy ustnej są istotne dla 84 proc. kobiet, natomiast wśród mężczyzn ten wskaźnik wynosi 62 proc.. Preferencje zakupowe również się różnią – kobiety wybierają produkty, które łączą skuteczność z delikatnością, natomiast mężczyźni zwracają uwagę na trwałość oraz nowoczesne technologie.

Różnice są widoczne także w codziennych nawykach. Wieczorne mycie zębów pomijane jest okazjonalnie przez 33 proc. kobiet, ale już 45 proc. mężczyzn przyznaje, że zdarza im się o nim zapomnieć. Poranne mycie zębów bywa pomijane przez 22 proc. kobiet i aż 37 proc. mężczyzn. Co więcej, kobiety częściej wymieniają szczoteczki lub główki w szczoteczkach elektrycznych – robi to 65 proc. respondentek co trzy miesiące, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek ten wynosi jedynie 44 proc..

Dane te wpisują się w szersze trendy w branży pielęgnacji osobistej, gdzie kobiety częściej wdrażają rutyny prewencyjne, a mężczyźni wybierają rozwiązania maksymalnie wygodne. Oclean podkreśla, że te różnice mogą mieć znaczenie dla strategii marketingowych i rozwoju produktów, dostosowanych do odmiennych preferencji obu grup.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
14.03.2025 12:15
“Album Piękna” – wspólna inicjatywa Dove i Rossmanna, wspierająca naturalne piękno
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie / fot. Marzena Szulc
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie / fot. Marzena Szulc
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie / fot. Marzena Szulc
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie / fot. Marzena Szulc
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Album Piękna - inicjatywa Dove i Rossmann, wystawa w Warszawie
Gallery

Marka Dove oraz sieć Rossmann połączyły siły, tworząc wyjątkowe kompendium naturalnego, prawdziwego piękna – Album Piękna. W ramach tej inicjatywy powstała wyjątkowa, poruszająca kolekcja zdjęć, wykonanych przez Zuzę Krajewską. Fotografie zostały wzbogacone historiami kobiet, opisanymi przez Justynę Kopińską.

Bohaterkami zdjęć (i historii) są “zwykłe kobiety” – takie jak nasze koleżanki, siostry, ciocie czy babcie. Unikatowy zbiór został zamknięty w albumie, łącząc misje obu marek – chęć towarzyszenia kobietom na co dzień w ich drodze do czułości i docenienia samych siebie.

Kobieta taka jak Ty

Album Piękna to wyjątkowy, artystyczny projekt Dove i Rossmann, którego celem jest promowanie prawdziwego piękna oraz wsparcie kobiet w pokochaniu siebie, skupieniu się na relacji ze sobą i swoim ciałem. Dlatego do akcji zaproszono wszystkie kobiety, niezależnie od tego w jakim są wieku, jaki rozmiar ubrań noszą, jaki mają rodzaj włosów czy kolor skóry. 

W ten sposób powstała unikalna kolekcja zawierająca portrety zwykłych-niezwykłych kobiet uchwyconych na zdjęciach znanej fotografki Zuzy Krajewskiej oraz w wywiadach licznie nagradzanej dziennikarki i reportażystki, Justyny Kopińskiej

Laureatki zostały wybrane spośród tysięcy zgłoszeń, dokonanych za pośrednictwem aplikacji Rossmann.pl. Album Piękna, wpisujący się w misję Dove i Rossmanna, to projekt inaugurujący współpracę obu marek w trosce o prawdziwe piękno.

Galeria prawdziwego piękna

W wyniku realizacji projektu powstała wyjątkowa, wirtualna galeria dostępna na stronie www.albumpiekna.pl

Wernisaż z udziałem autorek albumu i kilku jego bohaterek miał miejsce w Warszawie 12 marca. Plenerową wystawę Albumu Piękna będzie można oglądać też jeszcze do końca marca w łódzkiej Manufakturze.

Czytaj też: Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. marzec 2025 14:56