StoryEditor
Producenci
31.10.2022 00:00

Instagramerka Aga Grzelak pod ostrzałem ze względu na stygmatyzację osób z trądzikiem

Aga Grzelak, popularna influencerka urodowa, zamieściła na swoim profilu na Instagramie zdjęcie, przedstawiające jej charakteryzację na Halloween. Grzelak wybrała makijaż udający ciężki trądzik. Fani i fanki wyrazili swoje niezadowolenie z jej decyzji w mediach społecznościowych.

Z okazji nadchodzącego Halloween wielu influencerów i influencerek zamieszcza w sieci inspiracje na stroje i makijaże oraz charakteryzacje, które mają ułatwić ich fanom i fankom wybór stylizacji na Noc Duchów. Aga Grzelak, właścicielka marki kosmetycznej Agamato, opublikowała na Instagramie i na YouTube materiały podobnej treści; w filmiku zatytułowanym "♦ Testuję TRIKI na Halloween z 5-Minute Crafts - dziwne lifehacki urodowe ♦ Agnieszka Grzelak Beauty" jako przykład najstraszliwszego i obrzydliwego makijażu czy charakteryzacji wybrała ciężką postać trądziku.
 


Pod postem na Instagramie pojawiło się wiele krytycznych komentarzy fanek i fanów Agi Grzelak:

"Kurczę, żyjemy w czasach, gdzie staramy się normalizować problemy skórne, które wpędzają dużą grupę ludzi w ogromne kompleksy do tego stopnia, że mocno wpływają one na zdrowie psychiczne osób, które się z tym zmagają. Ty z kolei robisz halloweenową charakteryzację, gdzie najwięcej uwagi ma przyciągać trądzik i aparat na zęby. Serio?"

"domyslam sie, ze Twoi obserwujacy z tradzikiem poczuli się "wyjątkowo" dzieki Twojej bezmyslnosci."

"Słabo. Zamiast korzystać z zasięgów do normalizacji tego typu kwestii obracasz to w druga stronę i pogłębiasz problem w głowach swoich obserwatorów."

To, na co zwraca uwagę większość negatywnych komentarzy, to brak świadomości influencerki odnośnie do tego, jak wielkim problemem psychospołecznym jest trądzik.

Trądzik jako problem społeczny

Trądzik to choroba skóry, która ma związek z wieloma problemami wykraczającymi poza dermatologię. Osoby cierpiące na trądzik, które również borykają się z problemami ze zdrowiem psychicznym, często wskazują na stygmatyzację trądziku w naszej kulturze jako katalizator ich zaburzeń nastroju. W badaniu przeprowadzonym przez naukowców z Harvard Medical School, University of Utah i Cambridge Health Alliance, opublikowanym przez Amerykańską Akademię Dermatologii, uczestnikom pokazano zdjęcia osób cierpiących na różne choroby skóry, takie jak egzema, brodawki, bielactwo, łuszczyca, i trądzik, a następnie wypełnili oni kwestionariusz badający ich reakcje na obrazy i postrzeganie każdego stanu.

62,5% widzów stwierdziło, że są zdenerwowani obrazami trądziku, 55,4% badanych uważa, że ​​trądzik jest spowodowany złą higieną, 37,5% uważa, że ​​jest związany z dietą, a 50% uważa, że ​​jest zakaźny. Większość badanych stwierdziła, że ​​czułaby się zawstydzona, gdyby miała trądzik i uznałaby, że ktoś z trądzikiem jest nieatrakcyjny (67,9%). Ponadto 41,1% czułoby się nieswojo, będąc widzianymi publicznie z osobą z trądzikiem, a 44,6% czułoby się nieswojo, dotykając jej. Wskutek takiego stanu rzeczy bardzo często zdarza się, że młodzi ludzie cierpiący na trądzik nie chodzą na randki, nie starają się o pracę, nie biorą udziału w imprezach towarzyskich w domu, nie uprawiają sportu i stają się samotnikami. Wielu nastolatków doświadcza dokuczania i zastraszania z powodu trądziku, pogłębiając ich poczucie niższości i zwiększając szanse na wycofanie społeczne.

Czytaj także: Skóra trądzikowa – 5 zasad skutecznej pielęgnacji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 11:44
Unilever zainwestuje 30 miliardów pesos m.in. w budowę fabryki w Meksyku do 2028 roku
Na zdj. biuro firmy Unilever.BalazsSebok/Shutterstock

Unilever ogłosił plan znaczącej inwestycji w Meksyku, której łączna wartość wyniesie 1,5 miliarda dolarów amerykańskich, czyli około 30 miliardów pesos. Informację potwierdzono podczas konferencji prasowej z udziałem prezydentki Meksyku, Claudii Sheinbaum. Inwestycje będą realizowane w latach 2025–2028 i mają objąć szereg inicjatyw w różnych regionach kraju.

Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w stanie Nuevo León. Na ten cel przeznaczono 8 miliardów pesos, co odpowiada około 407,4 milionom dolarów. Nowy obiekt będzie wyspecjalizowany w produkcji kosmetyków i artykułów do pielęgnacji osobistej, co ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie konsumentów w regionie.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego Unilever przewiduje również stworzenie około 1 200 miejsc pracy. Nowe etaty mają powstać nie tylko w nowym zakładzie, ale także w ramach innych projektów realizowanych przez firmę na terenie Meksyku. Inwestycja ma przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy oraz rozwoju zaplecza przemysłowego.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji w Meksyku wpisuje się w rządowy program „Plan Mexico”, mający na celu przyciąganie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla Unilever przedsięwzięcie to stanowi element strategii nearshoringu w Ameryce Północnej, umożliwiającej skrócenie łańcuchów dostaw i szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 08:55
Paris Hilton wprowadza na rynek markę kosmetyków Parívie
Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie GivesIG parishilton i pariviebeauty

Kosmetyki Parívie powstały we współpracy z Alexandrą Marsh (prezes i współzałożycielka Parívie). Linia opiera się na technologii inPHinite Youth Technology, zastrzeżonej i dostępnej na wyłączność nowej marki Paris Hilton. Ta nowa formuła obejmuje peptydy nowej generacji, ochronę antyoksydacyjną i ekstrakty fermentowane przez probiotyki, które mają zwalczać czynniki stresogenne dla skóry.

Wiem, jak to jest być zawsze aktywnym, zawsze w ruchu, i nie chciałabym tego zmieniać – wyjaśniła Paris Hilton. Jak zdradziła, przygotowywanie Parívie zajęło dwa lata. Zależało jej na stworzeniu kosmetyków, które mają pomóc “wzmocnić te chwile, które poświęcamy sobie, niezależnie czy jest to pięć minut, czy pełna rutyna”.

Celem była innowacja, która działa, piękno które pomaga wzmocnić poczucie pewności siebie, promienność i bezkompromisowość – podkreśliła Hilton.

Debiutancka linia Parívie obejmuje sześć produktów, m.in. piankę do mycia twarzy z BHA i ceramidami, rozjaśniającą esencję z kwasami owocowymi i składnikami wzmacniającymi barierę skóry, wielozadaniowe serum z dodatkiem inPHinite Youth, które redukuje zmarszczki i ujędrnia skórę.

Kolekcję uzupełnia bogaty krem ​​nawilżający, który zatrzymuje nawilżenie i przywraca skórze siłę, a także luksusowy krem ​​na noc do regeneracji i odnowy skóry.

Spędziłam życie, poruszając się między wieloma rolami: aktywistki, bizneswoman, artystki, a teraz mamy. Przez lata glamour pomógł mi przetrwać. Teraz mogę potwierdzić, że wewnątrz jest nadal Paris – moja najpiękniejsza i najbardziej pewna siebie wersja – podkreśliła Hilton.

Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie Gives – zobowiązanie, że 1 proc. zysków ze sprzedaży zostanie przeznaczone na wzmocnienie pozycji kobiet.  

Paris Hilton jest obecna w branży beauty od kilkunastu lat, jako jedna z pierwszych z sukcesem promowała swoje linie perfum. Ostatnio współpracowała z Tan-Luxe nad kolekcją produktów samoopalających

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2025 21:15