StoryEditor
Rynek i trendy
30.06.2023 00:00

Worth Global Style Network: kolorem roku 2024 będzie oranż Apricot Crush

Worth Global Style Network, światowy autorytet w dziedzinie trendów konsumenckich i projektowych, oraz Coloro, globalna wyrocznia w dziedzinie przyszłości kolorów, ogłosiły Apricot Crush kolorem roku 2024. Według WGSN i Coloro, Apricot Crush to regenerujący, odświeżający i energetyczny odcień, który będzie idealny, gdy konsumenci zmagają się z szeregiem trudnych emocji i niepokojem o przyszłość.

Worth Global Style Network (WGSN), globalny dyktator trendów konsumenckich i projektowych, wspólnie z Coloro, globalną wyrocznią w dziedzinie przyszłości kolorów, ogłosiły odcień Apricot Crush kolorem roku 2024. Według obu organizacji, Apricot Crush reprezentuje regenerację, odświeżenie i energię, co czyni go idealnym wyborem dla konsumentów, którzy borykają się z różnorodnymi trudnymi emocjami i niepokojem o przyszłość.

Apricot Crush (Coloro 024-65-27) ma wnosić rozgrzewającą jasność do domu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jego miękka, lekko wyblakła natura łatwo łączy się z neutralnymi kolorami typu beż czy écru i będzie odpowiednia do tekstyliów, szkła, produktów do kąpieli i sypialni. Jej zabawowa strona połączy się z radosnymi kosmetykami, zapachami, pielęgnacją skóry i kolorami włosów. Apricot Crush jest wszechstronny i inkluzywny, dzięki czemu świetnie nadaje się do noszenia na różne okazje, odzieży domowej, odzieży aktywnej i odzieży wierzchniej. Jego właściwości skojarzeniowe sprawią, że będzie odpowiedni dla konsumenckich produktów technologicznych ukierunkowanych na zdrowie i dobre samopoczucie.
 



Clare Smith, strateżka ds. kolorów w WGSN, zauważa: Nacisk kładziony jest [obecnie] na regenerujące kolory, które są przyciągają uwagę i pomagają przywrócić równowagę w codzienności. Apricot Crush, nasz kolor roku 2024, podkreśla wagę odżywiania ciała i umysłu. To idealny odcień dla świata poszukującego spokoju i optymizmu, przynoszący niezbędny impuls, gdy konsumenci wciąż zmagają się z szeregiem emocji i niepewności co do przyszłości. [...] WGSN po raz pierwszy przewidział Apricot Crush jako kluczowy kolor dla A/W 23/24, a przeniesienie go do Koloru Roku podkreśla znaczenie pomarańczy jako uniwersalnego, międzysezonowego odcienia.
 
Kosmetyki kolorowe w trendzie na Apricot Crush pokazały prawie wszystkie większe brandy kosmetyczne — Dior, Gucci, Maybelline, Revlon i inni więksi gracze.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.06.2025 09:40
Brytyjczycy przed wakacjami ruszyli na zakupy, na szczycie ich list zakupowych są kosmetyki
34 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii potwierdziło, że zamierza przed wakacjami zakupić produkty kosmetyczne i zdrowotneMarzena Szulc

Przed wakacjami mieszkańcy Wysp Brytyjskich masowo ruszyli na zakupy. Aż 77 proc. zadeklarowało chęć zakupów w tym okresie, a 34 proc. potwierdza, że w planach mają zakupy produktów kosmetycznych i zdrowotnych (beauty & health).

Takie dane są efektem badań, przeprowadzonych przez AliExpress – platformę e-commerce typu business-to-consumer (B2C), działającą w ramach Alibaba International Digital Commerce Group, która umożliwia globalnym konsumentom kupowanie bezpośrednio od producentów w Chinach i z całego świata.

W ramach raportu Consumer Insights przebadano 2 tys. osób z Wielkiej Brytanii. Celem badań było ustalenie,  w jaki sposób sezonowe trendy i aktywności wpływają na nawyki zakupowe konsumentów.

45 proc. jako priorytet traktuje zakup odzieży i obuwia, 21 proc. Planuje zakupienie nowych toreb i bagaży, 12 proc. szuka sprzętu sportowego i do spędzania wolnego czasu, 11 proc. – zamierza wydać pieniądze na zabawki i hobby. 34 proc. konsumentów potwierdziło, że zamierza przed wakacjami zakupić produkty kosmetyczne i zdrowotne.

Zobacz też: Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Zdaniem autorów raportu w ten sposób konsumenci deklarują, że są “skoncentrowani na ulepszaniu swoich wakacyjnych doświadczeń”. 

Największa część (20 proc.) spośród osób, przygotowujących się do wakacji i urlopów, kupuje niezbędne rzeczy od dwóch do czterech tygodni przed wyjazdem. Nieco ponad jedna czwarta zajmuje się tym tylko tydzień wcześniej.

Co ważne, znacząca część (ok. 70 proc.) ankietowanych aktywnie poszukuje zniżek, bądź czeka na wyprzedaż (to dotyczy przede wszystkim takich kategorii jak odzież i obuwie, sprzęt AGD i elektronika użytkowa.

Jak komentuje te wyniki Bonnie Zhao, dyrektor generalna AliExpress UK, „Brytyjczycy nadal kładą nacisk na uzyskanie wartości za pieniądze”, szczególnie gdy wydają pieniądze na takie aktywności, jak podróże, festiwale muzyczne i koncerty.

W tym roku zaobserwowaliśmy wzrost liczby konsumentów, robiących zakupy na internetowych platformach sprzedażowych, a AliExpress jest preferowanym miejscem docelowym dla wielu z nich – dodaje Zhao, cytowana przez portal theindustry.beauty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
26.06.2025 10:00
Circana: Zapachowy boom napędzany jest przez nastolatków i… Ozempic?
Młodzi mężczyźni wraz z Ozempikiem mogą być czynnikami napędzającymi wzrost rynku perfum.Canva

Rynek perfum dynamicznie rośnie, a 2024 rok potwierdził jego wyjątkową pozycję w branży beauty. Według Circana, perfumy były najszybciej rosnącym segmentem kosmetycznym, co łączy się m.in. z powrotem do pracy stacjonarnej i większą liczbą spotkań towarzyskich offline. Szczególną uwagę przyciąga jednak nowa, nietypowa grupa konsumentów — nastoletni chłopcy z pokolenia Z, dotąd kojarzeni raczej z tanimi wodami po goleniu. Jak pokazuje badanie Piper Sandler, w 2024 roku wydatki młodych mężczyzn na perfumy wzrosły aż o 26 proc. rok do roku.

Co istotne, młodzi konsumenci nie wybierają klasycznych zapachów z drogerii. Aż 60 proc. z nich preferuje perfumy z segmentu prestige, co wskazuje na rosnącą świadomość i aspiracje zakupowe. Według Circana, aż 83 proc. przedstawicieli Gen Z regularnie używa zapachów. Za wzrostem zainteresowania stoją m.in. trendy z TikToka, takie jak „fragrance wardrobes”, warstwowe nakładanie zapachów (fragrance layering) czy „smellmaxxing”, czyli intensyfikacja doznań zapachowych w codziennym życiu.

Zjawisko łączenia zapachów – które mogłoby się wydawać przesadne – dla branży oznacza wzrost liczby produktów w kosmetyczce przeciętnego konsumenta. Klienci nie ograniczają się już do jednej „sygnatury zapachowej”, lecz wybierają różne perfumy w zależności od nastroju, aktywności czy pory dnia (np. perfumy na sen). Dodatkowo, według danych NielsenIQ, aż o 23 proc. wzrosło stosowanie perfum wśród osób korzystających z leków na odchudzanie z grupy GLP-1 – których liczba wzrosła o około 600 proc. między 2019 a 2024 rokiem. Dla wielu z nich perfumy stały się substytutem doznań smakowych.

W tym kontekście rośnie także popularność zapachów gourmand, czyli perfum inspirowanych jedzeniem. W ofercie zarówno niszowych perfumerii, jak i sieciowych marek coraz częściej pojawiają się kompozycje przypominające croissanty, pomidory, pianki, banany czy inne słodkości. Trend ten nie wykazuje oznak spowolnienia – według prognoz Forbes, liczba wyszukiwań związanych z perfumami gourmand wzrośnie w 2025 roku o około 34 proc.. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzące miesiące będą pachnieć… jak deser.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. czerwiec 2025 12:09