StoryEditor
Prawo
17.03.2023 00:00

Galderma odnotowuje silny wzrost w 2022 roku przed możliwym wystosowaniem IPO

Galderma odnotowała sprzedaż netto w wysokości 3,8 miliardów dolarów w 2022r., co oznacza wzrost o 13,9 proc. w stosunku do 2021 r. w oparciu o stałą walutę, osiągając rentowność powyżej prognozy na 2022 r. Zysk z działalności podstawowej (EBITDA) wzrósł o 14,5 proc. do 791 milionów dolarów.

Patrząc w przyszłość, Galderma spodziewa się wzrostu sprzedaży netto w przedziale od 6 do 9 proc. przy stałej walucie. Działy Injectable Aesthetics i Dermatological Skincare odnotowały wzrost sprzedaży netto rok do roku odpowiednio o 22,3 proc. i 30,7 proc., w stałej bazie walutowej, głównie dzięki wzrostowi wolumenu. Pod względem geograficznym region międzynarodowy odnotował wzrost o 20,2 proc. rok do roku przy stałej podstawie walutowej, ze szczególnie dobrymi wynikami na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Chiny, Indie, Brazylia, Meksyk i Filipiny, z dynamicznym wzrostem we wszystkich kategoriach produktowych. Stany Zjednoczone odnotowały wzrost o 6,8 proc. rok do roku przy stałych kursach walutowych.

Utrzymująca się dynamika wzrostu była napędzana przez dobre wyniki w dziale Injectable Aesthetics i Dermatological Skincare, co podkreśla ciągłe zapotrzebowanie konsumentów na oparte na nauce produkty premium w dermatologii. W rozmowie z agencją Reuters dyrektor generalny Galderma, Flemming Ørnskov, stwierdził, że wyniki wyprzedzają ewentualną pierwszą ofertę publiczną (IPO). Galderma jest zarządzana jak spółka publiczna i jesteśmy przygotowani na kolejny krok – powiedział.

Galderma S.A. to szwajcarska firma farmaceutyczna specjalizująca się w produktach używanych przy zabiegach dermatologicznych i kosmetykach do pielęgnacji skóry. Dawniej spółka zależna L‘Oréal i Nestlé, od 2019 roku jest w posiadaniu konsorcjum prywatnych inwestorów instytucjonalnych. W portfolio firmy znajduje się ponad 3 tysiące leków OTC i Rx, oraz takie brandy produktów kosmetologicznych, medycyny estetycznej, dermokosmetycznych i dermatologicznych, jak Restylane, Azzalure, Dysport, Alluzience, Sculptra, Aklief, Benzac, Cetaphil, Epiduo, Epiduo Forte, Loceryl, Differin, Soolantra, Mirvaso, Oracea i Metvix.

Czytaj także: Cetaphil uruchamia aplikację AI Skin Analysis

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
08.05.2025 12:36
Konsultacje publiczne ws. przepisów kosmetycznych w UE rozpoczęte – czas na opinie do 28 lipca 2025 r.
Od 5 maja do 28 lipca 2025 roku zainteresowane strony z branży kosmetycznej mogą zgłaszać swoje opinie na temat obowiązujących przepisów Unii Europejskiej dotyczących produktów kosmetycznych. Shutterstock

Od 5 maja do 28 lipca 2025 roku zainteresowani przedstawiciele sektora kosmetycznego mogą przesyłać swoje uwagi dotyczące obowiązujących przepisów unijnych regulujących kosmetyki. Konsultacje są częścią trwającej oceny Rozporządzenia w sprawie produktów kosmetycznych i stanowią kontynuację pierwszego etapu – tzw. „call for evidence” – który odbył się w lutym i marcu bieżącego roku.

Celem aktualnej fazy konsultacji publicznych jest zebranie danych i opinii na temat funkcjonowania unijnego Rozporządzenia kosmetycznego. Komisja Europejska poszukuje odpowiedzi na pytania dotyczące skuteczności, efektywności, spójności oraz adekwatności przepisów w kontekście celów wyznaczonych na poziomie UE. Szczególny nacisk położony jest na walidację obszarów objętych oceną oraz zebranie informacji o praktycznym wdrażaniu przepisów.

W ramach konsultacji analizowana będzie również aktualność przepisów w świetle zmian naukowych, ekonomicznych i społecznych, jakie zaszły od czasu ich wprowadzenia. Zgromadzone dane mają pomóc w ocenie, czy obecne regulacje nadążają za rozwojem branży oraz czy skutecznie chronią zdrowie konsumentów i środowisko.

Do udziału w konsultacjach zaproszeni są wszyscy zainteresowani – w tym administracje publiczne, organy nadzoru rynku, organizacje branżowe, małe i średnie przedsiębiorstwa, grupy konsumenckie, instytucje naukowe, producenci, importerzy, dystrybutorzy, firmy logistyczne, a także organizacje pozarządowe działające w obszarze zdrowia, środowiska i ochrony konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
06.05.2025 15:34
Alert RAPEX Safety Gate: woda toaletowa z Polski wycofana z rynku przez zagrożenie chemiczne
Wycofanym produktem jest woda toaletowa wyprodukowana przez City Cosmetics.RAPEX Safety Gate

W systemie Safety Gate opublikowano ostrzeżenie dotyczące produktu kosmetycznego, który stwarza zagrożenie chemiczne. Chodzi o wodę toaletową z serii City Cosmetics HOMME collection, wariant St George, w opakowaniu o pojemności 100 ml. Produkt pochodzi z Polski, a jego data produkcji to lipiec 2017 roku. Ostrzeżenie zostało zgłoszone przez Czechy pod numerem SR/01738/25.

Zgodnie z informacją zawartą w zgłoszeniu, produkt zawiera substancję 2-(4-tert-butylobenzylo) propionaldehyd (BMHCA), która jest zakazana w kosmetykach w Unii Europejskiej. Związek ten może negatywnie wpływać na układ rozrodczy, stanowić zagrożenie dla zdrowia nienarodzonego dziecka oraz powodować uczulenia skórne. W związku z tym produkt nie spełnia wymagań rozporządzenia UE dotyczącego produktów kosmetycznych.

image
RAPEX Safety Gate
Produkt sprzedawany był w kartonowym pudełku w kolorach białym, niebieskim i czerwonym, owiniętym celofanem. Na opakowaniu znajdował się kod kreskowy 5060053112698, a numer partii to 17158A. Produkt został uznany za niezgodny z przepisami i podjęto decyzję o jego wycofaniu z rynku przez sprzedawcę detalicznego.

Decyzja o usunięciu produktu z rynku weszła w życie 4 kwietnia 2025 roku. Ostrzeżenie ma charakter prewencyjny i ma na celu ochronę konsumentów przed szkodliwym działaniem substancji chemicznych w produktach codziennego użytku. Władze apelują o zwrócenie szczególnej uwagi na skład kosmetyków oraz zgłaszanie podejrzanych przypadków do odpowiednich instytucji nadzorczych. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 12:41