
Jedną z istotnych zmian w obszarze beauty jest to, że klienci oczekują doradztwa już nie tylko w sklepach fizycznych, ale także na stronie internetowej, gdzie mają do dyspozycji m.in. skanery twarzy.
Potrzebują spersonalizowanej oferty, ale też spersonalizowanych produktów. Chodzi tu o personalizację pod kątem składu, ale też pod kątem biotechnologicznym, na bazie DNA, co na świecie już się dzieje. - Bardzo pomocne w personalizacji są narzędzia z zakresu marketing automation - podkreśliła Monika Kolaszyńska.
Mniej, ale skutecznej
W opinii prezes Super-Pharm Polska trendem ważnym dla rynku beauty jest też skin minimalizm. Przejawia się on w tym, że klientki coraz częściej sięgają po produkty proste, a jednocześnie o sprawdzonych formułach. Kupują też produkty bardziej zaawansowane technologiczne, ale te, których działanie jest potwierdzone badaniami.
Pogoń za nowościami
Monika Kolaszyńska zwróciła też uwagę na to, że konsumenci w Polsce są niezwykle otwarci na nowości, po które chętnie sięgają, ale nie zawsze przy nich zostają.
Jako przykład prezes Super-Pharm Polska wskazała marki koreańskie, które robią furorę na polskim rynku i które konsumenci ochoczą wypróbowują, ale ich “życie” trwa rok, maksymalnie dwa lata. Zdradziła też, że Super-Pharm ma obecnie w ofercie produkty ok. 100 koreańskich marek.
Uroda w szerszym ujęciu
Trendem istotnym z punktu widzenia branży jest też holistycznie podejście do zdrowia i urody. - Klienci/pacjenci coraz częściej potrzebuje kompleksowego zaopiekowania się nim - podkreśliła Monika Kolaszyńska, dodając, że Super-Pharm, który prowadzi perfumerie połączone z aptekami, ma w tym zakresie wyjątkowe kompetencje.
***
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.